Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Projectje: PK50S


Julo

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een schakel voorvork. Dit is er 1 van een automatica / pk125 of pk50xl2. Het is mooier (meer waard straks) met een originele vork

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Kan iemand me wat extra tips geven om de carterhelften te scheiden. Zijn er nog moeren die ik niet direct zie zitten? Ik krijg er geen beweging in en durf er niet teveel kracht op te zetten om beschadiging te vermijden...

Link naar reactie

https://www.scooterhelp.com/tips/engine/casing.split.sf.vespa.html

A final step that is absolutley required is to remove the clutch or the casings cannot be separated.

De koppeling moet er bij een smallframe uit, anders kan je de carters niet splitten...

Jan...

Link naar reactie
22 minuten geleden, jeansprint zei:

https://www.scooterhelp.com/tips/engine/casing.split.sf.vespa.html

A final step that is absolutley required is to remove the clutch or the casings cannot be separated.

De koppeling moet er bij een smallframe uit, anders kan je de carters niet splitten...

Jan...

Ciao Jean! Koppeling is er al lang uit, dat is het hem net. Dat ze dus normaal vrij makkelijk zou moeten splitten...

Link naar reactie

Normaliter wel... best tijdens het splitten op de primaire as tikken ( houten/rubberenhamer ).

Zit er een circlips op de as achter de koppeling? Is te lang geleden dat ik nog een blokje heb gereviseerd... 

Meestal blijft de primaire as in het buitenste carter zitten ( zie foto ).

http://www.smallframes.com/engine5.htm

Once you have all the nuts and bolts out you will find it quite difficult to separate the cases. Essentially, various bits of engine are holding the cases tohether. You need to basically go methodically round the engine, gradually moving the cases further apart, levering here, wiggling there, a light tap here, a sharp yank there until the cases are separated. This is probably the hardest part of the whole rebuild, so once it's done have a beer.

split-cases-fly-side.jpg

Link naar reactie

als alle blokbevestigingsbouten, je koppeling en vertanding (op je krukas) eruit zijn. Dan zou je hem kunnen splitten. Waarschijnlijk is dat blokje nog nooit open geweest, waardoor het allemaal wat lastig gaat. cilinder moet er logischerwijs ook af zijn.

Link naar reactie

Ik weet niet of het bij een PK ook het geval is maar als ik het blok van mijn VBB wil splijten wil het handmatig bedienen van de kickstart (nadat je alle bouten hebt losgemaakt) ook wel helpen. Hierdoor gaan de twee carterhelften mekaar wegduwen als het ware en is het daarna een fluitje van een cent. Maar nogmaals, ik weet niet of dit ook voor een PK geldt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...