Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geluid Akrapovic euronorm 4


Dydo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Klopt het dat de Akrapovic euronorm 4 op een GTS ook een euronorm 4 minder mooi of hard geluid maakt dan de euronorm 3.
blijkbaar is hier de DB killer niet meer te verwijderen, zijn hiervoor andere oplossingen om toch een beter geluid uit te halen ?

Iemand ervaringen hier omtrent ?

 

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties, nu moet hij voor mij ook niet gaan knallen maar de Euronorm 3 heeft best wel een mooi geluidje die ook niet voor overlast zorgt, vind het evenzeer jammer dat het verschil tussen een originele uitlaat niet zo groot is je betaald er immer een beetje voor, nu heb je alleen nog het uitzicht waarvoor je het moet doen.

zou leuk zijn als er oplossingen voor waren om die toch ietjes krachtiger te laten klinken

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Sinds paar dagen heb ik mijn nieuwe Vespa in ontvangst mogen nemen, ik heb het geluid nu kunnen testen en inderdaad de akrapovic is een pak stiller en niet veel meer geluid dan de originele uitlaat. Vind het wel spijtig want de euro 3 norm akrapovic klinkt veel mooier.

Mochten er mensen zijn die weten hoe deze iets krachtiger te laten klinken hoor ik het graag.

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Dydo zei:

Sinds paar dagen heb ik mijn nieuwe Vespa in ontvangst mogen nemen, ik heb het geluid nu kunnen testen en inderdaad de akrapovic is een pak stiller en niet veel meer geluid dan de originele uitlaat. Vind het wel spijtig want de euro 3 norm akrapovic klinkt veel mooier.

Mochten er mensen zijn die weten hoe deze iets krachtiger te laten klinken hoor ik het graag.

 

 

een andere diameter db killer ? 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb net een Akrapovic uitlaat gemonteerd op mijn 2007 GTS250.  De Akra had ik besteld bij Easyparts (levertijd 6 weken).

Is nog de euronorm 3 versie en levert een mooi vol geluid, duidelijk een stuk luider dan de originele uitlaat. Wellicht zijn beide versies nog steeds leverbaar.

Bemerk tevens dat de motor vinniger reageert en lichtjes 'doorloopt' wanneer ik bij het rijden de gashendel dichtdraai.  Even wennen toch.

Link naar reactie

Ik heb nu zelf een maandje de Euro4 Norm Akrapovic uitlaat onder mijn E4 GTS300Super zitten en het geluid ervan is echt top!
Klinkt bijna hetzelfde als de normale met losse DB-Killer alleen de E4 heeft een vaste DB-killer.

Op YouTube heb ik een filmpje staan hierover en hoor je ook hoe die klinkt.

Gr.JimSon

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
7 uur geleden, Mister T zei:

Ik heb het gevoel dat hij met de originele iets meer koppel heeft.

 

Nen automatiek met koppel, nu gaan we het krijgen :P

Link naar reactie
1 uur geleden, witte van zichem zei:

al mijn oude vespa's ,hebben meer koppel dan mijn gts .maar daar mag je natuurlijk niet meer op de openbare weg.

Ah bon, da's nieuw.  Is er een misschien een lage emissiezone in Zichem en omstreken? :)

Tot nader order worden motoren/ bromfietsen er nog altijd toegelaten. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
1 uur terug, nero zei:

Ah bon, da's nieuw.  Is er een misschien een lage emissiezone in Zichem en omstreken? :)

Tot nader order worden motoren/ bromfietsen er nog altijd toegelaten. 

Groetjes, nero. 

die emissiezone laat die nog maar weg, die kan ik nog wel even missen.het is de cilinder inhoud die bij veel oudjes ni klopt, zelf in fout natuurlijk een paar keer .

en dan maar klagen dat ne gts ni vooruit gaat ,kwa verzekering mag 90% van de oudjes ni de weg op.

Link naar reactie
2 uur geleden, witte van zichem zei:

die emissiezone laat die nog maar weg, die kan ik nog wel even missen.het is de cilinder inhoud die bij veel oudjes ni klopt, zelf in fout natuurlijk een paar keer .

en dan maar klagen dat ne gts ni vooruit gaat ,kwa verzekering mag 90% van de oudjes ni de weg op.

wtf

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...