Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Antwerpen - Brighton


Jordi1880

Aanbevolen berichten

Hi boys, even wa vraagskes. Ik heb het in menne kop gekregen om met de vespa naar Brighton te rijden, ga altijd graag naar engeland op reis en Brighton moet ik toch eens gezien hebben (iedereen die wa zot is van Quadrophenia zal da wel begrijpen).

Ik had min of meer aan het volgende scenario gedacht:

Dag 1: vanuit Antwerpen via express-weg en kust-weg naar Oostende (+/- 140 km), slapen in hotel

Dag 2: om 7u de ferry naar Ramsgate, aankomst 10 u lokale tijd in ramsgate (in augustus een 100 euro, in september 70, retour), rijden naar Canterbury (30 km en ni vergeten aan den andere kant te bollen), daar na de middag wa rondlopen, ben daar al gewest en is wel iet te zien, en een hotel voor de nacht

dag 3: 's morgens vertrekken naar Brighton (125 km) en daar in de loop van den dag aankomen, hotel.

dag 4: vrije dag in Brighton (proberen zaterdag en zondag in Brighton te geraken), misschien maandag ook nog in brighton doorbrengen, dan verschuift het volgende allemaal nen dag eh)

dag 5: vertrek naar Ramsgate (150 km) en daar den boot terugnemen, ben er nog ni uit welken boot die van 18.30 (aankomst oostende om 23.30) of die van 22.30 (met aankomst in oostende 3.30). 't zijn beide on-christelijke uren om in een hotel in te checken, maar da zal ik op voorhand wel verwittigen. slapen in oostende

dag 6: laatste stuk van oostende via knokke naar Antwerpen.

Ik moet nog wel nen andere zot meekrijgen (is het realistisch om dien tocht met twee af te leggen op één vespa? zowel voor de scooter als voor de passagiers?) Heeft er iemand al ervaring met zulke trip, zijn mijn afstanden realistisch (heb via routenet.nl de route buiten de autosnelweg laten bereken), iemand tips ivm hotels (in brighton, canterbury of oostende) of iets anders, essentiele zaken die ik moet meepakken (een regenvest bijvoorbeeld) alles is welkom, het is mijn eerste 'lange' rit met de vespa. Mailtjes welkom op jordi1880@pandora.be, of gewoon hier of via MSN: jordi1880@hotmail.com.

Cheers

J

Link naar reactie

De afstanden zijn zeker niet te lang. Maar ik zou T5scooterboy zijn raad opvolgen om al eens naar bv Oostende te rijden en eventueel dezelfde dag nog terug en eens naar de ardennen of zo om te zien of reizen met de scooter iets voor je is.

In ieder geval prima idee.

Link naar reactie

Jordi, kan geen probleem zijn om naar Engeland te rijden. Vroeger dan spreek ik over jaren midden 90, ging er geregeld volk naar een scootermeeting weet niet of dezer dagen er nog veel meetings zijn op da eiland. Maar een leuke meeting was vroeger Mersea Island. Of zonder te varen Aachen en Dusseldorf,of Hamburg, Venlo, om maar te zeggen dat wij vroeger met onze zotte kop, al eens wat verder reden dan naar café en terug. Ge hield er alleen koppijn aan over en ne zere rug. Maar voor de rest fun verzekerd. Wel niet aan te raden om dit alleen te doen. En zeker niet als ge niets van mekaniek kent. Maar met ne nieuwe scooter mag dat geen probleem zijn. Dus laat je niet afschrikken en gewoon doen. Zou wel een jerrycan meenemen met naft, moest ge eens verkeer rijden en geen pompstation tegenkomen. groeten old-scooterist, still riding.

Link naar reactie

Was nog vergeten nte vertellen dat wij vrijdagnamiddag doorreden om er 's nachts aa te komen en in een tent sliepen, zelf meebrengen, om dan zondag met ne reuze kater terug naar huis te rijden als mijne bak nog wou starten.

Link naar reactie

Al dikwijls naar Brighton geweest, zelfs 2 weken geleden nog. Dat was wel met den auto, in 't terugkeren gestopt. Ik moest voor 't werk in Southampton zijn. Maar ik ga met mijn vrouw voor 3 dagen naar Brighton eind juli of 2de week augustus, elk met een Vespa. Zal 't je weten te zeggen hoe 't was. Ik ga over Calais, da's dan maar ca. 185 km rijden voor mij vanuit Oostduinkerke. Te doen in één dag. Elk jaar is er ook een scooter run in Brighton, je zou beter dan gaan. Zal 't eens checken voor je wanneer dat is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Jordi1880 schreef: "Ik heb het in menne kop gekregen om met de vespa naar Brighton te rijden... Ofwel augustus of september van dit jaar"...

Tip: 25-26-27 Augustus 2006: Brighton Weekender - Modernist & Sixties. Bijeenkomst van een massa mods met veel optredens op het programma, etc... Ook scooter cruise naar Beachy Head, waar Sting zijne scooter van de klippen vloog (zonder Jimmy erop, had beter omgekeerd geweest). Misschien interessant om dan te gaan?

Info: www.newuntouchables.com

Link naar reactie
Jordi, kan geen probleem zijn om naar Engeland te rijden. Vroeger dan spreek ik over jaren midden 90, ging er geregeld volk naar een scootermeeting weet niet of dezer dagen er nog veel meetings zijn op da eiland. Maar een leuke meeting was vroeger Mersea Island. Of zonder te varen Aachen en Dusseldorf,of Hamburg, Venlo, om maar te zeggen dat wij vroeger met onze zotte kop, al eens wat verder reden dan naar café en terug. Ge hield er alleen koppijn aan over en ne zere rug. Maar voor de rest fun verzekerd. Wel niet aan te raden om dit alleen te doen. En zeker niet als ge niets van mekaniek kent. Maar met ne nieuwe scooter mag dat geen probleem zijn. Dus laat je niet afschrikken en gewoon doen. Zou wel een jerrycan meenemen met naft, moest ge eens verkeer rijden en geen pompstation tegenkomen. groeten old-scooterist, still riding.

Mersey island wordt nog steeds ieder jaar georganiseerd, eind augustus.

Run in Aachen (filthy extension) en Venlo wordt niet meer georganiseerd.

Hamburg was inderdaad zwaar, met pasen en da's meestal erg koud...

Tholen is the place to be deze zomer...

Link naar reactie

Gisteren voor het eerst nen serieuzen trip gemaakt, een retourke vanuit Deurne naar Knokke, 210 km in totaal, is zowel voor mij als voor het machien heel goe meegevallen, maar het perfecte weer en de perfecte rechtlijnige baan zijn daar waarschijnlijk wel niet vreemd aan...

Link naar reactie

Dat is zeker te doen maar met een passagier zou ik het niet aanraden. Alhoewel je gaat niet echt over de 200km per dag rijden, je hebt dan ook wel meer bagage mee te nemen hé.

Ik heb op drie dagen 1200km gedaan en dat was best te doen...

Succes met de trip!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...