Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Probleem inschrijving


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen 

Ik heb nog niet zolang een vespa pk50xl en probeer hem nu ingeschreven te krijgen. De vorige eigenaar had de vespa in nederland gekocht en heeft hem geexporteerd naar belgie, in nederland heeft de vespa nooit een gva gehad. Ik ben reeds naar de douane geweest voor een roze papier, deze heb ik via de verzekering naar de div gestuurd. Ik heb 2 dagen geleden een brief gekregen dat de aanvraag tot inschrijving niet gelukt is. In de brief staat dat ik een kopie van het gva heb opgestuurd en dat deze kopie niet leesbaar was. Ik heb echter geen gva doorgestuurd, maar de 2 delen van het nederlandse kenteken bewijs. Wat moet ik doen? 

Link naar reactie

Staat toch gewoon in de brief:

- naar een Vespa dealer om een duplicaat vam GVA (kost een paar tientallen €'s)

en

- in van X10 schrijven of je een normale of oldie-plaat wil.

en uiteraard opnieuw insturen (ze gaan 't u nie komen vragen).

 

Link naar reactie

Een attest van verlies moet aangevraagd worden door de vorige eigenaar ( dus in Nederland ) maar dat gaat niet want daar hebben ze dat niet.

ik DENK niet dat je hier een copie gaat kunnen aanvragen bij een vespadealer van iets dat er nooit is geweest

neem contact op met de fod dienst homologaties,zij maken u een plaatsvervangend gva ( mits betaling natuurlijk) , dat stuur je mee op met deel I en II van je Nederlandse papieren en dan komt dat in orde .

zo heb ik het laatst toch gedaan met een Duits voertuig ( duurde wel een tijdje, t is tenslotte de overheid hé => Kafka )

Link naar reactie

Yep dat kan je

@ Nero : kan goed zijn maar Gent is een zootje , de ene wil zelfs geen oud gva van Honda aanvaarden omdat er geen bouwjaar op staat.
De andere neemt het bouwjaar dat op het COC staat , zelf al is je brommer 5 jaar jonger .
Een andere neemt gewoon over wat je zegt 

Maar zonder pvg nummer is het altijd oldtimerinschrijving , hoewel het bij de inschrijving zelf soms kan lukken als gewoon voertuig ook

Link naar reactie

Bij mij zei meneer de police : 

kunt gij laten zien dat de scoot op uwe naam is ingeschreven ? Nee ? ( en nee,een aankoopbewijs was niet voldoende)

dan krijgt ge geen bewijs van verlies. Dan moet de vorige eigenaar dat doen op wie de scoot het laatst is ingeschreven  .

ik twijfel er niet aan dat dat zeer streekgebonden is en dat de eene agent veel toegefelijker is dan de andere dus probeer het zou ik zeggen ..

Link naar reactie

ik heb vorig jaar nog een 50cc ingeschreven (gewoon, niet als oldtimer) en een bewijs van verlies was niet meer nodig. De vespadealer heeft me een duplicaat bezorgd en daarmee ben ik naar de post gegaan. 2 dagen later had ik mijn plaat

Link naar reactie
Op 16-9-2017 om 15:34, Domi zei:

Bij mij zei meneer de police : 

kunt gij laten zien dat de scoot op uwe naam is ingeschreven ? Nee ? ( en nee,een aankoopbewijs was niet voldoende)

dan krijgt ge geen bewijs van verlies. Dan moet de vorige eigenaar dat doen op wie de scoot het laatst is ingeschreven  .

ik twijfel er niet aan dat dat zeer streekgebonden is en dat de eene agent veel toegefelijker is dan de andere dus probeer het zou ik zeggen ..

Weer iets anders dit.

Aangezien hij nog nooit in belgie is ingeschreven kunnen ze dat al niet vragen , ze kunnen het vragen maar ze kunnen het niet weigeren om een attest van verlies te geven.
Hoe zou je anders ooit , nu de meeste merken vragen geen attest meer , aan een gva geraakt zijn vroeger ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...