Jump to content
Vespaforum.be
Wutsie75

't Is zover...

Recommended Posts

Hoeveel groene draden zouden hier in zitten? 

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
12 uren geleden, pdvd zei:

Hoeveel groene draden zouden hier in zitten? 

Hahaha! Scherp! :lol:

Share this post


Link to post

Ik had vroeger al zo'n 200cc met witte strepen opzij en 'Electronic'... :ph34r:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
2 uren geleden, N!Ce zei:

Ik had vroeger al zo'n 200cc met witte strepen opzij en 'Electronic'... :ph34r:

Toevallig staat dat bij mijn et3 er ook op XD

Share this post


Link to post

Hopelijk gaan ze op " dien futuristische, elektrikke  Vespa" nog luidsprekertjes inbouwen... waaruit een "heerlijk retro tweetakt-geluid" te horen zal zijn ;) :D

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Old school > wasknijpers op de spaken ...

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Op 10.11.2017 om 15:18, Vespaciao zei:

Hopelijk gaan ze op " dien futuristische, elektrikke  Vespa" nog luidsprekertjes inbouwen... waaruit een "heerlijk retro tweetakt-geluid" te horen zal zijn ;) :D

lol... misschien even bij Vespa de suggestie doen? :P Ik vind de hele elektrische revolutie wel spannend, al is het maar de vraag hoe milieuvriendelijk die dingen echt zijn. De batterijproductie alleen al is blijkbaar super vervuilend: https://www.anwb.nl/auto/themas/elektrisch-rijden/hoe-groen-is-het

 

Share this post


Link to post

Om maar te zwijgen over het feit hoe die accu's worden opgeladen. Onderstaand plaatje zegt alles... 

 

electric-car-coal.jpg

Share this post


Link to post

Diegenen die zo'n " Vespa Elletrica" kopen zijn toch "meestal snobs" die niet kijken op 1000 euro... om er mee rond de "kerktoren" te bollen en om ermee in de belangstelling te staan...

Edited by Vespaciao
den elentriek was op
  • Like 2

Share this post


Link to post

Prijs is hoog. 100 km kan je ermee rijden. Zie ze niet direct op een of andere rondrit rijden of ze moeten er vanaf nu een weekend van maken :D.

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Aan alle organisatoren van Vespa ritten, gelieve vanaf volgend jaar stroomgeneratoren te voorzien bij vertrek en aankomst van de rit. <_<

  • Haha 1

Share this post


Link to post

. . . @Wilby  zo ver zal het wel niet komen. sommige organisatoren sluiten nu al moderne Vespa's uit, die op "fossiele brandstof" bollen. die horen er nu al niet bij :D

En diegenen die met "ne Vespa die op den elekentriek" rijdt, zie ik nog niet direct geïntresseerd zijn, om zich aan te sluiten bij een ordinaire "Vespa-club". ;)

Tenzij een "Vespa- elletrica-club. een Vespa-club voor "zogezegde hoogbegaafde en omhooggevallen, dikke nekken" die alleen maar over beleggingen en investeringen lullen :P :D

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Ik zie regelmatig van die machines van 9000,00€ op Vespa ritten dus die Elettrica's( met 1 el en 2 tee's ) zullen er ook wel komen. En het zouden kunnen dikke nekken zijn die belegen en investeren in oude Vespa's! :D We gaan er niet onderuit geraken , vroeg of laat ist gedaan met die stinkende 2 taks, zie maar de media van de laatste dagen, spijtig maar de realiteit. :angry:

  • Like 2

Share this post


Link to post

. ..dan is het einde van het Vespaforum ook in het zicht aan het komen. allemaal de schuld van Europa en de milieuwetten :D

 En dan zijn de "Vespa's die op "fossiele brandstoffen" rijden.  alleen nog te bezichtigen in de musea. ..we gaan een mooie toekomst tegemoet :(

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Op 9/10/2018 om 10:06, Wilby zei:

Aan alle organisatoren van Vespa ritten, gelieve vanaf volgend jaar stroomgeneratoren te voorzien bij vertrek en aankomst van de rit. <_<

ze komen opgeladen op een trailertje aan:D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Op 10/11/2017 om 15:18, Vespaciao zei:

Hopelijk gaan ze op " dien futuristische, elektrikke  Vespa" nog luidsprekertjes inbouwen... waaruit een "heerlijk retro tweetakt-geluid" te horen zal zijn ;) :D

Zeg ni meer. Uit héél betrouwbare bron weet ik dat oa BMW daar mee bezig. 

Het zou trouwens niet slecht zijn dat er veel va die Elektrieken vespa's op de baan komen, dan laten ze de "oudjes" misschien gerust. 

Die eletricca's stonden trouwens al te koop op het autosalon als ik me niet vergis. 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By bruinzee
      Dag allemaal, even voorstellen, Ik ben René en in het bezit van een gerestaureerde 150 GL uit 1961.
      Ik ben nu zelf wat kleine dingen aan het opknappen en loop nu tegen een elektra probleem aan.
      Ik probeer het uit leggen. Er is niet aan de elektra gesleuteld tot vorige week. Toen ontstond het volgende probleem: Na het starten brand het achterlicht, het remlicht werkt niet of nauwelijks. de claxon en de koplamp doet het ook niet. Ik heb de schakelaar bij het rempedaal schoongemaakt. Nieuwe zekering geplaatst. Koplamp open om bedrading te controleren. Accu aan de lader etc. 
      Bedradingsschema erbij gezocht en daar loop ik vast. De gebruikte kleuren op de motor lijken niet helemaal te corresponderen met het schema en in het schakelaartje op het stuur zitten nog 3 niet aangesloten draden. Omdat de bedrading in het frame en motorblok verdwijnt is het lastig om de bedrading te volgen waar het naar toe loopt en of het goed is aangesloten.
      Vooral het niet of nauwelijks branden van het remlicht islastig, dat is toch wel een vereiste voor het rijden. Er is bij de restauratie wel een nieuwe draadboom geplaatst. Iemand suggesties?
    • By ElectricBlue
      naast de BMW motorfiets is er een Vespa bijgekomen voor de lokale verplaatsingen en om op vakantie uitstapjes te maken. Na enkele keren met de EMCO van de dochter te rijden beviel de rust en stilte van het elektrisch rijden on meer en meer.  Na wat rond kijken naar verschillende merken was het liefde op het eerste zicht. We zouden er nog eens een nachtje over slapen en 10 minuten laten stonden we terug in de Vespa Shop aan de paardenmarkt.
      Ondertussen al meegenomen op een najaars vakantie en al veel gebruikt om de verplaatsing naar Gent op een snelle manier af te haspelen.
      Een beenkleed er bij en de scooter kan ook bij minder weer doorgeprikt worden.
       
    • By xvesponex
      Is het mogelijk om onder een oude vespa (jaren 60-70), minstens een 125 cc motor te leggen waarbij er geen vitesse zijn?
      Greetzzz
    • By EriX
      De Simson Schwalbe scooter (plaatbrommer hé Moon) uit het voormalige DDR hebben ze sinds afgelopen zomer ook vanonder het stof gehaald en in een nieuw jasje gestoken.
      Nu met een elektrische motor...
      http://www.e-schwalbe.de/
      http://streetcrawler.blogspot.com/2010/11/simson-schwalbe.html
      http://green.autoblog.com/2011/10/11/meet-the-110-mile-electric-e-schwalbe-scooter/


      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tAQcuoVSvfk
      De voorganger:
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Simson_Schwalbe




    • By dave
      100.000 Eurkes te investeren?
      https://boltmobility.com/

×
×
  • Create New...