Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ASR systeem komt foutief tussen


VC LEE

Aanbevolen berichten

Hallo Vespaliefhebbers,

Ik heb een probleem met mijn vespa, wanneer ik start en vertrek komt mijn ASR foutief tussen zodat ik maar maximum 40 km/h of zelfs minder snel kan rijden. na een tijdje rijden met horten en stoten komt hij er soms terug door.

Weet iemand wat er hier fout is?

Na het lezen van het instructieboekje, het ASR systeem uitgeschakeld, dan heb ik geen probleem meer. Volgens mij is de ASR sensor defect of zou er nog een andere reden kunnen zijn.

Ik ga hem zowizo binnen doen bij mijn dealer maar deze is nog in verlof tot eind augustus. (heb nog garantie)

Kent iemand dit probleem?

Link naar reactie

Heb ik ook gehad. Bleek een lekke achterband te zijn. Met rijden merkte ik er niks van ook niet in de bochten maar met acceleren gelijk ASR lampje branden en je kwam niet meer vooruit. wel als je langzaam gas gaf dan ging het wel.

De dealer zag toen dat er een stukje ijzer /spijker in de band zat waardoor hij langzaam spanning verloor. prop er in en probleem opgelost.

 

Link naar reactie
7 uren geleden, motorhan zei:

De dealer zag toen dat er een stukje ijzer /spijker in de band zat waardoor hij langzaam spanning verloor. prop er in en probleem opgelost.

Een prop (vanaf de buitenzijde) of paraplu (vanuit de binnenzijde)?

Link naar reactie

Heb altijd begrepen dat een prop een noodoplossing is en een paraplu een permanente omdat de band dan ook van binnen is geïnspecteerd op schade.

Er is al veel discussie geweest over motorbanden met proppen en parapluutjes dus daar moet iedereen zijn eigen keus in maken, mijn mening we hebben maar 2 kleine wielen onder onze Vespa's en die moeten veilig en betrouwbaar zijn...net als onze remmen :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op ‎26‎-‎8‎-‎2017 om 10:25, Pilaf zei:

Heb altijd begrepen dat een prop een noodoplossing is en een paraplu een permanente omdat de band dan ook van binnen is geïnspecteerd op schade.

Er is al veel discussie geweest over motorbanden met proppen en parapluutjes dus daar moet iedereen zijn eigen keus in maken, mijn mening we hebben maar 2 kleine wielen onder onze Vespa's en die moeten veilig en betrouwbaar zijn...net als onze remmen :)

Je hebt gelijk een prop is een nood/goedkope oplossing. Ik heb ook direct een nieuwe buitenband gekocht maar hij zit er nog steeds niet op ga ik nu doen. Als het goed gedaan is, geeft het weinig problemen. Ik controleer wel vaak de bandenspanning. en de band met de prop loopt na een paar weken een paar tienden terug de andere band blijft op spanning,

Ik kocht een paar jaar geleden een BMW GS 1200 van iemand die bij Bridstone werkte en hij had er voor de verkoop nieuwe banden opgelegd dus mooie deal. tot ik er pas veel later achter kwam dat er een prop in de achterband zat De verkoper reageerde Oh das geen probleem dat doen we zo vaak. Omdat ik er al een paar duizend km mee gereden had nog maar even laten zitten. maar toch een minder fijn gevoel. zeker over de verkoper. Particulier.

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Heb hetzelfde probleem. ASR lblijft flikkeren, waardoor de vespa bijna niet vooruit gaat. Dankzij de reacties op dit forum heb ik de achterband eens bekeken en zie dat er een schroef in zit waardoor de band langzaam spanning verliest.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...