Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ontchromen


Dydo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Is er iemand die weet hoe je de plastic onderdelen kunt ontchromen ?

Wil graag de ring aan de handvat, schokbreker kapje, spatbord sierstuk ontchromen om ze nadien in het mat zwart te krijgen.

Spijtig genoeg zijn deze onderdelen niet te koop in deze kleur voor model 2017

bedankt

 

Link naar reactie
Op ‎16‎/‎10‎/‎2017 om 11:12, designo zei:

Is wrappen niet een betere oplossing? Niet zo onomkeerbaar.

Wrappen heb ik al geprobeerd maar werkt niet goed, ook is dit best nog wel kwetsbaar.

Ik ga het toch eens proberen te ontchromen en daarna schuren en spuiten..

Link naar reactie

Chroom op plastic is geen chroom. Dit wordt ook wel sigeunerchroom genoemd.

Gewoon goed opschuren, primer eroverheen en daarna een verse laklaag. Misschien dat plastidip ook een oplossing is hiervoor. 

Staat ook nog op mijn eigen to do lijst trouwens... heb een nieuwe voorvork en daar past alleen dat lelijke chromen kapje op. 

 

Link naar reactie
11 uren geleden, DAXX zei:

Plasti dip

Plastidip is geen goede oplossing ook dat heb ik al gedaan zoals het hoort, blijft niet lang zitten.

Ook het kabeltje net boven het afdekkapje raakt als je door een put rijd en gaat na een tijd af, geen goede oplossing.

Ik heb de onderdelen nu net laten zandstralen en ziet er heel goed uit om nu te kunnen lakken, ik laat nog iets weten, hoe het afloopt

 

20171018_230009.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, pdvd zei:

Zo gezandstraald is dat voorvorkkapje al veel mooier! 

Ja klopt ziet er al veel beter uit, zandstralen is beter dan schuren met schuren krijg je niet zo een mooi resultaat zeker niet in het logo van vespa, nu nog goed ontvetten en dan gelijk matte lak erop. resultaat binnenkort

Link naar reactie

Wat voor apparaat heb je hier voor gebruikt? Speciaal zand ook? Of soda want dat lees ik ook wel eens. Iemand hier ervaring met die ovenreiniger? 

Link naar reactie

Ja heb dit laten doen bij een vriend van mij deze had een kleine zandstraal machine met fijne zand, kan meer info vragen aan hem als dat nodig is.
Het werkte vlot en snel veel sneller dan je zelf moet schuren en ook veel mooier gedaan uiteraard.

Die ovenreiniger word gebruikt bij het ontchromen van modelbouw materiaal zoals het filmpje hierboven. Probleem is dat dit niet echt gaat werken op dit materiaal.
Modelbouw plastic is niet hetzelfde als deze bij vespa ook de chroom is anders. Die van vespa is op metaalbasis erop gezet moet ook tegen vele weersomstandigheden kunnen.
Je merkte al bij het zandstralen dat je echt op een laagje metaal aan het stralen bent. bij modelbouw is dat niet zo moet ook niet tegen die weersomstandigheden kunnen natuurlijk.

Denk dat dit wat ik bezig ben de betere oplossing gaat zijn. je moet het toch iemand laten doen die er iets van kent want als je te fel of te hard gaat stralen blijft er niks meer over :-)
De metaal laag moet er best nog opblijven.

ben er mij de laatste dagen ook in aan het verdiepen en veel laten uitleggen door mensen vandaar dat ik dit nu te weten ben gekomen en graag deel met de mensen hier die er ook voor staan.

 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zo zie je maar, ... elk zijn gading.
Er zijn er die kost wat kost van de chrome af willen.
Terwijl ikzelf het wel zou zien zitten als m'n GTS 300 kompleet in de chrome zou zitten. :-)

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...