Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Cosa carburateur & koppeling arm revisie


Vespa Reng Deng Deng Deng

Aanbevolen berichten

Nieuwe sproeier zit erin, meteen ook maar vlotternaald en wat pakkingen vervangen (zweette een beetje), bougie kleurt mooi grijs-bruin, maar hij trekt niet meer door in de hoge toeren, tot 3/4 gaat ie als voorheen, dan begint het gepruttel, om dan even later toch op snelheid te komen. Maar geen hard doortrekken tot het gaatje, zoals voorheen. Aan ontsteking niks veranderd, die staat goed, wat ook moest, anders liep hij met de ori sproeier ook niet zo goed. Ik ga dus nu met de mengselschroef nog wat testen, per half slagje, zien wat dat geeft. En dan de ontsteking per mm toch maar eens wijzigen, want ik wil toch die 105/u in 1-2-3 ;-)

 

Link naar reactie

Update: bij het plaatsen van de 'rijkere' sproeier had ik de mengselregelschroef minstens een volle slag dichtgedraaid, ongeveer naar de standaard begin-instelling van 1,5 open. En dit bleek niet goed te zijn. Weer een halve slag verder open gedraaid, en het gesputter is weg. Vertrekken op choke is nog wat rauw, wss iets te rijk met deze afstelling, maar dat is dan weer goed tegen het warmlopen...

Link naar reactie

Top! Opgelost dus. Nu genieten van een fatsoenlijk lopende Vespa Cosa 200.

Link naar reactie

Idd :-)

Cosa, een top schakelvespa als alle problemen opgelost zijn. Tot het volgende probleem zich aandient, hihi

Allen hartelijk dank voor het meedenken, ik probeer volgende keer niet in een ander topic in te breken...

Link naar reactie

graag gedaan en geen probleem hoor voor het inbreken, was wellicht wel de snelste manier.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
4 uren geleden, MpW zei:

Waardevolle content!

Thanks! Dat was ook de bedoeling, gezien het feit er weinig over de Cosa geschreven is op Nederlandstalige fora.

Link naar reactie
1 uur terug, MpW zei:

Heb jij toevallig een Cosa LX handleiding (PDF) ergens?

Ik heb er zelf 1 op papier.

https://www.scribd.com/doc/79985714/Manual-Despiece-Vespa-Cosa

Dit is een link naar een pdf.

Link naar reactie
18 minuten geleden, MpW zei:

Bedankt! Helaas een taal die ik niet spreek. Eng of NL is nog mooier of een echt boek. Ik blijf zoeken :-)

https://www.amazon.de/Vespa-Cosa-Alle-Modelle-1959/dp/3716818046/ref=sr_1_8/303-4940583-6021050?ie=UTF8&s=books&qid=1191449010&sr=1-8

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...