Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lekkage aan krukas


sidvespa

Aanbevolen berichten

Daarstraks het vliegwiel van mijn V32 verwijderd omdat ik de kontactpunten wou nazien .Bij dit werkje gezien dat de motor daar lekt aan de pakking nu bij nader onderzoek blijkt dat de pas ring gewoon rond draait in mijn carter . 

Dus motor zal nog maar eens open moeten vrees ik en gaan we deze pas ring maar eens vervangen , nu wou ik deze pas ring voor alle veiligheid ook even met loctite vast zetten in het carter  .

heeft er hier iemand ervaring mee en welke loctite gebruik ik best ?

grtz sidvespa

IMG_1124.PNG

Link naar reactie

Even een up-date , 

bij de laatste meeting op 2 sept hield de Vespa ineens in om dan weer vlot te rijden , omdat er vuil in het benzinekraan glaasje zat dacht ik eerst vuil in de carbu , deze proper gemaakt ( lees doorgeblazen en proper gemaakt met perslucht )zoals ik in het verleden wel meer heb moeten doen  probleem was er nog steeds ,

dan contactpunten proper gemaakt , en bij dit werkje merkte ik de olie lek , nu na raad van een collega ( ex auto mekanieker ) boeltje proper gemaakt met remreiniger , proper gemaakt met keukenrol , droog geblazen met perslucht , terug met keukenrol en dan 2 keer loctite aangebracht , resultaat pas ring staat tijdelijk vast tot het openen van de motor deze winter , maar probleem is er nog steeds 

nu daarstraks condensator vervangen probleem is er nog steeds !!

wat wel raar is Vespa start goed draait goed stationair en gaat goed in toeren tot ik in 1e versnelling zet en hij moet werken dan begint hij te stotteren , om dan weer goed te rijden tot ik naar 2 e versnelling overschakel is het weer , om dan weer beter te rijden en bij 3'e is het er weer ppfff

tips zijn zeker welkom , 

van de week probeer ik anders een filmpje te posten 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Up-date 2 mmmm,  motor gedemonteerd en terug gemonteerd met de nodige loctite op de juiste  plaatsen

daarstraks getest probleem is er nog steeds :-(((

zal idd eens richting bobijn moeten gaan zoeken ,heb helaas geen reserve , dus moet ik deze aankopen en dan maak ik mij de bedenking of ik niet beter ineens overschakel op elektronische ontsteking , maar dan is er dilemma 2 

vespatonic of de pinasco flytec

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Up-date 3

Bobijn mee naar het werk genomen en volgens de elektriciens bij ons op het werk is er hier geen probleem volgens hen ,

dus terug geen kijken bij de benzine toevoer , dus nu ben ik op zoek naar een carbu ( dellorto TA17B ) om eens te lenen of eventueel te koop !

wordt vervolgd

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Nafttank is ok , hij heeft het direct bij het gaatje van de benzinedop zou volgens mij eerst het vacuüm moeten tot stand komen 

bedredading? Hij heeft het jaren goed gedaan tot ineens de problemen , draden idd binnenkort ook eens controleren 

grtz sidvespa 

ps hoop binnenkort een filmpje te posten 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Het euvel is denk ik dan toch gevonden :P

blijkbaar zat het dan toch in de koppeling , vandaag eindelijk te tijd gehad om nieuwe koppelings platen te steken , en even snel in de straat te testen , met succes volgens mij :)

bij deze wil ik toch iedereen hier even danken die mee heeft geholpen in het denk proces van het vinden van het euvel :D

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...