Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 300 GTS Super Sport met Akrapovic


Aanbevolen berichten

Mijn wesp komt te koop, wegens te weinig gebruikt. Niet van nieuwstaat te onderscheiden, wegens onderhoudsmaniak. Niet in de winter gereden. 
Eerste inschrijving 2015.
Slechts 3400km op de teller. Onderhoud gehad bij De Pauw Gent.
Met Akrapovic (originele uitlaat splinternieuw bijgeleverd). Deze werd pas gemonteerd na 1000 km. 

Alle sleutels, boekjes, enz aanwezig.
Klein windscherm smoked als optie.

4300€ VP

IMG_0620_zpsmknzwsfb.jpg

IMG_0618.JPG

IMG_0619.JPG

Link naar reactie

Voorschot ontvangen.

Spijt misschien wel, maar heb nog een 1200 GSA staan...

Deze wordt vervangen door een ebike. Ben de laatste maand 2x tegengehouden met nochtans motorkledij in volle ornaat, maar met klassieke herenschoenen aan (op weg naar het werk). Één keer hebben ze zelfs foto genomen, van mijn voeten tijdens starten aan de lichten. Hou u daar anders eens mee bezig. Nee, het hangt mijn voeten uit lol. Ebike met fietsvergoeding wordt het voor woon-werk.

Link naar reactie

Lekker in nederland komen wonen, ik zag er gister 1 met enkel slippers en zwembroek op een 250 gt. Wel een helm op want ja, als je valt is je hoofd wel beschermt. 

Link naar reactie
1 uur geleden, pattje007 zei:

da's jammer dat ze zich met zoiets bezig houden , ik rij zo vaak met laag schoeisel .

 

Inderdaad jammer. Maar door 2x op erg korte tijd tegen gehouden te zijn, verkoop ik de Vespa. Ik koop een ebike, maar zal opnieuw meer met de wagen naar het werk rijden. Goed bezig, Gentse agent in kwestie! Ik dacht dat het omgekeerde de bedoeling was.

De foto bijgevoegd (nogmaals : waar zijn we mee bezig) genomen toen ik van het werk kwam. Lederen motorjas, motorhandschoenen en integraalhelm aan. Ik rijd dus enkel op de ring rond Gent, en net buiten Gent waar overal een snelheid van 50km/u de regel is. Wat de andere "overtreding" betreft : die baan is een 2x2 baan, en daar heb je echt dik de tijd om met een 300cc de auto's ruim voor te zijn, zonder ook maar iemand te hinderen. Iets wat ik überhaupt nooit doe uit respect voor andere weggebruikers. Maar meneer de inspecteur nam er aanstoot aan. Duidelijk nog nooit een meter met de motor of motorscooter gereden, die jongen. Spijkers op laag water zoeken noem ik het. Ga criminelen vangen! Zo, dat is er ook even uit, lol!

Voor alle duidelijkheid : de 2de keer dat ik werd tegengehouden, de week na de boete, had ik met een erg menselijke agent te maken, ik kreeg slechts een verwittiging. Maar toch was de maat vol. Ik ben het beu om te moeten stressen over dit soort zaken. Ik kom van het werk, laat een brave burger toch met rust.

Deze 2 overtredingen kostten mij zowaar 170 euro!

IMG_0756.JPG

IMG_0757.JPG

Link naar reactie

Het zijn volgens mij 2 terechte bekeuringen, waar je als motorbestuurder in de fout was.

2 weken geleden heeft een collega zijn zoon zich ook snel voor een wagen geschoten en hij lag op de vooruit, dacht ook snel voor de wagen te zijn, maar niet alle chauffeurs vertrekken als een slak...

Schoenen met hoge hielen is verplicht als motorbestuurder, dit is om je te beschermen niet om je het leven zuur te maken. 

Noem het leergeld, je komt er wellicht nog goedkoop vanaf, mocht je echt iets voor gehad hebben, was € 170 wellicht een peulschil, zonder de lichamelijke schade meegerekend.

