geertvespa Geplaatst: 13 juni 2017 Delen Geplaatst: 13 juni 2017 even de situatie schetsen: primavera et3 heeft bijna 2 jaar stilgestaan en bij terug proberen te starten bleek deze heel moeilijk te blijven draaien. Het bleek dat de epoxycoating die enkele jaren voordien in de tank gezet was was gelost en eronder roest. Tank dus vol pellen en roest. Tank gecleaned met epoxyremover en tank cure cleaner zodat deze terug 100% zuiver en roestvrij was alsook carbu volledig uitgekuisd. Momenteel draait hij nog altijd ongelijk, komt vaak niet op toeren, knalt op de vreemdste momenten en ik soms de indruk dat hij zelfs richting carbu ploft. Ik begin te vermoeden dat er ook iets met de ontsteking scheelt, al zou dat raar zijn dat die netjes werkend is weggezet en nu, 2 jaar later plots stuk is. Iemand al dezelfde symptomen gehad? of zou het toch nog ergens vuil in de carbu kunnen zijn? alle tips welkom Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 juni 2017 Delen Geplaatst: 13 juni 2017 Heb je benzinekraan/ naftdarm ook gereinigd/ vervangen? Heb je de luchtfilter ook gereinigd? Small frame-carburators in het algemeen zijn nogal gevoelig voor stilstand. Dat knallen lijkt idd op een slechte of slecht afgestelde ontsteking. Eventueel het vliegwiel demonteren, licht opschuren en de bedrading nakijken . Ik vermoed dat je ET3 een elektronische ontsteking heeft, anders de vis-platineekes ook voorzichtig wat opschuren en eventueel bijregelen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 13 juni 2017 Delen Geplaatst: 13 juni 2017 Gesmolten Epoxy prut in carb geraakt ... ? Is hier al eens enkele malen gepasseerd, en meestal slecht nieuws voor carb. Moelijk tot niet schoon te krijgen. Ik heb nog een 19/19 liggen , mag je wel eens gebruiken om te testen, Gr Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2017 ik denk dat ik inderdaad best eens met een andere carbu test. Even horen hier in de buurt Link naar reactie
Daan Geplaatst: 14 juni 2017 Delen Geplaatst: 14 juni 2017 stilstaan is meestal niet goed voor een scooter. corrosie op de contactpunten, pick-up, bougiekabel, stekkers op je cdi. en je carburateur schoonmaken. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 17 juni 2017 Delen Geplaatst: 17 juni 2017 Na 2 jaar stilstaan altijd nieuwe benzine gebruiken, sproeiers kunnen ook minder goed doorgeven hiermee kan je de sproeiers reinigen https://www.motoricambisoviero.it/katalog/-Tool-zu-messen-und-saubere-Vergaser-D-sen-f-r-Vespa-0-45-1-5-MM--41314171 Link naar reactie
designo Geplaatst: 17 juni 2017 Delen Geplaatst: 17 juni 2017 Op 13-6-2017 om 14:59, geertvespa zei: Al zou dat raar zijn dat die netjes werkend is weggezet en nu, 2 jaar later plots stuk is. Is bij mij ook altijd. Vòòrdat het stuk was, werkte alles altijd netjes... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.