Jump to content
Vespaforum.be

tubeless buitenband op velg met binnenband

Bart Joris

Recommended Posts

Hey, net 2x Shinko SR550 3.5-10 59J white walls online besteld voor mijn PX150E van 2008. 

Heeft nog tube type velgen dus met binnenband.  Bij ontvangst van de banden merk ik dat dit tubeless buitenbanden zijn.  Bij de bestelling had ik alvast niet de keuze tussen TL of TT. 

Even op Shinko website gezien en daar staan ze idd naast elkaar vermeld, echter zijn de specificaties exact dezelfde.

SR550 3.50-10 WW 59 J 2,50  17,20  3,62  Y 6 B TT 536 47 2.15~2.50
SR550 3.50-10 WW 59 J 2,50  17,20  3,62  Y 6 B TL 536 47 2.15~2.50

Geeft dit problemen bij het monteren denken jullie of maakt dit niet uit? 

Hallo ,

Tubeless banden monteren gaat goed , later er terug vanaf is iets moeilijker :) , maar ik zou die banden nooit leggen , er zijn topics genoeg over goede banden 

op dit forum , geef mij maar veiligheid over looks ;) 

succes 

• Like 2

Merci voor de feedback.  

Qua specificatie identiek dezelfde band maar bij ontvangst gemerkt dat op de band "tubeless" staat en op de oude (lagen er al 10 jaar op :unsure:) de vermelding "Tube-Type".  

Bekommernis is dus of deze buitenband past op de velgen (geen tubeless).  De binnenband erin zal wel niet echt een probleem vormen neem ik aan. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Barte
      hi Allen 
      Een heikel thema gezien dit al een paar keer gepasseerd is op het forum (echter wel een aantal jaren geleden), en ik wil graag jullie mening hierover hebben. Heb momenteel tubeless whitewalls van Shinko opliggen, en wil deze graag vervangen naar nieuwe & degelijke tubeless whitewalls. 
      Eerst en vooral, voor iedereen komt met het punt 'dat bestaat niet', is dit effectief zo? Als het zo is, prima, maar ik wil het graag weten alvorens ik voor een ander type kies. Ik ben fan van de whitewall look, en wil kijken of het degelijk/veilig kan. Alle raad is meer dan welkom, en adressen (rond Antwerpen bij voorkeur, woon in Brasschaat) ook zekers welkom. 
      Alvast bedankt voor jullie advies! 
    • By dave
      Weet er iemand waar er nabij het Antwerpse een plek is die SL26's op BGM tubeless velgen kan steken?
      Die aan 't Hessenhuis heeft al geprobeerd maar heeft het opgegeven...
    • By mezzo
      hallo, 
      ik ga voor mijn PX125E tubeless velgen bestellen. De vespa is door mij nieuw gekocht in 2007 en is nog volledig standaard: dus naast O'LAK ook O'alles... geen tuning dus.
      SIP heeft 3 opties voor zijn tubeless rims, de eerste 2 zijn er zonder aanpassingen:
      1° Voor&Achter standaard 2.10-10
      2° Voor&Achter 2.50-10
      3° met aanpassen van "pivot swing arm" (1cm inkorten), en dan achter 3.0-11 en voor 2.5-10.
      Aanpassing kan ik zelf wel. Wat denken jullie?
    • By Vespinello
      Het is nu officieel en beschkikbaar
      Na de cylinderkit 160, de inlaatkit 23mm, de overbrugging, de versterkte koppeling, de electronische onsteking...nu de nieuwe 8" tubeless velgen voor uw oldie
      Het is al beschkikbaar bij sommige belgische shop zoals Scoot... Pass... :-)

• By fajes
      binnenkort (binnen 2 à 3 weken) zijn er, in navolging van die voor Vespa, ook de Lambretta tubeless velgen.
      ze zien er hoog kwalitatief uit (lijkt wel gemaakt voor de Batmobile!) en zijn gemakkelijk te monteren. deze kwamen in de matzwarte finish en zagen er super uit. ik heb de banden er in een bandencentrale laten opleggen, zonder problemen. tot hiertoe hebben ze hun eerste kilometers probleemloos doorstaan.
      check 'em out:

voor de montage dien je originele tigen te vervangen door de bijgeleverde soort.

• Create New...