Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 125 Super Sport 2017


RigolleM

Aanbevolen berichten

Ik ben RigolleM, 46 jaar en woonachtig in Oost-Vlaanderen.

Na 2 jaar piekeren uiteindelijk in april de knoop doorgehakt en een Vespa GTS 125 E4 Super Sport 2017 GRIGIO TITANIO besteld, en deze vandaag mogen ontvangen.

Vorige zomer eens een testritje gedaan in La Douche France met een GTS 125 en ik was verkocht!

De eerste 500 km moet ik mij wat inhouden en er maar max. 60km/u uit puren, vanaf 500 km mag ik tot optrekken naar 70 km/u... Na de eerste 1 000 km mag hij voorbij de 70 km/u. 

Wegens de regenval geen foto's genomen, maar hier alvast een voorproefje hoe hij er uit ziet:

2017_vespa_gts_300_e4_super_sport_10-600x450.JPG

2017_vespa_gts_300_e4_super_sport_13-600x450.JPG

Link naar reactie

Prachtige Vespa ! Het blokje (deksel links onder) ziet er dan toch anders uit dan op de afbeeldingen van de Oostenrijkse  Vespa-website. Ik vindt dit blokje trouwens mooier.

Ik ben wel verbaast te horen dat je hem moet roderen. Toen ik mijn Sprint destijds kocht is daar helemaal geen sprake van geweest. Alleszins hij staat er mooi bij, nu nog de plaat erop en ...

Link naar reactie
18 hours ago, patrick60 said:

Alleszins hij staat er mooi bij, nu nog de plaat erop en ...

Plaat hangt er al op, ben er mee naar huis gereden, staat zelfs al bijna 100km op de teller...

De foto's hierboven is niet van mijn Vespa, ik wacht (hoop) op beter weer om er een paar te nemen.

Btw de dealer zei dat de matgele GTS SS op transport stonden en deze week verwacht werden, dus ik hoop voor jou dat je binnenkort goed nieuws ontvangt!

Link naar reactie

Thx @patrick60 ;-)

Even getwijfeld over het scherm wel of niet, maar valt zeer goed mee... en het helpt wel echt met de wind die er nu blaast momenteel.

De TomTom Vio heb ik vooral gekocht voor de werkelijke snelheid, snelheidlimieten en flitsers, niet zozeer voor de navigatie, want hij stuurt je vooral langs de grote N wegen. Gisteren een alternatieve route gekozen en toen viel het al beter mee. Maar rond de kerktoren (straal 25 km) ken ik alle baantjes wegens mijn koersfiets-ervaring, dus niet onmiddellijk een GPS nodig. Is wel makkelijk in gebruik via de smartphone en verbruikt bijna niks qua batterij en mobiele data. Gesproken aanwijzingen mooi tussen de muziek (Spotify) door aangegeven, dus kan ik mij 100% concentreren op de weg.

Zou mij graag later een TomTom Rider of Garmin Zumo aanschaffen, maar moet beiden nog eens goed vergelijken. Nu neig ik meer naar de TomTom Rider 450, wegens de kronkelwegen feature (spannende route) die je toch meer langs kleinere wegen stuurt dan de Zumo, als je vanaf het device een route gaat plannen. Natuurlijk vervalt dit als je gaat plannen via de PC en die dan oplaadt naar je Zumo. Tweede reden is de prijs, die is toch € 200 verschil, niet weinig... Ook nog eens uitzoeken hoe ik hem dan ga monteren, zou hem het liefst op de beugel van het windshield monteren, maar daar moet je dus third party oplossing voor zoeken. Twijfel ook of ik de voeding aan de batterij ga koppelen of niet, vraagt toch wat werk om die kabel weg te werken en zelf ga ik er niet aan beginnen (wegens garantie), dus moet het via de dealer gebeuren. De Rider gaat 4 uur mee volgens de review van Mr. Gps, denk niet dat ik met een 125cc 4 uur na elkaar ga rijden, zonder te stoppen en met een batterypack kan ik altijd bijladen als ik stil sta.

Ondertussen zo'n 300km op de teller en hij bevalt mij enorm... hiervoor nog nooit met een gemotoriseerde 2-wieler gereden, behalve in mijn jeugdjaren met een Honda Camino. Het is nog wat wennen aan het autoverkeer. Ik hou mij aan de maximale snelheid, maar ze vlammen mij zonder problemen voorbij. Ik rij op 3/4 van de weg maar nog proberen ze er voorbij te geraken, dat ik voor mijn eigen veiligheid naar rechts uitwijk, om geen obstakel te zijn voor sommige roekeloze chauffeurs. 500m verder staan ze dan aan te schuiven en rij ik er links gewoon voorbij met een grote smile... Zalig zo'n Vespa :-)

 

 

Link naar reactie

Ik overweeg ook de aanschaf van een navigatiesysteem. Ik ben er echter nog niet helemaal uit wat voor mij het beste systeem is. Zo te lezen, lijkt de 'Vio" prijs/kwalitatief mij een goede instapper. Eerst de Vespa ;). Hij staat toch al bij de dealer. Het is dus aftellen geblazen.

