Ga naar inhoud
Vespaforum.be

platte band lml200


man with helmet

Aanbevolen berichten

gisterenavond plots uit het niets op volle snelheid (110 a 115km/u) platte band gekregen.

beetje verschieten, beetje veel geluk en rechtop gebleven.

de band is 2400km oud. en redelijk afgesleten.

is dit normaal? welke nieuwe band bestel ik?

ik heb nu white walls maar dit hoeft voor mij niet...liever niet zelfs...

na een rit van ongeveer 12km was de band trouwens vrij warm. is dit normaal? ik dacht steeds dat normaal was...kleine bandjes hoge snelheid...of moet ik hier de oorzaak van de lekke band zoeken? had juist 25km gereden en is hij door ergens tegenaan te draaien stuk gegaan?

 

Link naar reactie

2400 en redelijk afgesleten kan wel normaal zijn, zeker met een mindere band en een 200cc. Die warmte ook en of je ergens tegen aan of in gereden bent, dat kunnen we niet weten... Gelukkig geen gevolgen! Voor die cc en voor die snelheden best goeie keuze maken.

Link naar reactie

Denk ook niet dat ik ergens tegenaan of in gereden ben.

Ik bedoelde of de band misschien ergens tegenaan zou slepen en daardoor zo warm zou worden...

Ga nu de lml ophalen waar ik hem heb achtergelaten...

Welke banden raden jullie aan?

Heb het forum nog niet doorzocht hier is ongetwijfeld al heel wat over geschreven maar als iemand de perfecte band weet...ik rij heel het jaar door ook bij regen...

 

Link naar reactie

Michelin S1 en Citygrip zijn goede banden. Onder mijn Cosa 200 heb ik de Mochelin S83. Maar die band is volgens mij maar goedgekeurd tot 100 km/hr, nu loopt mijn Cosa 200 ook niet zo hard als jou LML 200.

Link naar reactie

Geen ervaring mee op de PX, maar ik denk dat het een nadeel is dat je de tubeless niet zelf kan monteren zoals met de standaard banden met binnenbanden. Ik bestel mijn banden en binnenbanden online en ik zet ze er zelf op.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik weet niet waar de angst voor whitewalls vandaan komt. Ik heb zelf die Conti's er onder liggen en die bevallen uitstekend. Zijn exact dezelfde banden als de niet whitewall versie echter met een extra laagje erop. Op de band staat duidelijk dat deze bestemd is tot 100 km/uur. Ooit 107 gereden op de gps maar dat gaf geen problemen hoor. 

Link naar reactie

Gem ...Ik heb in den tijd ook regelmatig 105- 110 gereden me white walls ...het zoeken wa is da voor flauwekul.

Ik denk dat het merk van de banden der meer me te maken heeft dan dat het witte bandjes zen

Link naar reactie
Op 27-7-2017 om 22:58, man with helmet zei:

Zie nu inderdaad de snelheidsindex pas op de bandjes. Is hetgeen van zolang ik de lml heb er op ligt dus ging er van uit dat dit oke was...niet dus...

op ne px moet ge geen tubles zetten dan moet ge u velg ook vervangen

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...