Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beginnersvraag wormwiel


Bella1

Aanbevolen berichten

vertel allereerst om welk model vespa het gaat?  en welke kleur heeft het wormwiel , mogelijk zit er een verkeerd in ? hebben allemaal een specifiek kleur , tel de tandjes eens .

 

Link naar reactie

het beste kun je kijken of het metalen staafje (van het wormwiel) draait als je de kabel er nog niet op het zitten .

Het moet goed recht passend zijn , zodra je dan aan je wiel draait moet deze meedraaien , maar moet wel echt goed recht erin zitten .

Het is een beetje aanvoelen , echter zit hij net even niet recht en je draait het wiel achteruit , dan draai je hem kapot .

Als dat er goed in zit , dan voorzichtig , rechtstandig het koppelstuk erop draaien , en dan pas de moer met kabel . Als je de kabel hebt gemonteerd , kun j zien of hij bovenin bij de teller meedraait , maar ook hier zul je het qua lengte even moeten "aanvoelen" (kabel iets meer naar boven of naar benden )

Ik kan namelijk niet uit je omschrijving halen of je het met de kabel erop of eraf hebt geprobeerd ... (;-)

Succes 

Link naar reactie

Heb het zelfde probleem, al paar wormwieltjes frut vaneen gedraaid. Er zit soort aanslag in waar tegen het wormwiel zit. Als ik dan het wormwiel erin zet recht draait het niet. Ik voel wel als ik aan het wiel draai dat ie wil draaien, dus zet ik het koppelstuk erop maar dan draait het niet mee... Koppelstuk krijg ik ook niet volledig erin gedraait ( wil schroefdraad niet overdraaien) en vast is vast bij mij.

Vespa is een vvb2t van 1964. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...