Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML Star automatica 4t


The Sig

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Al lange tijd lees ik topics op dit forum en ze hebben me al dikwijls geholpen.

Maar: vanaf heden heb ik ook zelf een profiel aangemaakt omdat ik me af en toe ook wens te mengen :) of vragen wil stellen.

Ik heb sinds een paar maanden een LML Star Deluxe Automatica 4t 125cc (amai, een hele boterham). Ik heb voordien met scooters met versnellingen gereden, maar ik moet zeggen dat de automatic best fijn is om mee rond te cruisen en dan vooral in druk verkeer.

Ik heb al veel gelezen over het dichtdraaien van de benzinekraan bij stallen van de scooter, maar met de beste wil: ik vind deze niet op mijn scooter en bijgevolg vermoed ik dat er ook helemaal geen is. Hetzelfde voor de choke; ik ga ervan uit dat er automatische choke is bij het indrukken van de elektrische starter en dat je deze niet nogmaals handmatig hebt.

Wel een paar vraagjes voor hen die ook automatisch rijden:

- trilt jullie scooter ook erg (vooral bij het starten en lage snelheid)?

- hebben jullie ook zoveel moeite met de kickstart? Deze werkt eigenlijk nooit. Als de batterij weer eens plat is na een week stilstand (is dat gebruikelijk?), probeer ik altijd te kickstarten. Maar da's dus een hopeloze zaak. Ik sta daar dan als een spast keer op keer dat ding aan te trappen, maar hmmm... Ik laat hem uiteraard wel eerst opkomen tot punt van meeste weerstand.

- hoe dikwijls gaan jullie op onderhoud? Om de 3000 km ongeveer?

 

Alvast dank voor jullie tips/raad!

The Sig

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Dag Sig,

ik heb ook dezelfde LML 4T auto, en inderdaad, die kickstart, dat lukt bij mij ook niet. Geen idee hoe ik het anders moet doen, maar nog nooit zo in gang kunnen krijgen. Voor de rest wel heel tevreden van die automatic.

Van het trillen heb ik geen last, zal er nog eens extra op letten.

Onderhoud: 1ste op 900km laten doen, nu juist 2de op 3300km.

Enjoy! Derek

Link naar reactie
Op 5/4/2017 om 09:02, The Sig zei:

- ... Als de batterij weer eens plat is na een week stilstand (is dat gebruikelijk?), probeer ik altijd te kickstarten. Maar da's dus een hopeloze zaak. Ik sta daar dan als een spast keer op keer dat ding aan te trappen, maar hmmm... Ik laat hem uiteraard wel eerst opkomen tot punt van meeste weerstand.

Zowel de platlopende batterij en de niet funtionerende kickstarter zijn niet normaal. Terug naar de dealer voor garantieherstelling!

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties!

Het euvel met batterij is intussen opgelost, die was compleet kadul en aan vervanging toe. Het kickstarten lukt nog steeds niet, maar laat ik bekijken bij het volgende onderhoud. Ik hoop hem intussen gewoon nooit nodig te hebben :) .

Het trillen zou aan wat versleten rubbers kunnen liggen, hoorde ik van de motorshop. Binnenkort ook eens laten vervangen dus.
Aangezien ik minstens 50km per dag rijd, zullen de onderhoudsbeurten elkaar snel opvolgen.

By the way: voor ieder die met LML met carburator rijdt: altijd Euro 98 tanken, nooit 95E10, die is niet compatibel en richt op termijn schade aan! Heb ik van LML zelf. Toch maar even gebeld voor de zekerheid. Een andere optie is rijden op Aspen natuurlijk...

Link naar reactie
12 uren geleden, The Sig zei:

Bedankt voor jullie reacties!

Het euvel met batterij is intussen opgelost, die was compleet kadul en aan vervanging toe. Het kickstarten lukt nog steeds niet, maar laat ik bekijken bij het volgende onderhoud. Ik hoop hem intussen gewoon nooit nodig te hebben :) .

Het trillen zou aan wat versleten rubbers kunnen liggen, hoorde ik van de motorshop. Binnenkort ook eens laten vervangen dus.
Aangezien ik minstens 50km per dag rijd, zullen de onderhoudsbeurten elkaar snel opvolgen.

By the way: voor ieder die met LML met carburator rijdt: altijd Euro 98 tanken, nooit 95E10, die is niet compatibel en richt op termijn schade aan! Heb ik van LML zelf. Toch maar even gebeld voor de zekerheid. Een andere optie is rijden op Aspen natuurlijk...

Aspen... Dat worden dure kilometers dan :blink:

Link naar reactie

I guess my scooter doesn't want me to be a real man :D.

Aspen, duur inderdaad :mellow:. Maar wel ideaal om de scooter voor iets langere tijd te stallen (stel dat je de tank niet telkens wil/kan leegmaken). En gezien het lage verbruik zal het bij occasioneel gebruik nu ook geen financiële kater worden... 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...