Ga naar inhoud
Vespaforum.be

DR, Polini of pinasco 177


koeno83

Aanbevolen berichten

Om mijn sprint Veloce wat betrouwbaarder te maken en meteen iets meer snelheid te geven heb ik een extra blokje gekocht die ik ga reviseren en ombouwen. 

Ik denk aan het volgende:

siproad uitlaat, si24/24, Polini 177, versterkte koppeling, racekrukas,  elektronische ontsteking van een px. 

Enige twijfel is nog tussen een dr, Polini of pinasco cylinder en tussen de px ontsteking of vespatronic. 

Iemand hier ervaring mee? 

Groet koen

 

Link naar reactie

Alu heeft de voorkeur omdat gietijzer (dr) volgens mij niet veel meer vermogen geeft. De curbutateur inlaat wil ik wel iets aanpassen dit kan volgens mij wel makkelijk. Is een Polini of pinasco wel aan te raden indien je het blok niet aanpast!

Link naar reactie

Dat past allemaal zonder aanpassing maar goed. Het is altijd beter om aan te passen. Er zijn verschillende meningen op het forum rond welke setup het beste is. 

 

Een klassieker is de dr 177 met 24 carb en sip road. Rijdt vlot, goed,  betrouwbaar ( in mijn ogen)  en met aangepaste vertanding van 21 naar 22 een goed tempo zonder schreeuwerige toeren. 

 

Pinasco marcheert ook heel goed met zelfde setup en brengt misschien lichtjes meer maar niet heel veel daar geen aanpassingen.  Betrouwbaar ja. Al weet ik niet of de gietijzer kit de piston upgraden al heeft gekregen in hun kitjes.  Vraag maar aan makke qua ervaring met pinasco gietijzer. 

Polini marcheert ook met dit alles. Maar heb ik geen ervaring mee.  Dus dat laat ik over aan iemand anders om te oordelen. 

 

Ik alle gevallen is het niet nodig om een dure vespatronic te zetten daar u setup niet extreem genoeg is in mijn ogen ( persoonlijke mening)

 

 

Link naar reactie

Ja die set had ik al gezien maar aangezien de sprint v al een 22 tands koppeling heeft is los bestellen iets goedkoper. 

Daarnaast hebben ze bij sip ook een aangepaste si24 carburateur die speciaal voor de 177 is aangepast twijfel nog of dat beter is, iemand hier ervaring mee? 

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/carburateur+dellortospaco+by_400000t5

Link naar reactie

Ik heb net de Parmakit 177 tsv geplaatst maar ben nog de juiste sproeierkeuze aan t zoeken... opmerkelijk krachtiger dan de Pinasco alu en dr... combi met si24, sip road en nog te plaatsen Polini luchtfilter. Zelfde prijsklasse als Pinasco en Polini... maar weinig over te vinden... 

Link naar reactie
On 22-6-2017 at 3:05 PM, koeno83 said:

Arti- Bella bedankt voor je toelichting ik ga denk ik voor de DR 177 met PX onsteking.  Volgens mij de meest betrouwbare en voordelige keuze. 

ik heb er nu ene opstaan  al 1000KM gerodeerd nu.. rijdt goed en tot hiertoe geen enkel probleem.. zelfs met het hete weer al gaz a fond  gereden :-)  volgende week kleinere sproeier er in se  nen 136

DR is ni high-end maar wel een kit die al 15jaar bestaat en die prima geschikt is voor alledaags gebruik zonder véél aanpassingen en herafstellingen.  ook mijn ontsteking staat nog op die van de 125. start direkt en komt goed op toeren en ook géén haperingen in hoge toeren

Maat van mij had vastloper na 5000KM met duurdere polini 177 alu kit.. nicasil coating was langs ene kant gewoon.. weg

tip...koop ook een polini kelk en luchtfilter..

succes

Link naar reactie
40 minuten geleden, propliner zei:

ik heb er nu ene opstaan  al 1000KM gerodeerd nu.. rijdt goed en tot hiertoe geen enkel probleem.. zelfs met het hete weer al gaz a fond  gereden :-)  volgende week kleinere sproeier er in se  nen 136

DR is ni high-end maar wel een kit die al 15jaar bestaat en die prima geschikt is voor alledaags gebruik zonder véél aanpassingen en herafstellingen.  ook mijn ontsteking staat nog op die van de 125. start direkt en komt goed op toeren en ook géén haperingen in hoge toeren

Maat van mij had vastloper na 5000KM met duurdere polini 177 alu kit.. nicasil coating was langs ene kant gewoon.. weg

tip...koop ook een polini kelk en luchtfilter..

succes

Of de px200 luchtfilter als het minder duur moet zijn 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...