Archie Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Beste strijdmakkers, Ik vroeg mij af als je bij een eenvoudige ingreep zoals een 125cc cilinder vervangen door een 150cc, je dan ook aan de setup moet gaan zitten morrelen (bv andere carbu, andere sproeiers,...) Link to comment
wijlen de Makke Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Een andere carbu hoeft niet maar de de hoofd sproeier dient wel vergroot te worden anders draait hij te arm en riskeer je een vastloper. Het onstekingstijstip hoeft niet altijd veranderd worden hangt af van de kit die jer erop zet. Grtjs Makke Link to comment
sindo Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 als je echt volop profijt uit je upgrade wilt halen zou je ook je tandwielen moeten aanpassen aan het vergrootte vermogen. Vergelijk het met een kinderfiets, een kleine van 5 gaat met zij beperkte kracht er een maximum uithalen, een volwassene op de zelfde fiets gaat voor geen meter vooruit. Link to comment
ticce Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 @sindo dat weet ik zo nog niet hoor mijn oudste zegt altijd, precies een beer op een fiets... Link to comment
Archie Posted October 31, 2017 Author Share Posted October 31, 2017 Dus eigenlijk komt het erop neer dat het toch geen eenvoudige ingreep is wil je het maximum rendement van je upgrade halen. Nu ja,een sproeier veranderen is het einde van de wereld nog niet maar voor je tandwielen moet je toch al je blok gaan opengooien. Link to comment
wijlen de Makke Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Je tandwielen veranderen hoeft niet, je gaat sowieso meer rendement hebben, en je zal enkel wat sneller moeten schakelen met je huidige vertanding. En de tandwielen kun ja achteraf nog altijd veranderen. Grtjs Makke Link to comment
sidvespa Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Je kan ook met de vertanding van de koppeling gaan experimenteren , blok hoeft hiervoor niet helemaal open grtz sidvespa Link to comment
sindo Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 ik beweer niet dat ge geen winst gaat halen met de nieuwe setup, maar niet het maximale. Wilde enkel een voorzet geven want het blijft hier zeer beperkt tot grotere cilinder, sproeier, uitlaat, maar zonder het verband tussen alle onderdelen en de impact op elkaar te vernoemen. Je kan nog altijd een 26/26 Carbu steken maar ge gaat op den duur meer naft verbruiken dan je werkelijk winst maakt op rendement. Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.