Aan 50 km/u over de tarmac glijden met je lichaam zonder beschermde kledij gaat ook zeer pijnlijk zijn, of ergens tegen knallen.. Ik kan het weten, ben eens tegen 25 km/u tegen een wagen geknald met de fiets... kan het gelukkig nog navertellen, na 6 maand revalideren...

Als ik dergelijke onzin lees, kan ik het niet laten om te reageren, maar gelukkig is hij verkocht en hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer geluk :-(

Link naar reactie

@order66, jammer dat je dit moet meemaken...scooters zijn een deel vd oplossing voor het fileprobleem. Ze hadden het bij een waarschuwing moeten laten voor de eerste keer ipv direct een boete en dan kon je er lessen uit trekken. Overijverige agenten die verplicht x-aantal boetes moeten uitschrijven en er voor deze maand tekort komen zorgen voor deze situaties...

Link naar reactie

@RigolleM Ik wist dat zo'n reactie ging komen. Natuurlijk kan je dit als 2 terechte bekeuringen beschouwen, dat weet ik zelf ook wel. Als je mijn bericht herleest, dan zie je dat ik ruim plaats zat had om te kruisen. Ik rij 35 jaar met de moto, risico's neem ik al lang niet meer, als ik er al ooit op die manier genomen heb. Ik had nog nooit een ongeval, zegt genoeg over mijn defensieve rijgedrag zeker?

Je punt van de kledij slaat ook nergens op, je leest (en ziet) dat ik een lederen Dainese motorjas aan heb, en lederen handschoenen met carbon verstevigd. Het enige waar je natuurlijk als agent terecht kan over vallen als je dat wil, is de 2centimeter die aan mijn, trouwens degelijke, herenschoenen ontbreekt. Integraalhelm zal ik ook herhalen. 

Je commentaar is echt overbodig en zinloos, ik weet ook wel dat ik wettelijk gezien in fout ben. Maar de omstandigheden vroegen hier echt niet om deze bekeuringen. Enkel als je er zin in hebt als agent. Maar het staat je natuurlijk vrij om het anders te zien. Al was je er zelf niet bij.

Link naar reactie

Op mijn 1200 GSA draag ik trouwens altijd enkelhoge, zware schoenen of laarzen, en compleet pak. Die motor wordt dan ook op andere wegen, langere trips gebruikt.

@JPU ik zie het helemaal op dezelfde manier. Zo zou ik het zelf als agent ook doen.

Moest ik in mijn job zo omgaan met mensen, ik zou er mij absoluut niet ok bij voelen.

Maar eigenlijk neem ik dit in totaal positief mee. Misschien had ik dit zetje nodig om eindelijk die ebike aan te schaffen, wat meer te bewegen, en de fietsvergoeding te incasseren. Eigenlijk ben ik blij met de evolutie :-)

Link naar reactie
13 hours ago, order66 said:

@RigolleM Ik wist dat zo'n reactie ging komen. Natuurlijk kan je dit als 2 terechte bekeuringen beschouwen, dat weet ik zelf ook wel. Als je mijn bericht herleest, dan zie je dat ik ruim plaats zat had om te kruisen. Ik rij 35 jaar met de moto, risico's neem ik al lang niet meer, als ik er al ooit op die manier genomen heb. Ik had nog nooit een ongeval, zegt genoeg over mijn defensieve rijgedrag zeker?

Je punt van de kledij slaat ook nergens op, je leest (en ziet) dat ik een lederen Dainese motorjas aan heb, en lederen handschoenen met carbon verstevigd. Het enige waar je natuurlijk als agent terecht kan over vallen als je dat wil, is de 2centimeter die aan mijn, trouwens degelijke, herenschoenen ontbreekt. Integraalhelm zal ik ook herhalen. 

