koeno83 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Om mijn sprint Veloce wat betrouwbaarder te maken en meteen iets meer snelheid te geven heb ik een extra blokje gekocht die ik ga reviseren en ombouwen. Ik denk aan het volgende: siproad uitlaat, si24/24, Polini 177, versterkte koppeling, racekrukas, elektronische ontsteking van een px. Enige twijfel is nog tussen een dr, Polini of pinasco cylinder en tussen de px ontsteking of vespatronic. Iemand hier ervaring mee? Groet koen Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Gietijzer of alu? spreek ik voor 2 laatste cilinders? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Poorten en opening carbu aanpassen of niet? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Alu heeft de voorkeur omdat gietijzer (dr) volgens mij niet veel meer vermogen geeft. De curbutateur inlaat wil ik wel iets aanpassen dit kan volgens mij wel makkelijk. Is een Polini of pinasco wel aan te raden indien je het blok niet aanpast! Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Iets te snel gereageerd, het gaat in alle gevallen om de gietijzer variant Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 Dat past allemaal zonder aanpassing maar goed. Het is altijd beter om aan te passen. Er zijn verschillende meningen op het forum rond welke setup het beste is. Een klassieker is de dr 177 met 24 carb en sip road. Rijdt vlot, goed, betrouwbaar ( in mijn ogen) en met aangepaste vertanding van 21 naar 22 een goed tempo zonder schreeuwerige toeren. Pinasco marcheert ook heel goed met zelfde setup en brengt misschien lichtjes meer maar niet heel veel daar geen aanpassingen. Betrouwbaar ja. Al weet ik niet of de gietijzer kit de piston upgraden al heeft gekregen in hun kitjes. Vraag maar aan makke qua ervaring met pinasco gietijzer. Polini marcheert ook met dit alles. Maar heb ik geen ervaring mee. Dus dat laat ik over aan iemand anders om te oordelen. Ik alle gevallen is het niet nodig om een dure vespatronic te zetten daar u setup niet extreem genoeg is in mijn ogen ( persoonlijke mening) Link naar reactie
pietervh Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 En wat met de malossi 166, waarom is dit vaak een minder evidente keuze? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 Hoogtoerige cilinder veronderstel ik. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 22 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2017 Arti- Bella bedankt voor je toelichting ik ga denk ik voor de DR 177 met PX onsteking. Volgens mij de meest betrouwbare en voordelige keuze. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 https://www.sip-scootershop.com/en/main/base/Details.aspx?ProductNumber=10106000 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 22 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2017 Ja die set had ik al gezien maar aangezien de sprint v al een 22 tands koppeling heeft is los bestellen iets goedkoper. Daarnaast hebben ze bij sip ook een aangepaste si24 carburateur die speciaal voor de 177 is aangepast twijfel nog of dat beter is, iemand hier ervaring mee? https://www.sip-scootershop.com/nl/products/carburateur+dellortospaco+by_400000t5 Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 nen standaard 24 si does the trick Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 Ik heb net de Parmakit 177 tsv geplaatst maar ben nog de juiste sproeierkeuze aan t zoeken... opmerkelijk krachtiger dan de Pinasco alu en dr... combi met si24, sip road en nog te plaatsen Polini luchtfilter. Zelfde prijsklasse als Pinasco en Polini... maar weinig over te vinden... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 23 juni 2017 Delen Geplaatst: 23 juni 2017 Parmakit js rijkelijk op germansscooterforum beschreven. Top cilinder maar prijs is toch wel groter hoor. Dr is 160? Parma 300? Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 23 juni 2017 Delen Geplaatst: 23 juni 2017 Dank voor de tip! Ik zal men Duits eens bovenhalen... Hier de link waar ik hem heb gekocht de DR is idd wel goedkoper... http://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/cylinders/largeframe/cylinderkit-parmakit-tsv-177cc-d63-stroke-57-side-spark-plug-head-booster-exhaust-vespa-px-125-150-cosa-125-150-ts-sprint-veloce-lml.2.1.26.gp.2432.uw Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 23 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2017 Bedankt voor de link, dr is daar ook een stukgoedkoper Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 23 juni 2017 Delen Geplaatst: 23 juni 2017 Ik heb nog een dr te koop Pm voor meer info Link naar reactie
propliner Geplaatst: 24 juni 2017 Delen Geplaatst: 24 juni 2017 On 22-6-2017 at 3:05 PM, koeno83 said: Arti- Bella bedankt voor je toelichting ik ga denk ik voor de DR 177 met PX onsteking. Volgens mij de meest betrouwbare en voordelige keuze. ik heb er nu ene opstaan al 1000KM gerodeerd nu.. rijdt goed en tot hiertoe geen enkel probleem.. zelfs met het hete weer al gaz a fond gereden :-) volgende week kleinere sproeier er in se nen 136 DR is ni high-end maar wel een kit die al 15jaar bestaat en die prima geschikt is voor alledaags gebruik zonder véél aanpassingen en herafstellingen. ook mijn ontsteking staat nog op die van de 125. start direkt en komt goed op toeren en ook géén haperingen in hoge toeren Maat van mij had vastloper na 5000KM met duurdere polini 177 alu kit.. nicasil coating was langs ene kant gewoon.. weg tip...koop ook een polini kelk en luchtfilter.. succes Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 24 juni 2017 Delen Geplaatst: 24 juni 2017 40 minuten geleden, propliner zei: ik heb er nu ene opstaan al 1000KM gerodeerd nu.. rijdt goed en tot hiertoe geen enkel probleem.. zelfs met het hete weer al gaz a fond gereden :-) volgende week kleinere sproeier er in se nen 136 DR is ni high-end maar wel een kit die al 15jaar bestaat en die prima geschikt is voor alledaags gebruik zonder véél aanpassingen en herafstellingen. ook mijn ontsteking staat nog op die van de 125. start direkt en komt goed op toeren en ook géén haperingen in hoge toeren Maat van mij had vastloper na 5000KM met duurdere polini 177 alu kit.. nicasil coating was langs ene kant gewoon.. weg tip...koop ook een polini kelk en luchtfilter.. succes Of de px200 luchtfilter als het minder duur moet zijn Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.