Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Prijzen 2dehands


De Nice

Aanbevolen berichten

Heb ik iets gemist of zijn de 2dehandsprijzen voor PX'en de laatste tijd de hoogte ingegaan ? De nieuwprijs is ook wel een stuk gestegen, maar kan me niet inbeelden dat dat de reden is ? Schaarste door einde verkoop nieuwe PX? Ik vraag me af of de gevraagde VPprijs uiteindelijk verkregen wordt, denk t niet... Als je even vergelijkt met vorig jaar, enorm verschil voor zelfde model, bouwjaar, etc... Ik zeg niet dat alle aanbieders meer vragen, maar het is toch een duidelijke trend.

Link naar reactie

Inderdaad 'achterlijke 'prijzen, maar ik twijfel dat ze worden betaald...

Link naar reactie

Ik val in herhaling, maar veel particuliere verkopers vergeten dat ze bij het verlaten van de garage met hun nieuwe PX 21% BTW kwijt zijn.

Dus de waarde na 1 dag is 3000 euro en een sjiek...

Jan.

 

Link naar reactie

Kijk wat de gemiddelde handelaar er voor vraagt. Prijzen gaan nou eenmaal omhoog van een klassiek model wat niet meer gemaakt wordt. Kijk naar Landrovers (defender), VWE kevers etc... Vespa net zo. 

Link naar reactie

Met het grote verschil dat je dan over oldtimers praat hé … zeker in het geval van VW kever..

dat is met de PX-en die nu worden aangeboden veelal niet het geval .

een PX van 5-6 jaar oud waar nog geen 1000€ afgaat is er in mijn ogen dik over maar het is en blijft vraag en aanbod,zolang er mensen zijn die het geven…

 

Link naar reactie

Nog ene die er heel graag niet vanaf wil... :lol:

IMG_8061.PNG

Link naar reactie

Het zijn dan veelal ook standaard PX'en die voor hoge bedragen aangeboden worden. Moesten ze nu nog voorzien zijn van een ander (origineel zwaarder of getuned) blok... Of andere dure opties...

Link naar reactie

Het kan nog zotter! Mits wat zoeken vind je een nieuwe voor €2K minder.IMG_8064.thumb.PNG.8c4c69fe5877910d9e7ec115b07866d1.PNG

Link naar reactie

hoho, amai, ja, dat je op 2e hands wat meer moet vragen dan je wilt, is duidelijk maar deze verslaat echt wel alle records.

zie ook https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-px-125-bijna-346460716.html

totale revisie in 2015, hehe, dat zal misschien zijn eerste deftig onderhoud geweest zijn :-)

en de prijs is minimumprijs, alles erboven is goed, hilarisch!

Link naar reactie
2 uren geleden, Bever zei:

Wat er voor betaald wordt, is de prijs. Daar heeft die 21% BTW niets mee te maken. Vraag- en aanbod.

Dus bijna €6K voor een 2dehands standaard PX is ok volgens jou? Top! Koop de mijne voor €4K en doe een zaakske, zou'k zeggen. Kan je lekker een extra maandloontje mee verdienen. Ik kom zelfs brengen op mijn kosten. Hoe sympathiek is da nie van mij...?

Link naar reactie
1 hour ago, Frederik9111 said:

Dus bijna €6K voor een 2dehands standaard PX is ok volgens jou? Top! Koop de mijne voor €4K en doe een zaakske, zou'k zeggen. Kan je lekker een extra maandloontje mee verdienen. Ik kom zelfs brengen op mijn kosten. Hoe sympathiek is da nie van mij...?

Voor mij is alles ok. Ik zou het er niet aan geven, 6K is belachelijk. Maar de prijs is wat er voor gegeven wordt, los van wat jij of ik daarvan vinden. En ik vind dat mensen wel meer belachelijk veel geld geven aan dingen die dat voor mij niet waard zijn. Er zijn er zelfs die €2000 gegeven hebben om hun naam op hun nummerplaat te hebben.

Link naar reactie
1 uur geleden, Frederik9111 zei:

Dus bijna €6K voor een 2dehands standaard PX is ok volgens jou? Top! Koop de mijne voor €4K en doe een zaakske, zou'k zeggen. Kan je lekker een extra maandloontje mee verdienen. Ik kom zelfs brengen op mijn kosten. Hoe sympathiek is da nie van mij...?

Ik snap hier de conclusie niet Frederik. Een auto van bvb 20000euro zal als 2e hands van 1 maand oud toch meer dan 15800 kosten? T gaat hier over de btw die jeansprint bedoelde. Ik denk niet dat dit iets te maken had met die vespa van 6000. Uiteraard gaat die gast daar mee blijven zitten...

Link naar reactie

Iedereen vraagt natuurlijk voor zijn zaken wat hij zelf wil ,zijn deze prijzen realistisch moet je u af vragen !het geen ik er van denk is dit , volgens mij zijn er heel veel die hun prijs bepalen aan de advertentie van anderen , wat wil ik dus zeggen ze zoeken een scooter op en zien dan die belachelijke prijzen en zeggen dan a die van mij ziet er nog beter uit of is jonger of ouder of heeft minder kilometers op de teller dus kan ik er nog wat meer voor vragen en dan krijg je zulke dingen , dat die andere een zeldzamer of unieker model is daar hebben ze natuurlijk geen weet van ( in de stripverhalen enz zie je dit soms ook ivm een 1e druk en een herdruk ) . En natuurlijk de hype en de juppies die op de rage springen doen natuurlijk geen goed aan de prijzen volgens mij 

grtz sidvespa

Link naar reactie

De "opties" tellen hier idd precies door in de VP, als lichtgrijs bv al een "limited " kleur is, het is een "echte" Vespa, als een blokje met 500km al gereviseerd moet worden,... De yuppies zullen dit graag lezen waarschijnlijk, iig te gek voor woorden.

Link naar reactie
1 hour ago, jeansprint said:

Als de rage stopt, gaan ze nog geld moeten bijgeven om er vanaf te geraken... kijk maar de prijzen van de LML's...

 

Maar we roepen al 20 jaar dat de prijzen nu echt wel 'zot' geworden zijn. Het enige wat ik heb zien veranderen is dat er meer interesse gekomen is voor originele lak en minder voor gerestaureerde scooters en tuning. Maar au fond is elk model gestegen in prijs. Nog even en iedereen wil een COSA ;-)

 

Link naar reactie

Een Cosa is misschien een heel goeie investering, is vandaag nog niks waard maar kan wel eens veranderen, let maar op ;)

 

Link naar reactie

Dat voorspellen ze ook al bijna 20 jaar :D 

Maar er zit wat in. Enkele jaren geleden liet iedereen de Acma's links liggen (want da waren geen échte...). En kijk nu es. €2~3K voor een vers uit een Frans duivenkot gesleurde o'lack is zowat de norm geworden... 15 jaar gelden was een SS een onverkoopbare scooter want die 180cc bazaar was nergens te vinden. Vandaag vallen we niet meer om van €7K voor een topgerestaureerd exemplaar. Vandaag staan we met z'n allen te gapen naar een Rally, terwijl in de jaren tachtig niet iedereen wild liep van een 20 jaar oud design met een veel duurdere motor in... Mode en grillen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...