Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie vespa pk50 1984


Emiel Stuckens

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

tijd voor een update: dit weekend hem terug ineen gesleuteld. Hij is 80% klaar, nog enkele onderdelen moeten erop en afstelling is nog niet optimaal maar eerste proefrit is gemaakt en startte direct en reed bijna perfect!

Er moet nog een nieuwe kickstarter op, achterlicht, remlicht schakelaar en dan nog een paar kleine dingen. Al bij al nog vrij vlot gegaan, wat problemen gehad met koppeling en versnellingen af te stellen maar dat kwam vooral doordat je daar zo slecht bij kan. Dus hopelijk is hij volgend weekend klaar en dan zal ik hier wat betere foto' s plaatsen!

22429269_1677373598948927_1082701788_o.jpg

  • Like 3
Link naar reactie

Netjes hoor, maar het is een S dus daar horen geen matten op, en die knippers, leuk maar ook niet zoals het hoort. 

En ik zie het niet heel goed, maar zitten die velgen goed gemonteerd? Oogt of je ze verkeerd om geplaatst hebt. 

Link naar reactie

Remtrommel kant = smalle  velgkant ,

Hier is het de  diepe velgkant , google maar eens een afbeelding van een pk ..  

Als de banden geen rijrichting hebben ,  gewoon omdraaien en het is opgelost

 

aangepast door Adrian
  • Like 1
Link naar reactie

Banden hebben wel een tijtichting maar de velgen even openhalen is nu geen groot werk! Doe het sebiet wel even, bedankt om het op te merken!

nu ben ik al een hele voormiddag bezig geweest met bedradingsproblemen. Sommige draden hebben een andere kleur als op het schema dus dat geeft verwarring.

knipperlichten achteraan werken goed maar vooraan durven ze wel eens wegvallen, iemand een oplossing? Aarding heb ik uitgemeten en contactjes opgepoets met contactreiniger. 

Voorlicht doet het ook goed maar het achterlicht niet. Nu vraag ik me af of het 6 of12v is want het oude licht is 6 en het nieuwe dat erop stond maar niet werkte 12... 

ook zit er nog een klein lampje aan het dashboard dat ik niet kan achterhalen waarvoor het dient. (Neutraalindicator?) zal er een foto van bijvoegen indien dit lukt.

Link naar reactie

Mijn PK 50 S is ook een gemixt voltage.

12V voor de richtingaanwijzers

6V voor de koplamp het achterlicht en claxon.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Even jullie het eindresultaat nog tonen... er moeten nog enkele kleine dingen verbeterd worden maar die moet ik eerst nog bestellen. Wat ik deze maand nig graag zou willen doen is het achterlicht werkend krijgen en zorgen dat hij wat beter doortrekt (hij pruttelt vaak). Dus zien dat hij geen valse lucht trekt en altijd een goed mengsel. 

6A8778D1-3821-4CE6-853B-0A4DB9FD2A5A.jpeg

2E9C27A5-14E6-46DA-876B-E39EE0B7B793.jpeg

8421759E-9062-4FFA-8808-7C97903D032F.jpeg

Link naar reactie

Leuke scooter geworden. Wel even die afdichtingsdoppen op de wielbouten doen staat een stuk netter. En zo te zien hoort er ook nog een Piaggio badge op je en de pk50s badge op de zijkant neusje welke nog missen.

Staat de scooter op de foto in z'n vrij? Dan even de versnellingen opnieuw aftellen want dat handvat moet bij neutraal netjes gelijk lopen met het stuur... 

aangepast door pdvd
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Op 22/8/2017 om 09:50, pdvd zei:

De mijne heb ik ook (niet echt netjes) laten spuiten, maar wel in een originele vespakleur. De verfhandel (bestaat jammer genoeg niet meer) maar die had een heel boek met kleurstalen van Vespa door alle jaren heen. Echt geweldig. Als je toch alles uit elkaar hebt liggen vervang dan die kabels ook gelijk mee. Rijdt een stuk lekkerder met verse kabels die lekker soepel lopen. 

Geen S, maar een XL automatica. Het was mijn eerste brommer en ik heb deze zelf gekocht in 1995 en een paar jaar geleden gerestaureerd. Nu dus al 22 jaar in mijn bezit! 

Hier nog een linkje naar een Italiaanse site die een stuk goedkoper is qua onderdelen! https://www.motoricambisoviero.it/

PK50XL Automatica_1.jpg

PK50XL Automatica_2.jpg

Hallo, kunt u wellicht de gespoten kleur nog achterhalen van deze brommer? Ik hoor het graag van u. Groet Sander

Link naar reactie
Op 1/1/2021 om 20:34, Vespa-sander zei:

Hallo, kunt u wellicht de gespoten kleur nog achterhalen van deze brommer? Ik hoor het graag van u. Groet Sander

Het was een kleur rood uit het boek van de verfhandel (die helaas niet meer bestaat) die had mappen met stalen liggen van piaggio van alle jaren... (die mappen waren heilig) 

Ik heb op basis van deze kleur (na een schade) ooit een keer spuitbussen laten maken bij CROP. Ze hebben toen de kleur opgemeten van een van mijn schadestukken en daar toen bussen (2K) van gemaakt voor mij. Geen verschil te zien. 

Mocht je exact dezelfde kleur willen, stuur me maar een prive bericht dan stuur ik je mijn gegevens dan kun je hiermee CROP bellen want de kleur hebben ze dan vast nog in hun systeem staan. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...