Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Projectje: PK50S


Julo

Aanbevolen berichten

Als je zoekt naar iets wat er niet meer is...

De fiche was blijkbaar vervangen door gewone clips en vrij goed getaped...

Ondertussen is dankzij de tools van Thomas het vliegwiel en de cilinder er af.

Is er een "badje" waar ik de onderdeleç kan in leggen om te weken?De motor is ongelooflijk vuil... Of breng ik alles best zo naar een straler?

IMG_20170823_171052.jpg

IMG_20170823_202222.jpg

IMG_20170823_202815.jpg

Link naar reactie

Ik las dat je er niet met een staalborstel op mag gezien het aluminium is. Is er iets anders dat wel efficiënt is? Nero, je hebt een punt! Hij is echt gewoon enorm smerig. Is er een goedje waarin ik hem kan soppen?

Link naar reactie
9 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

remreiniger van de action of een stoom apparaat.

^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^

Link naar reactie

? Wat is het probleem van een staalborstel ?

Ik doe niks anders.

Blokje even onder de hoge druk boor grofste vuil, en  als je het daarna met schroefmachine met een borstelkop te lijf gaat alle vuil etc eraf en is ze  ineens gepolitoerd.

 

Gr

Link naar reactie
10 uren geleden, janvda zei:

Dasty van de Wibra werkt ook goed

Werkt uitstekend en is nog spotgoedkoop ook. Wel het gele goedje kopen want ze hebben verschillende varianten.

Link naar reactie

Inderdaad verfkwast en 2 takt in een emmer. Alles lost op 

Verder heb ik nog wel een ontsteking liggen met connector. Dus bij interesse, pm

Link naar reactie

Remhendel van de achterrem aanspannen met tieraps  (meestal meerdere tieraps nodig) zodat deze blokkeert! Zo span ik altijd ook mijn nieuwe kabels op. Alleen dan zodat de rem net niet blokkeert en dan de kabel vastzetten. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik krijg dus nog steeds de moer van het achterwiel niet los. Iemand in de buurt van Gent toevallig een tool liggen om het achterwiel te blokkeren. Heb eens gezien dat er zo een soort van plaat bestaan die op de bouten van het wiel past. Een spanriem en de rem helemaal ingetrokken bieden helaas geen soelaas. Anders misschien iemand die een buis heeft van staal die over mijn dopsleutel past? Kan misschien idd ook al helpen?

Link naar reactie
7 minuten geleden, Julo zei:

Ik krijg dus nog steeds de moer van het achterwiel niet los. Iemand in de buurt van Gent toevallig een tool liggen om het achterwiel te blokkeren. Heb eens gezien dat er zo een soort van plaat bestaan die op de bouten van het wiel past. Een spanriem en de rem helemaal ingetrokken bieden helaas geen soelaas. Anders misschien iemand die een buis heeft van staal die over mijn dopsleutel past? Kan misschien idd ook al helpen?

En met een slagmoersleutel (perslucht of elektrisch)? Anders kan je wellicht eens vragen bij een automonteur of die hem met de slagmoersleutel wil losmaken.

Ik hem ook wel zo'n ding maar vermoed dat je niet in de buurt woont.

Link naar reactie
2 minuten geleden, jeansprint zei:

Ga langs bij een garage of bandencentrale...

Had ik inderdaad ook al geadviseerd.

Link naar reactie

Ik ga inderdaad deze week eens de motor in mijn koffer steken en bij mijn garage langs gaan. Alvast bedankt voor de tips!!!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...