Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinkers vooraan werken niet


Maarten Van Hoecke

Aanbevolen berichten

Hi all

Gisteren aan de slag geweest en de Vespa een grondige poetsbeurt gegeven. Hierbij ook de billen losgemaakt zodat ik overal goed bij kon. Na alles terug samen te steken viel me op dat de voorste pinkers niet werken. Verklikkerlichtje aan de wijzerplaat en de achterste doen het wel. Ook knippert de achtergrondlamp van de wijzerplaat ook als de pinkers aangezet worden( niet aan uit maar je merkt een verschil.) Ben zelf niet de meest technische persoon op dat vlak en weet dus niet waar te beginnen. Alle contactjes aan het reservewiel zijn losgemaakt en opnieuw aangesloten (dmv foto kon ik ze terugplaatsen).

any idea? PX 125 disc van 2012

Link naar reactie

Check eerst es of de lampjes niet gewoon gesprongen zijn en of alle prugjes nog mooi (en droog) in de pinkdoos zitten (achter de accu).

Link naar reactie

Jouw koplamp brandt nog goed? Het is wel vrij normaal dat de lichten wat meedansen met de knipperlichten. (Had ik toch ook) Als het enkel de knipperlichten zijn, kan zijn dat je pinkerrelais stuk aan 't gaan is of dat er ergens een kortsluitingske of gebroken draad in de neus zit.

Link naar reactie

Heel voorzichtig het logo vooraan los doen, daar zitten vijsjes onder. Toch vrees ik voor de relais want slecht contact zou waarschijnlijk een  'soms wel soms niet' fenomeen tonen. Bij mij brandden ze continu als ik het stuur naar links zette.

Link naar reactie

neem een stukje elektriciteitsdraad van 2 meter lang. haal je pinkglaasje los en steek het stuk draad tussen de zijkant van het lampje en het socket. Verbind die draad als test even met de - pool van je accu en kijk of het zo wel werkt. Pinkproblemen zijn heel vaak massa gerelateerd. Als het zo wel werkt weet je dat je je massa goed moet nalopen. 

Link naar reactie

Dus je hebt ergens een te grote weerstand. Heb je gemeten of die weerstand in de massa zit, of in de +? Indien niet, zie mijn simpele test hierboven.

Link naar reactie

Ik gok op een kapotte pinkdoos :-)

Daar zitten kabouterkes in, die vanaf een bepaalde leeftijd plots hun eigen goesting beginnen te doen.

Link naar reactie

Hoe kunnen dan de achterste wel werken als die parallel geschakeld zijn met de voorste? 

 

^

Dat was nog op de post van Frederik, maar opgelost. Da's het belangrijkste ;-)

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...