Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dé leukste zoektocht


Kenny

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum en wil me hier even kort voorstellen, en tevens profiteren van jullie 'Vespa kennis'.

 

Zelf ben ik 26 j en woon ik aan de Belgische kust in het midden van de polders, ideale Vespa wegen dus.. Helaas heb ik een aantal jaar moeten twijfelen om effectief de stap te zetten richting een Vespaforum/dealer om mijn wesp te zoeken..

Hiermee weten jullie dus ook waarvoor ik mijn Vespa zal gebruiken, voornamelijk woon/werk verkeer (ca 15km) en plezierritjes tijdens de heerlijke zomerdagen (om snel aan de kust te zijn én makkelijk parking te vinden :) )

Ik ben hier absoluut een leek in, en hoewel jullie de PX, de LML , de ... allemaal uit elkaar kunnen houden is dit voor mij allemaal nog onbegonnen werk.. 

Dus schakel ik graag jullie hulp in:

Mijn voorkeur gaat uit naar een oldie, omdat die er gewoon -volgens mijn smaak- er beter uit zien.

  • Ik zal er niet zelf aan sleutelen, althans toch niet de grote werken
  • woon/werk verkeer en plezier ritjes (soms met moeder de vrouw mee)
  • budget tot en met 2500 euro , is dit effectief haalbaar?
  • Ik heb geen moto rijbewijs, dus het beperkt tot de 125cc modellen.

Welk model raden jullie aan? Zijn er speciale dingen waarop ik moet letten tijdens een 2de hands aankoop?

Tot hoors!

 

Kenny

 

Link naar reactie

Welkom Kenny. een PX is zeker geen slechte keuze als je een "oldie" zoekt, die wel met een budget van rond de 2500 euro, te vinden is.

Hou het forum goed in de gaten, want geregeld worden hier goede "PX'en" te koop aangeboden. succes !!

Link naar reactie

Welkom op het forum! Net zoals bovenstaande personen zal ik je een PX 125 adviseren, die heb je namelijk ook in vrij recente bouwjaren en dan hebben ze ook een schijfrem op het voorwiel, wat wellicht voor de woon/werk kilometers wel een pre kan zijn.

Succes met de zoektocht en alvast veel plezierige en veilige kilometers toegewenst.

Link naar reactie

Wat is er mis met een 80ies PX?!

Ik rij dagelijks met een 50 jaar oude Sprint. Schijfremmen zijn veur jan... :lol:

Link naar reactie

Ga inderdaad voor een px. Zoek eens goed op internet en je zal er wel eentje vinden. Ik merk wel dat de prijzen de laatste tijd zot aan  het worden zijn. Naar mijn mening best zoeken naar een px:

- max 10 jaar oud

- max 10000 km

Om je een idee te geven, ik kocht vorig jaar een px met 7000 km van 2013 voor 1850 euro... Dat was goedkoop naar mijn mening maar laat je niets wijsmaken. De PX kostte zo een 10 jaar geleden slechts rond de 2600 euro nieuw...

Grts

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...