Jump to content
Vespaforum.be

GL-A MISA COLOR

dechkotzar

Recommended Posts

• 2 weeks later...

MISA didn't produce vespa's but just assembled them with Italian and German pieces during the short period they existed.  Therefore very little records available and suppose much was done on demand.  But I'm no the expert, Edwin is ;)

@sindo thanks...I have seen that one and that is a very good point that these Vespas were only assembled, never the less it is amazing that there are no records of what was offered to customer. I can not imagine that you were buying a  Vespa based on - "I want one piece please to take away" ! No info on color, equipment... 

not a burning topic...just wondering up loud... :)

• 5 weeks later...
Op 6.11.2017 om 14:31, MESTKEVER zei:

they were identical to the VBA 1T according to scooter help, so color searching of this seems to me to be appropriate

http://www.scooterhelp.com/scooters/VGLA1T.gl.html

AZURO METALLIZATO  15067

Die auf dem Foto abgebildete Maschine befindet sich mittlerweile in meinem Besitz und wurde dahingehend restauriert, das der Originallack freigelegt wurde.

Es ist eine Vespa VGLA, gefertigt bei MISA in Belgien.  Das was ihr auf dem Bild sehr ist nicht der Originallack. Hier mal ein Bild im restaurierten Zustand, aber ohne Donza Sitzbank:

PicsArt_12-06-01_00_56.jpg.d5d1371ee7c06fefd66dc1e30c28221e.jpg

Die Maschine lief in den Niederlanden, die seinerzeit nachgerüsteten Blinker wurden entfernt.

Die Lacke der MISA sind abweichend zu den anderen Vespa-Lacken, evtl. Kann Mr.VespaGS aus Österreich weiterhelfen. 

Hier noch ein Link zum Misa-Topic im GSF:

https://www.germanscooterforum.de/topic/256941-das-ultimative-misa-belgien-vespa-topic/

Edited by optimum

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By mr160
      Scan Advertentie 1965 met Prijslijstje 

• By jeansprint
      Lederen map met het logo van Piaggio/Vespa en de MISA initialen, verpakt in een doorzichtige hoes met het logo van Delvaux-Createurs.
      Map gemaakt door de alom gekende Delvaux, maak nog steeds prijzige handtassen trouwens.
      In de map een kaart van Europa, een uitnodiging voor een bezoek aan de gloednieuwe fabriek ( opgestart 1 januari 1955 ) te Jette en een diner op de Grote Markt van Brussel.
      Dit alles was ter gelegenheid van Sint-Elooi, dag van de festiviteiten 1 december 1955.
      Weet iemand meer over deze dag? Groeten, Jan.

• By FilipeWR
      Dear all,
      first of all sorry for writing in english.
      I am looking for data concerning a GL model built at MISA.
      Where can I provide information related to the model build there especially number produced and also a suitable maintenance handbook.

all the best an regards Filipe
    • By andyv
      Hallo, 
      Ik heb onlangs een vespa’s 150 VGLA1M van 1960 gekocht en ga deze opnieuw laten spuiten.
      Kan er mij iemand zeggen wat de originele kleuren zijn(max meyer kleuren) + kleurcodes  van dit type en jaargang? 
      Alvast bedankt 

Groeten 

Andy 

• By roellie1606
      hoi allemaal
      ik ben nieuw hier en heb een vraag ivm een aankoop van een gl 150 uit 1961
      ik ben nu al meerdere malen bij de rdw geweest omdat het chassis nr niet goed leesbaar meer is 
      naar een forensisch onderzoek is er uit gekomen (volgends rdw)
      dat ik een 125 frame heb met een 150 motor eronder 
      nu zit er een stickertje aan de linkerbil binnenzijde met nog net te zien gl erop net als de persoon hierboven 
      ook heeft mijn motor een s120/17b carb erop liggen met een choke via de luchtfilter 
      nu is mijn vraag kan ik met iemand hier op het forum in contact komen die mij het een en ander kunnen vertellen over welke motor ik nu heb
      dit omdat het rdw mijn motor wil gaar keuren met een 125 frame met een 150 motor eronder 
      dus ik hoop dat iemand mij kan helpen 
      mail of bel mij zodat ik evt wat meer te weten kan komen 
      rawverberkt@gmail.com
      0628760553

alvast bedankt en vriendelijke groet roel verberkt 

• Create New...