Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kabel km teller gebroken


Johan1

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met een vreemd probleem, mijn kabel van de km teller voor de 3de keer gebroken op nog geen 1000km, reeds iedere keer de kabel langs een andere weg gestoken omdat ik dacht dat het aan te scherpe bochten zou liggen maar geen verbetering! Heeft iemand hier een oplossing voor of eventueel een mogelijke oorzaak? Het gaat om een LML scooter 125CC automaat maar denk dat het hetzelde is als een Vespa PX qua kabel?

Mvg

Johan

Link naar reactie

hey, is de kabel gebroken of los gekomen aan het wiel ? Want mijn kabel was los gekomen aan het wiel. Conclusie: het koperen eind  hulseltje van de buitenkabel was kapot gegaan en zodoende loste de binnenkabel en bleef niet meer vast zitten aan het wormwieltje .dus nieuwe buitenkabel gestoken , want de binnenkabel was niet gebroken, alles terug geinstaleerd en werkt terug, voor verdere info ga maar even op mijn profiel zien, daar staat een goede uitleg hoe je het moet oplossen, succes !!!

Link naar reactie

Bij de 125 lml lite automatic had de mijne het ook na 2000 km begeven. Bij het vervangen binnen en buitenkabel vervangen. De kwaliteit van de kabel die er in zat was van bedenkelijke kwaliteit en op 3 plaatsen al ' gebroken' ( buitenkabel) De binnenkabel was hierdoor door water kapot gegaan. Wij merkten op dat de kabel bij de lml lite dezelfde is als de px of lml ( aanvijsversie bovenaan , dus niet de klikker) maar wel 4 cm korter is dan de gewone lml of px kabel.  Dat vormde echter geen probleem.

Ik zou zeggen neem de binnen en buitenkabel eruit. Steek een nieuwe, goed invetten vanbinnen en je kan er weer voor vele km's tegenaan.

 

gr,

 

arti

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 5/2/2017 om 17:13, Johan1 zei:

Hallo iedereen,

Ik zit met een vreemd probleem, mijn kabel van de km teller voor de 3de keer gebroken op nog geen 1000km, reeds iedere keer de kabel langs een andere weg gestoken omdat ik dacht dat het aan te scherpe bochten zou liggen maar geen verbetering! Heeft iemand hier een oplossing voor of eventueel een mogelijke oorzaak? Het gaat om een LML scooter 125CC automaat maar denk dat het hetzelde is als een Vespa PX qua kabel?

Mvg

Johan

Heb ik nu ook aan de had voor de tweede keer en had nog maar 374 km gereden in totaal nu 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...