DAXX Geplaatst: 1 mei 2017 Delen Geplaatst: 1 mei 2017 Gegroet, Kan dit lipje weg gevijld worden of niet,,,ik meen mij te herinneren dat dit vroeger gedaan werd, het lipje heeft een doorgang van ongeveer een 1,5mm naar de sproeiers, soit ik hoor het wel. CHEERS Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 1 mei 2017 Delen Geplaatst: 1 mei 2017 In bepaalde gevallen weet ik wel dat er een gaatje in de luchtfilter geboord wordt net boven de sproeier grts sidvespa Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 1 mei 2017 Delen Geplaatst: 1 mei 2017 Ik boor alle luchtfilters die door mijn handen gaan door ter hoogte van het hartje. Een standaard 200 luchtfilter is normaalgezien al voorgeboord. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2017 alvast bedankt voor de reacties, Vandaag wat meer tijd gehad en eens gaan opzoeken bij SIP Idd er moeten gaten ter hoogte van de sproeiers zijn(standaard 200) ,ik had al een donkerbruin vermoeden dat er iets scheelde aan mijne airflow. Ik vermoed dat dit nen luchtfilter van een 125 is, die voorgemonteerd stond op een 200. CHEERS Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 mei 2017 Delen Geplaatst: 2 mei 2017 Gewoon met een 2 passende boortjes de gaatjes uitboren (en goed uitschudden, poetsen,... geen schaafsels achterlaten)! Hooguit 2 minuten werk! Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 2 mei 2017 Delen Geplaatst: 2 mei 2017 Goed mee opletten! Waarschijnlijk is dit de reden geweest waarom o.a. de nicasil laag van mijn Pinasco stuk is... rap luchtfilter uitgeboord en ermee gereden... Mijn frank viel pas toen het te laat was! Ondertussen revisie gedaan... nieuwe lagers e.d. Duur grapje! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 mei 2017 Delen Geplaatst: 2 mei 2017 Als dat de schilfers van de luchtfilter waren, dan moet het intakevlak in de krukaskamer ook flink gesjallodderd geweest zijn?! Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 2 mei 2017 Delen Geplaatst: 2 mei 2017 Er staat nu dr 177 gs piston op en nog steeds 24 si... nog steeds in rodage en draait zeer goed... dus vermoedelijk is de intake nog intact. Ik moet wel zeggen dat ik de revisie heb laten doen... (lagers, bourages, schakelkruis, etc...) Je kan zo n filter trouwens ook voorgeboord kopen of een polini venturi... Kost nu ook geen stukken van mensen... Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2017 heb een voorgeboorde gekocht en hem eerst goed uitgeblazen voor ik hem gemonteerd heb, ik ben nu nog bezig met de juiste afstelling, maar komt goed...hoop ik CHEERS Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 9 mei 2017 Delen Geplaatst: 9 mei 2017 Wat is eigenlijk de bedoeling van dat doorboren van de luchtfilter? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 mei 2017 Delen Geplaatst: 9 mei 2017 Groter luchtdebiet -> meer "asem". Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 7 mei 2018 Delen Geplaatst: 7 mei 2018 Oude topic waar ik nog eens wil op terugkomen. Gisteren gehoord dat je het hartje moet boren met een boor van 4mm boven de hoofdsproeier? Volgens wat ik van Frederik begrijp boor jij het hele hartje uit, of vergis ik mij. Op 2-5-2017 om 10:57, Frederik9111 zei: Gewoon met een 2 passende boortjes de gaatjes uitboren Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 7 mei 2018 Delen Geplaatst: 7 mei 2018 http://www.vespalabs.org/wiki/vespa-tuning/carburetors-carburetion/air-filters/air-filter-hole Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 mei 2018 Delen Geplaatst: 7 mei 2018 Beetje nutteloos artikel: ALLE motorwijzigingen noodzaken een controle (en desgevallend) wijziging van de jetting, zo ook het uitboren van de luchtfilter. Piaggio verkoopt al jaaaren geen nieuwe “gatloze” luchtfilters meer (vroeger had je een autolube- en nonautolubeversie). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.