Link naar reactie

Proficiat met je mooie GTS, ik blijf ze knap vinden! Je hebt maar één foutje gemaakt : 2 jaar getwijfeld! ;-) 

Wat de navigatie betreft : ik heb op mijn BMW 1200 GS Adventure een TT Rider 410 Great Rides Edition, en ben daar erg tevreden van. Ik kom van een Zumo. Het hangt wel af van wat je wil : met de Zumo kan je meticuleus je eigen route zitten plannen op de PC, dan opladen, enz... Als je meer een "on the fly" man bent zoals ik (geen zin om daar werk in te steken) dan zijn de 3 graden van de "kronkelroutes" optie een zegen. Dat werkt echt goed! 

Link naar reactie
32 minutes ago, order66 said:

Proficiat met je mooie GTS, ik blijf ze knap vinden! Je hebt maar één foutje gemaakt : 2 jaar getwijfeld! ;-) 

Bedankt! De twijfel was ook deels te wijten aan model 2017 die maar niet geleverd werd, mocht die in september 2016 al leverbaar geweest zijn (zoals sommige modellen) had ik deze toen al besteld. Toen was ik aan het aan het twijfelen om de Super (zwart) te nemen, maar meer en meer begon ik die matgrijze ook mooi te vinden, dus dan maar gewacht tot nieuws over de Super Sport 2017.

Ik heb mij ondertussen al wat meer verdiept in het GPS verhaal en ook met de TomTom Rider kan je GPX'en opladen, via bv. MyDrive van TomTom. Als de TomTom Vio nu ook de import functie van MyDrive zou krijgen, nu is er geen koppeling mogelijk met MyDrive, dan wordt de Vio echt een interessant toestel voor weinig geld. Ik vrees dat TomTom dit niet zal toestaan, omdat daardoor in het vaarwater van de TomTom Drive komen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

565km op de teller en het gaat vlotter en vlotter... de 60km/u grens (tot 500 km) heb ik niet opgevolgd, maar merk toch wel dat ik op de kleine weggetjes niet veel sneller dan 60 km/u rij, dus dealer zijn advies halverlings uitgevoerd :-). Op de grote wegen ergens tussen de 70 en 80 km/u gebleven, zoveel mogelijk 90 km/u wegen vermeden.

Al wat upgrades uitgevoerd maar niet zozeer aan de scooter :-)

- TomTom Rider 450 aangeschaft, want de TomTom Vio kent geen kronkelwegen, en bij TomTom zijn niet onmiddellijk van plan om dit te voorzien (via MyDrive). Behoorlijk zitten zoeken naar BT oortjes die compatible zijn met de rider, uiteindelijk er gevonden, blijkt dat navigatie en muziek niet samen werken, bummer... 

- Cardo Scala Rider Freecom 2 aangeschaft wegens bovenstaande en alles in de jethelm (Premier Vintage) gemonteerd. Was ook wat zoeken want de Premier Vintage heeft geen uitsparing voor speakers, maar na tijdje toch een positie gevonden waar ze niet klemmen aan de oren en ik nog iets hoor ook :-) 

Volgende upgrade wou ik spenderen aan een andere uitlaat, maar ik lees hier zopas dat dit min 10 km/u topsnelheid kost... toch eens wat langer over nadenken. Weet wel nog niet wat mijn topsnelheid is.. wacht hiermee tot 1 000km op de teller en eerste onderhoudsbeurt. Dus ga ik wellicht eens uitkijken naar een andere helm want die jethelmpjes bieden toch weinig  geluidsdemping en de wind heeft toch vrije baan binnen de helm en vizier. De helm zal voor september/oktober worden als de temperatuur weer wat zakt, twijfel tussen de Schoei J Cruise, Schuberth M1 en Shark Evoline 3. Alle drie al eens gepast, maar puur visueel en mogelijkheden (integraal helm) heb ik een voorkeur voor de Shark Evoline. Qua comfort zit de Schoei J Cruise het best, maar hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan vast en heeft geen integraal mogelijkheden...

Link naar reactie

Ik vind een andere uitlaat een noodzaak, aangezien ik veel stad doe en filefilteren, heb ik graag dat ze me horen aankomen. Een dieper, vol geluid is natuurlijk ook mooi meegenomen, de looks incluis. Met de 300 geen last van minpunten zoals een mindere topsnelheid (die ik misschien met de wesp toch niet doe).

Link naar reactie
Op 7 mei 2017 om 09:19, RigolleM zei:

Zoals beloofd enkele zelf genomen foto's:

Vespa_GTS_SS_2017_060517-3.jpg

 

 

 

 

 

Quote

Proficiat met je aankoop, veel geluk en veilige km's ermee ;-) 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag afspraak gemaakt voor zijn 1 000 km, zit al aan 950 km en dit na een maandje bollen.

Afspraak is maar 13 juni, en ik mag niet meer dan 1 200 km bollen met de huidige olie... Hopelijk regent het gans de week, want ik kan moeilijk van die wesp afblijven.

Btw. waren allemaal fun ritjes.. geen woon/werk-verkeer :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...