Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa virus


Pool

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Na al een tijdje mee te lezen op dit forum wordt het tijd om me eens voor te stellen, mijn naam is Pool, 33 jaar en woonachtig in Friesland samen met mijn mooie gezin van 2 kinderen (4 en 2 jaar) en lieve vrouw.

In de brommertijd altijd Zúndapp's gereden en veel met mijn vader aan geknutsel, deze brommers helaas verkocht en vrij snel voor mijn motor rijbewijs gegaan, rij nu een honda CBR1100XX 

Begin juni zijn we op vakantie geweest naar Italie en toen liet mijn vrouw vallen dat ze de Vespa scooters wel heel leuk vond, aangezien het mij altijd al kriebels om met brommers te pielen liet ik me dat geen 2x zeggen en ben direct na onze vakantie opzoek gegaan naar een Vespa, niet gehinderd door enige kennis van vespa's  (moest alleen wel een oudere type zijn) heb ik een zwarte pk50XL gekocht en als verassing gegeven.

Brommer kwam van een man die 3 had staan, deze viel binnen het budget en was optisch redelijk, nadat alles gereinigd was sloeg hij snel aan en rijd goed. mijn vrouw kreeg het schakelen vlot door en was ook geregeld met mijn oudste zoon weg op de scooter.

tussentijds de scooter wat completer gemaakt met een reserve wiel en nieuwe knipperglaasjes nieuwe wangen etc.

Een paar weken later dezelfde man gecontacteerd en voor een schappelijke prijs zijn rode pk50s overgekocht, deze is optisch wat minder maar rijd vele malen lekkerder. 

Dat kreeg mijn vrouw ook door en die rijd nu op de PK50S, samen met de 2 kids hebben we al heel wat kilometers gemaakt. de kinderen vinden het geweldig!

Zowel motorisch als optisch verdienen ze beide wat aandacht, vooral het olie lekken bij de koppeling is erg hinderlijk en ga aankomend winter ook een revisie uitvoeren.

verder hebben ze beide wat gekke motorische klachten die ik niet thuis kan brengen maar met jullie kennis moet dit vast goed komen, deze zal ik binnenkort met de fotos verder toelichten.

Ik ben van plan om de pk50s deze winter helemaal kaal te halen en te laten spuiten, waarschijnlijk ral 6019.

Betere foto's volgen nog.

 

met vriendelijke groet,

Pool.

 

 

 

 

 

 

rode vespa.jpg

scooter vespa.jpg

Link naar reactie

Die S zal sowieso al lekkerder rijden door het vele malen betere zadel wat er op zit. Vergeet bij de revisie ook niet om de balhoofdslagers er uit te halen en een nieuwe set te (ook de schalen) te installeren. Dit stuurt gelijk vele malen beter. Succes met klussen! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...