Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaring met plastidip of wrappen?


man with helmet

Aanbevolen berichten

Maar waarom zou je het weer willen verwijderen... alles is beter dan dit :) Je zult 'm toch helemaal uit elkaar moeten halen als je het netjes wilt doen en dan kun je het net zo goed gelijk met lak doen. 

Link naar reactie
18 uren geleden, Bowyer zei:

gewoon zo laten ,toffe kleur!

anders heb ik een px 200 in zilvergrijs van 94, ruilen?

Amai, een PX 200 ruilen voor een LML 125!? Ofwel goe zot, ofwel 200 kapot...

Link naar reactie

Plastidip omdat dit verwijderd kan worden. Lak is nu nog perfect, dus moet plastidip er zonder probleem over kunnen. 

Ik ben ook nog niet echt uit welke kleur...of kleuren. pkastidip is vooral mat...

Degene die voorsteld te ruilen, ik sta er zeker voor open. Was sowieso op zoek naar een tweetakt.

 

Een zwart zadel heb ik en is idd al stuk beter...bruine zadelovertrek ook. Dacht dat dit wel een mooie optie ging zijn met matte plastidip.

20170626_110536.jpg

20160217_092147.jpg

Link naar reactie
6 uren geleden, JPU zei:

Amai, een PX 200 ruilen voor een LML 125!? Ofwel goe zot, ofwel 200 kapot...

px is inderdaad niet meer de allerbeste,maar het was eigenlijk als flauwekul omdat ik dat paars wel tof vind.

Link naar reactie

Wrappen is zeker ni goedkoop... ik vind de kleur best nog wel meevallen.. wel de spiegels en da mottig schermke erafsmijten..  gaat er al veel beter uitzien. Ik weet dat ze in autovak kontich die spuitbussen plastidip verkopen.. daar hebben ze best wel veel kleuren in..  misschien wel een optie inderdaad. Succes en hopelijk kom ik u eens tegen ten zuiden van antwerpen. Nog vele leuke ritjes

Link naar reactie

• Plastidip zou ik niet aanraden op een tweewieler. Het is gevoeliger voor beschadigingen dan ze je doen geloven. Plaatsen waar je vaak aankomt, of tegen schuurt met je kleren zien er snel niet mooi meer uit. Er is een reden waarom het zo goedkoop is ;-). (heb eens een auto gespoten, na een jaar zag het er niet meer fris uit. Was wel een pick up waar mee gewerkt werd)

 

• Wrappen... dat is dan weer duur voor wat het is. Het blijft gewoon een sticker, en om een vespa netjes te wrappen denk ik niet dat je veel minder kwijt zal zijn dan spuiten. Je kan het wel zelf doen. Het is niet erg moeilijk, en cast vinyl is erg vergevingsgezind. Maak je een fout trek je het weer los, even opwarmen en de vinyl is weer als nieuw. 

 

Persoonlijk denk ik dat je sneller, goedkoper en op termijn beter af bent door je scooter te verkopen en meteen een rode te kopen (iets anders kan toch niet in deurne noord)

Link naar reactie

Mja ik ga plastidip wagen. Naar het schijnt kan je beschadigde stukken of krassen zonder veel moeite weer overspuiten en wordt het weer mooi.

Ik ga het een jaartje aankijken dan. Vokgens wat ik op youtube zie moet je niet per se demonteren. Goed afplakken en met scherp mesje randen afsnijden ( misschien niet correct uitgelegd)

Als de kleur me bevalt zal ik hem wel echt spuiten binnen een jaar ofzo...

 Fotis volgen he

Link naar reactie

krassen kan je niet onzichtbaar wegwerken zoals met lak. Het is en blijft een goedkoop product (in elk opzicht). Maar het heeft zijn functie wel... zoals bij jou, je scooter zo goedkoop mogelijk een andere kleur geven. 

Demonteren is niet nodig 'als' je met naden zit. Dus als er tussen de carrosserie (die gespoten moet worden) en bijvoorbeeld koplamp (die niet gespoten moet worden) een naad zit waardoor de plastidip geen hechting heeft aan de aangrenzende panelen. Bij een Vespa is dat niet zo. Het wordt een soort rubber dus snijden is ook niet evident. Ik zou toch demonteren wat je kan demonteren als ik jou was. 

Laat je trouwens ook niet helemaal wijsmaken dat het verwijderen zo eenvoudig is als in de filmpjes. Het 'kan' eenvoudig zijn, maar hangt van veel factoren af.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...