Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wegklappende zijsteun op gts250ie


Bikerboy

Aanbevolen berichten

Hoi best fanaten,

Ben hier nog niet zolang actief op de site maar wou toch even een tip delen voor wie er iets met is en voor wie zich al geergerd heeft aan de steeds wegklappend zijsteun bij een gts 250ie.ik weet  niet of dit ook op de andere nieuwe vespa's is , maar vond het verdomd   vervelend en gevaarlijk voor beschadingen door het eventueel onverwachte  omvallen.

Heb daarom een aanpassing gedaan aan het bevestigings stukje waar de veer van de poot  aan bevestigd is .

Heb gewoon op het bevestigingsplaatje een 2de asje bijgezet waar je dan de veer op aansluit , doordat de positie van de veer is veranderd is ook het vanzelfs wegklappend effect weg ! Nu moet je gewoon manueel de poot wegklappen , en toch heeft de veer nog genoeg kracht om de poot opgeklapt te houden in de rij postie  .dus geen gerammel ofzo tijdens het rijden ! 

Zo hoop dat dit voor iemand een nuttige tip kan zijn ...

20161226_104132-1.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik gebruik die zijsteun zo goed als nooit, vooral als je een topkoffer of wat zwaardere bagage op de drager hebt is het gebruik van deze zijsteun zeer gevoelig voor omvallen zeker op niet verharde ondergronden.

Link naar reactie

Een moto valt automatisch stil als je in 1e steekt met de poot uit, een gts niet want er zitten geen versnellingen op. Hopelijk vergeet je niet hem eens weg te klappen als je wil wegrijden. wel proper gedaan...

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Phille zei:

Een GTS 2017 valt ook automatisch stil als je de poot uitsteekt, en nog een verandering is dat hij niet vanzelf terug dichtklapt.

Oké! Wist ik niet en als je wil wegrijden met de poot uit?

 

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Dat is inderdaad een idee. Voor mij is het ook lastig dat de Jiffy meteen inklapt als je de GTS iets beweegt (recht op) Ik gebruik de Jiffy om makkelijker af te stappen. Ik ben wat minder stabiel dan vroeger.

Ik was ook van plan zoiets te (laten) maken.

Op een ander Vespa Forum was iemand die de Jiffy van zijn 2017 model GTS verwijderde en niet meer wilde terug zetten omdat hij de Jiffy nooit gebruikt. Hij stelde voor de complete Jiffy met toebehoren gratis toe te sturen.

Vandaag alles ontvangen en komende week eens proberen of het 1 op 1 is te vervangen. De schakelaar zit er ook bij/op. Ik weet nog niet of ik die wil aansluiten maar als ik het wel wil moet ik nog te weten komen waar deze op aangesloten moet worden.

Maar eerst maar eens monteren.

met vr gr

Han

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...