Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS250 (2007) welke euro norm ?


werner

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een GTS250 van 2007.  Waarschijnlijk is dit type nog euro3 en niet euro4 ?  Vind dit gegeven niet terug in mijn papieren.  Kan iemand bevestigen aub.

Reden waarom ik dit vraag is dat de nieuwe Akrapovic S-VE3SO7-HRBL alleen compatibel (zou zijn?) met euro4 norm.  In tegenstelling tot de website van Akrapovic waar de GTS250 e.a. wel staan aangegeven als zijnde geschikt voor hun laatste model van uitlaat.  

Alvast bedankt.

werner.

Link naar reactie

Tegenwoordig staat de milieuklasse van het voertuig op het inschrijvingsbewijs (DIV), rubriek V9.

Mijn GTS is van dit jaar en heeft de euro 4 norm. Als ik mij niet vergis werd de euro 4 norm voor motorscooters vanaf dit jaar ingevoerd.

Link naar reactie

Bedankt voor de info.  Op mijn inschrijvingsbewijs van 10 jaar geleden vind ik het niet terug.  Is me intussen duidelijk dat euro 4 motoren bij Vespa vrij recent zijn (en verplicht voor nieuwe motors vanaf volgend jaar?).  Betekent ook opletten geblazen bij het kopen van bepaalde motor gerelateerde onderdelen (zoals een uitlaat).

Link naar reactie

wss is die dan wel compatibel met jouw type maar zal bv een ouder type uitlaat "niet" compatibel zijn met een euro 4.
Niet compatibel bedoel ik dan moesten ze de uitstoot meten.
Anders zou ik niet direct inzien , tenzij de vorm of afstand of ... van de uitlaatpoort anders is , dus dat de uitlaat anders van vorm is.
Is die dezelfde vorm zal het enkel zijn zoals ik denk

 

Link naar reactie

Hallo,

Ik was misleid door mijn interesse voor een Akrapovic uitlaat waarbij ik bemerkte dat ze onderscheid maken voor uitlaten al dan niet voor euro 4 motoren.  Echter het grote verschil is dat bij de uitlaat voor euro 4 de DB-killer niet meer kan verwijderd worden. De nieuwe euro 4 norm laat niet meer toe om DB-killers te verwijderen.  Ook de catalytic converter moet worden geïnstalleerd als je het E-Keurmerk ook echt geldig wilt hebben.

Maar dit is vooral belangrijk voor de Duitse markt gezien hier strenger wordt gecontroleerd op de E-Keuring.  Wat betreft België en/of Vlaanderen ?  Wait and see...

Mvg.

werner.

Link naar reactie

Komt voor alle modellen , die DB killer die "vaster" moet zitten , niet alleen voor euro 4.
Die katalysator verkopen ze idd apart , goed bekeken want daar vragen ze ook nog eens geld voor :P
Hoe ze dat controleren zonder je uitlaat te demonteren vraag ik me wel af :)

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...