Je commentaar is echt overbodig en zinloos, ik weet ook wel dat ik wettelijk gezien in fout ben. Maar de omstandigheden vroegen hier echt niet om deze bekeuringen. Enkel als je er zin in hebt als agent. Maar het staat je natuurlijk vrij om het anders te zien. Al was je er zelf niet bij.

@order66: je bent bekeurd, je bent ermee akkoord gegaan (betaald) en hier probeer je ons te laten inzien dat de politie ongelijk had. De 'omstandigheden' waren er niet naar, maar de feiten waren er wel: geen hoge schoenen en een verkeerd maneouvre. Wat probeer je hier te bereiken?

Hopelijk heb je meer geluk met je e-bike... Wees vooral voorzichtig want die e-bikes halen ook hoge snelheden (tot 45 km/u). Onze wegeninfrastructuur is er niet op voorzien om te fietsen. Ik rij nog zelden op de weg, enkel van/naar de jaagpaden (autovrij), want het is levensgevaarlijk als fietser. Als motard zit je in de flow van het verkeer, als fietser ben je gewoon een obstakel in het verkeer. Al meerdere malen fietsers op, onder, over,... de wagen zien belanden. Je bent als zwakke weggebruiker beschermd door de wetgeving, maar je verliest altijd! De wetgeving voorziet nog geen bescherming voor fietsers, maar draag aub een helm. Het nut ervan heb ik zelf al kunnen ondervinden, heb er al een drietal gebroken...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Beschermende kledij is een goede zaak, Maar of enkelbeschermende schoenen echt het verschil gaan maken op een Vespa, dat ga ik betwijfelen... En een dun "jumpsuit" is dan weel wel OK volgens de wet opdat je lange pijpen hebt!?

Link naar reactie
9 hours ago, Cram15 said:

Is het wel nog verstandig om met de motor te rijden als je blijkbaar met de fiets al brokken maakt ? :rolleyes:

Appels en peren :blink:

2 helmen zijn gebroken tijdens een downhill van een mountainbike wedstrijd en ééntje door van de weg gemaaid te worden.

Link naar reactie

De wetgeving is in België op zijn minst gezegd wat raar en allerminst standvastig. Soms moet een snorfiets (dus 25 km/u) op het fietspad. Soms mag hij niet en moet hij tussen de wagens op de rijweg blijven. Idem voor de 45 km versie, meestal op de rijweg. Soms verplicht op het fietspad. Met een bromfiets in t-shirt, korte broek, zonder handschoenen door de stad rijden, geen probleem. Nogthans zal de grond kussen tegen 45 km/u geen pretje zijn. Wat betreft de regelgeving van handschoenen op de motor is deze is ver van specifiek. Draag je bokshandschoenen , de ovenwant van het vrouwtje of gewone handschoenen je komt er mee weg. Beschermen doen ze allemaal, de ene wat beter dan de andere, Zolang je maar kan sturen en remmen. Volgens de regel van de wet heeft de agent gelijk. Maar, het is er wel èèntje van het overijverige type. En overijverige zitten er overal. Nu het merendeel van onze voertuigen veiliger en milieuvriendelijk zijn geworden. Is het er èèntje opgevallen dat het ene voertuig veel stiller is dan het andere. Met als gevolg een geluidsnorm. Voorlopig enkel voor vrachtwagens en nog niet overal. Maar voor onze ministers klinkt het als muziek in de oren. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat we een aangepaste Belgische versie krijgen. 

 

Link naar reactie

Voor bromfietsen is het nochtans duidelijk:

Met een klasse A moet je op het fietspad rijden. Met een klasse B mag je op het fietspad rijden waar de snelheid beperkt is tot 50 km/u. Je mag evenwel de fietsers hierbij niet hinderen. Op andere wegen moet je het fietspad gebruiken tenzij dit anders aangegeven wordt door verkeersborden.

De wetgeving omtrent kledij is voor interpretatie vatbaar, maar iemand met gezond verstand weet wat hij/zij moet dragen. 

Geluidsnorm voor brom - en motorvoertuigen bestaat al sinds 1974 zie hier.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...