Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Banden vervangen (dubbele velg)


Julo

Aanbevolen berichten

Hallo

Iemand die me een gouden tip kan geven om vlotter de binnenband van een px te vervangen? Ik zit telkens weer te trekken en te sleuren om toch maar die dekselse velg in twee te krijgen...

Grts

Link naar reactie

Om de boel weer soepel in elkaar te krijgen in ieder geval de boel invetten met bandenvet. Ook zorgen dat de binnenkant van je velg niet geroest is want oude banden hebben nogal eens de neiging vast te roesten aan de velg. 

Link naar reactie

sukkelen doe ik ook altijd. ik gebruik ne rubberen hamer, 2 hardhouten latten(plankjes) en nen haardroger om het rubber wa soepeler te maken. Dan mbv die latten proberen de band eraf te krijgen. Ondertussen meppen op die latten, springen op die latten en bijna u benen breken als ge wa moeite met uw evenwicht hebt. Ik gebruik geen bandenvet of dergelijke... Misschien toch eens doen ;-)

Link naar reactie
1 uur terug, Julo zei:

Ik zit telkens weer te trekken en te sleuren om toch maar die dekselse velg in twee te krijgen...

De 5 moertjes losmaken wil wel es helpen, heb ik gemerkt... B)

Verder:

- Licht verdunde Dreft is een prima alternatief voor bandenvet (nooit olie of vaseline, schadelijk voor rubber).

- Als de velgen roestsporen vertonen -> vervangen! Die dingen kosten amper €15. Het vel op uw kneukels zal u dankbaar zijn (en veiliger, minder slijtage binnenband etc...).

- Zoek een mooie baksteen, leg er de verg er overheen en doe een danske op de bandrand -> lukt uiteindelijk altijd.

Link naar reactie

mocht je de velg niet willen beschadigen: pak twee draadeinden, steek deze op twee plekken door de gaten voor de bouten. In de ruimte ertussen zet je binnenin twee carrosserie ringen met moertjes. Dan gewoon de moertjes op afstand van elkaar draaien en de band duwt zichzelf van de velg.

Link naar reactie
1 uur geleden, Julo zei:

Ok, ik heb weer wat bijgeleerd maar ben vooral blij dat ik niet de enige bandendanser ben :rolleyes:

Goed idee voor een nieuw topic: Post je leukste bandendans filmpje :-)

Link naar reactie

pas nog met een slijptol een band doorgeslepen (I love the smell of burning rubber in the morning)... :s en de staaldraad op het punt waar deze wel over de velg heen wipte doorgezaagd met een ijzerzaag... Maar die zat ook al meer dan 25 jaar vast. 

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 7-11-2017 om 09:04, pdvd zei:

pas nog met een slijptol een band doorgeslepen (I love the smell of burning rubber in the morning)... :s en de staaldraad op het punt waar deze wel over de velg heen wipte doorgezaagd met een ijzerzaag... Maar die zat ook al meer dan 25 jaar vast. 

Dan had ik alles toch wel in de vuilbak gegooid en nieuw gekocht, ouwe rubbersnuiver! 

Link naar reactie

Staan nu mooi in de 2K Vesparood als reservesetje. Wil hier op den duur mijn whitewalls op leggen als extra set velgen en dan op de P de S1 gooien (op matzwarte velgen en de lettertjes wit maken). 

Link naar reactie
14 uren geleden, Vespaciao zei:

... ..de geur in de garage, daar doe je het voor.. rubber, vet, olie, ijzer,  benzine en verf...zijn de beste "roesmiddelen" van een echte "Vespa-sleutelaar :P 

Ik zie dat je een pintje vergeten bent. En voor sommige de geur van shag. 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Daan zei:

Ik zie dat je een pintje vergeten bent. En voor sommige de geur van shag. 

... De geur van rubber, vet, olie, ijzer, benzine en spuitverf... maken mij al meer dan "zot" genoeg om mijn "bovenkamer" aan te tasten :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...