Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Luchtfilter PX200


DAXX

Aanbevolen berichten

Gegroet,

Kan dit lipje weg gevijld worden of niet,,,ik meen mij te herinneren dat dit vroeger gedaan werd, het lipje heeft een doorgang van ongeveer een 1,5mm naar de sproeiers, soit ik hoor het wel.

CHEERS

FullSizeRender.jpg

Link naar reactie

Ik boor alle luchtfilters die door mijn handen gaan door ter hoogte van het hartje. Een standaard 200 luchtfilter is normaalgezien al voorgeboord.

Link naar reactie

alvast bedankt voor de reacties,

Vandaag wat meer tijd gehad en eens gaan opzoeken bij SIP

Idd er moeten gaten ter hoogte van de sproeiers zijn(standaard 200) ,ik had al een donkerbruin vermoeden dat er iets scheelde aan mijne airflow.

Ik vermoed dat dit nen luchtfilter van een 125 is, die voorgemonteerd stond op een 200.

CHEERS

Link naar reactie

Gewoon met een 2 passende boortjes de gaatjes uitboren (en goed uitschudden, poetsen,... geen schaafsels achterlaten)! Hooguit 2 minuten werk!

Link naar reactie

Goed mee opletten! Waarschijnlijk is dit de reden geweest waarom o.a. de nicasil laag van mijn Pinasco stuk is... rap luchtfilter uitgeboord en ermee gereden... Mijn frank viel pas toen het te laat was!

Ondertussen revisie gedaan... nieuwe lagers e.d. Duur grapje! 

IMG_0237.JPG

Link naar reactie

Als dat de schilfers van de luchtfilter waren, dan moet het intakevlak in de krukaskamer ook flink gesjallodderd geweest zijn?! :o

Link naar reactie

Er staat nu dr 177 gs piston op en nog steeds 24 si... nog steeds in rodage en draait zeer goed... dus vermoedelijk is de intake nog intact.

Ik moet wel zeggen dat ik de revisie heb laten doen... (lagers, bourages, schakelkruis, etc...)

Je kan zo n filter trouwens ook voorgeboord kopen of een polini venturi... 

Kost nu ook geen stukken van mensen...

Link naar reactie

Wat is eigenlijk de bedoeling van dat doorboren van de luchtfilter?

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Oude topic waar ik nog eens wil op terugkomen. Gisteren gehoord dat je het hartje moet boren met een boor van 4mm boven de hoofdsproeier? Volgens wat ik van Frederik begrijp boor jij het hele hartje uit, of vergis ik mij.

Op 2-5-2017 om 10:57, Frederik9111 zei:

Gewoon met een 2 passende boortjes de gaatjes uitboren

 

Link naar reactie

Beetje nutteloos artikel: ALLE motorwijzigingen noodzaken een controle (en desgevallend) wijziging van de jetting, zo ook het uitboren van de luchtfilter. 

Piaggio verkoopt al jaaaren geen nieuwe “gatloze” luchtfilters meer (vroeger had je een autolube- en nonautolubeversie).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...