Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Pilaf

Revisie van een GS160 motor

Recommended Posts

Ga eerder voort op de slotspeling van de zuigerveren (een bladzijde verder :) ) :

image.thumb.png.47996c15b83ec2b17432ed118876ac45.png

Groetjes, nero. 

aangepast door nero

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus jij denkt dat dit verder geen problemen gaat geven zoals rammelen. De veren hebben nu een slotspeling van 0,20 mm dus dat is prima.

Ik vraag dit omdat ik denk dat het bedrijf wat mijn cilinder steeds heeft geboord (dus ook mijn andere blok) steeds de verkeerde loopspeling aanhoudt en dat dit ook de rammel in mijn andere blok heeft veroorzaakt. Laat deze binnenkort even nameten wat van dit setje de loopspeling is.

Als ik nu mijn cilinder op de kop zet op een vlak (luchtdicht) plasic en de zuiger er inlaat vallen gaat dit erg makkelijk. Ook is de zuiger in de cilinder te kantelen, iets wat volgens mij niet mag na een nieuwe boring.

Op andere forums (2 takt luchtgekoeld) heb ik ook gezocht en daar wordt 0,10 mm aangehouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een zuiger is meestal conisch, de maat die erop staat is bij kwalitatieve zuigers ook de boringmaat. Echter is deze altijd na te meten.

De speling van 0.1 is correct , maar de zuigermaat wordt onderaan gemeten ( grootste maat).

Voor Polini 200 gietijzer is de speling slecht 0.08 . Een yamaha rs 125 heeft slechts 0.07 zuigerspeling.

Als je dus 0.1 aanhoudt als zuigerspeling is dit correct.

aangepast door Dimitripx125
typfout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je voor je toelichting, en dan zit ik met een 0,20 speling dus verkeerd juist omdat hij heeft aangegeven dat hij voor het boren de zuiger niet heeft na gemeten.

Volgens de informatie (zie tekening hiervoor) wordt er gemeten tussen de poort en de onder de onderste zuigerveer onder een hoek van 115 graden.

Is dit oude informatie? Deze vraag omdat jij het hebt over de onderzijde (dikste deel) van de zuiger.

Ga maandag wel even in overleg hoe we dit gaan oplossen maar ik vrees een nieuwe zuiger en opnieuw boren. Dan kan ik deze 58,4 gebruiken voor mijn andere motor want vrees dat hij ook deze zuigerspeling na het boren niet heeft nagemeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je tussen de poort en de onderste zuigerring meet , is de zuiger dunner , en is de speling natuurlijk groter t.o.v. de cilinder. In de tabeltekening die jij postte is de speling ook 0.12mm op die plaats dus onderaan is ze kleiner 0.09-0.10mm.

De spelingen die ik je gaf zijn onderaan gemeten. Het revisiebedrijf waar ik dit laat doen heeft meer dan 40 jaar ervaring met boren/ honen en deed dit altijd voor motozaak HONDA Vermeiren (een vaste waarde in de motocross-wereld)

Ga er maar van uit dat die geen onzin vertelt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen