Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50XL VA52T - een aantal beginnersvragen


Summer

Aanbevolen berichten

De rubbermat in het midden heb ik bewust weggelaten aangezien ik deze look mooier vind. En dat is hetzelfde bij de rand onder het zadel. Deze was in de bodykleur maar heb ik matzwart gespoten. Deze lijn vind ik beter passen bij de pk dan die rand ook mee te spuiten in de lakkleur.

Link naar reactie

Ik ga van het weekend nog wat afstellingen doen. Ik ben al een tijd aan het lezen/zoeken naar variorollen. Deze zijn niet te bestellen en de maat is redelijk onvindbaar. Hebben jullie nog een ideetje waar je ze vandaan kunt halen? Volgens mij zijn ze origineel 15x15 en rond de 4gram.

Op een Duits forum las ik dat je eventueel 15x16 kunt pakken als vervanging. Momenteel loopt hij +-50kmpu maar rond de 30kmpu zit een dip, op een lichte helling gaat hij niet boven de 30 uit, op een vlak stuk begint hij na de 30 weer beter te trekken. Iemand een idee wat dit is? Toch de rollen? Er ligt nu een sito+ onder met een onbegrensde bocht, dus ik had gehoopt op iets meer oempf.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

hallo allemaal.

Ik heb ook een vespa pk 50 automatica, ik merk ook(leef in een gebied met veel bruggen en tunnels) dat bergje op gaat de oma op de elektrische fiets nog harder. had eerst de originele met de losse cupjes, heb nu op de Italiaanse ebay iemand gevonden die 7 rollen verkoopt 4 gram maar dat zijn gewone scooter rollen volgensmij iets van 15x12 alleen dan met 7 in het pakje. en bij mij komt de dip bij de 30 denk ik door de slijtage groef in de poulies beneden. en licht het aan de snaar die ik er nu in heb zitten of komt de snaar niet helemaal boven in beide poulies. 

alvast bedankt.

groetjes Tom

 

Link naar reactie
2 uur geleden, agentbear zei:

hallo allemaal.

Ik heb ook een vespa pk 50 automatica, ik merk ook(leef in een gebied met veel bruggen en tunnels) dat bergje op gaat de oma op de elektrische fiets nog harder. had eerst de originele met de losse cupjes, heb nu op de Italiaanse ebay iemand gevonden die 7 rollen verkoopt 4 gram maar dat zijn gewone scooter rollen volgensmij iets van 15x12 alleen dan met 7 in het pakje. en bij mij komt de dip bij de 30 denk ik door de slijtage groef in de poulies beneden. en licht het aan de snaar die ik er nu in heb zitten of komt de snaar niet helemaal boven in beide poulies. 

alvast bedankt.

groetjes Tom

 

Met andere rollen krijg je hem niet sneller bergop. Lichtere rollen = snellere acceleratie, minder top snelheid. Zware rollen is trage acceleratie en hogere top snelheid.

Ik zou eventueel voor een 75cc met betere uitlaat en uitlaatbocht gaan of overstappen op een schakel Vespa.

Of minder kroketten vreten en zo gewicht verliezen 😄

  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...