Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Invoeren Nederlandse Vespa 1963


Aanbevolen berichten

Hey, net nieuw hier, ga misschien al een veelgestelde vraag stellen

Heb afgelopen weekend een in Nederland ingeschreven Vespa van 1963 gekocht, ben vandaag naar de douane geweest en heb gekregen:

aanvraag tot inschrijving vingnet 507 om naar de verzekering te gaan en dan div

en teruggekregen mijn aankoopbewijs en kenteken bewijs deel 1 en 2, deel 1 is dus blijkbaar dat pasje

ik maakte me eigenlijk geen zorgen tot de vriendelijke dame me zei dat op het kentekenbewijs deel 2 onder het vakje K (nummer van typegoedkeuring indien beschikbaar) , niets vermeld stond, ze maakte er niet echt veel heisa rond en zei dat het misschien wel zou gaan

gaat dit voor problemen zorgen?

mvg Luc

Link naar reactie

nee hoor, geen probleem. Als je kentekenbewijs deel I en II hebt, zijn ze verplicht je inschrijving te aanvaarden. Elk voertuig ingeschreven binnen de EU, moet ingeschreven kunnen worden in België, mits de juiste papieren, die je hebt.

Je moet wel naar de DIV op een moment dat er een douanier aanwezig is (of aangetekend opsturen en op voorhand kopie nemen van alles).

 

Link naar reactie

In de lokale DIV-kantoren zijn de douanedagen afgeschaft! Alleen nog in Brussel! 

Link naar reactie

Top! Ik moet daar ook nog es zijn. Lang moeten aanschuiven?

Link naar reactie
5 uren geleden, Tanguyonderwater zei:

ne hoor frederik9111 in oostende kan je ook nog terecht bij div er zit daar een douane ook

Zijn toch afgeschaft op 1 sept 2016?

IMG_8174.PNG

Link naar reactie
5 minuten geleden, dmi zei:

Dus geïmporteerde voertuigen enkel via de post vanaf nu? (tenzij je naar Brussel wil)

Als je alles in één keer wil regelen wel ja.

Of anders eerst naar een provinciaal douane-kantoor en daarna naar DIV (2 keer aanschuiven dus).

Link naar reactie

Dat moest vroeger toch ook al? Vignet 705 gaan halen bij de douane (weliswaar zonder aanschuiven meestal), en dan naar de div als er een douanier aanwezig was. 

 

Maar goed... ik stuur het tegenwoordig toch gewoon op. meestal plaat binnen de week in de bus. Daar ga ik mijn tijd niet voor verdoen. ;-)

Link naar reactie

Ah correctie dan: ik ben 2 weken geleden 's morgens gaan aanschuiven in de toren in A'pen voor een 705 en daarna naar DIV Kontich (met tussendoor even naar DIV Gent om vast te stellen dat ik daar nog zo'n theoretische 14 uur moest aanschuiven dus dan toch maar weer naar Kontich) om een NLse Vespa in te schrijven. Drie dagen later plaat in de bus.

Daarnaast had ik nog een Italiaanse Vespa die al in 2006 was gededouaneerd, maar nooit ingeschreven was geraakt (Vespa bij verhuis in vergetelheid geraakt). Daarvoor kreeg ik bij de Douane in A'pen een bijkomend roos "aanvraag tot inschrijvingsformulier" dat ik eerst door m'n verzekeringsagent moest laten afstempelen. Met beide aanvragen moet ik nu naar DIV Brussel omdat daar een douanier zit die eenzelfde code kan noteren op beide aanvraagformulieren (soort van transfercode). Daarmee moet ik me dan opnieuw aanmelden bij het inschrijvingsloket en dan zou alles in orde komen. Een tweede optie is het volledige verhaal uitschrijven en opsturen met de post (maar daaaahaar trappen we niet meer in!). 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...