Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET2 50 - motorproblemen?


Bruwz

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen!

Ik ben de trotse eigenaar van een Vespa ET2 50 en merk sinds kort op dat de motor sinds kort vaak stottert/schokt (lichte schokken en vermindering van snelheid tijdens het rijden).
Bovendien is hetgeen waar ik me het meeste zorgen over maak dat de motor een pak minder vermogen heeft. Vroeger reed hij mooi aan 45 en voelde ik dat de motor nog verder zou kunnen gaan indien hij niet begrensd was, nu raak ik met moeite aan 35 per uur.

Ik vroeg me af of iemand hier ook ervaring mee heeft en me toevallig kan vertellen waaraan dit zou kunnen liggen?
De ontsteking werkt perfect en de benzinetank & het kraantje werden onlangs vervangen. 

In het beste geval hoop ik op een verstopping (als dat mogelijk is)? 

Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor alle moeite!

Link naar reactie

Ik weet dat de carburateur een gevoelig item is van de ET2. Misschien die eens schoonmaken.

Link naar reactie

Lucht en benzinefilter reinigen of vervangen.

Hoeveel kilometer heeft de Vespa gereden? Zit de originele cilinder/zuiger er nog op?

Link naar reactie
1 uur geleden, Daan zei:

Ik weet dat de carburateur een gevoelig item is van de ET2. Misschien die eens schoonmaken.

Is dat iets wat je eenvoudig zelf kan doen?

Ben nogal een groentje op vlak van Vespa's, maar eager to learn! :-)

Link naar reactie
1 uur terug, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Lucht en benzinefilter reinigen of vervangen.

Hoeveel kilometer heeft de Vespa gereden? Zit de originele cilinder/zuiger er nog op?

Beide onderdelen zijn nog origineel. HIj nadert nu de 14.000 kilometer.

Link naar reactie
1 uur terug, Arnaud Broes zei:

Beide onderdelen zijn nog origineel. HIj nadert nu de 14.000 kilometer.

Tja, dan vervaagd mijn gedachte over versleten zuigerveren en/of versleten cilinder/zuiger. Hoewel niet ondenkbaar.

Ik denk dat wat Daan ook al voorstelde het reinigen van de carburateur en het vervangen/reinigen van luchtfilter en benzinefilter wellicht al resultaat kan geven.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...