TOM and Ozzy 2 Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Goeiedag Vespagisten, Zit met een DR 177 kit en ondervind nu schakelproblemen als ik van 2 naar 3 schakel,heb de indruk dat het minder erg is als de motor warm staat.Waarschijnlijk platen versleten koppeling.Wat moet ik allemaal vervangen en kan iemand mij dan zeggen het juiste type en waar te bestellen(bv.Sip?) Alvast bedankt! Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 27, 2017 Author Share Posted April 27, 2017 ...Of toch eerder probleem met kabel? 1 Quote Link to post
nero 2,035 Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Wat bedoel je met koppelingsproblemen? Groetjes, nero. Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Schakelt heel moeilijk van 2 naar 3.De andere versnellingen geen probleem.Kan dat aan de kabel liggen of koppeling(schijven,schakelkruis)?Of versnelling eens nodig afstellen.Ga er nog eens naar kijken als ik wat meer tijd heb. Quote Link to post
wijlen de Makke 76 Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Dit klink eerder naar de afstelling van de versnellingskabels. Grtjs Makke Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Zat ook al in die richting te denken. Bedankt Makke! Grtjs Quote Link to post
Adrian 302 Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 (edited) denk eigenlijk van niet als het alleen bij opschakelen van 2 naar 3 is Als er een probleem is met uw kabels zou dat in alle vitessen , zowel op en neer , merkbaar moeten zijn, Shimring versleten ? Teveel speling op uw schakelklok ? Edited April 28, 2017 by Adrian Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Ja zoiets,als ik terugschakel van 3 naar 2 heb ik de indruk dat dat geen probleem is. Quote Link to post
Frederik9111 1,326 Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Haal de selectorbox er es af. Kan ook een versleten schakelblokje zijn of speling op het scharniertje. Check dan meteen de speling om het schakelrkuis binnen en tussen de versnellingsplaten. Indien te veel "wiebelbaar" -> blok open en speling opmeten. Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Pffff... de moed begint richting schoenen te zakken.Als er een nobele ziel is die bereid is zich richting Oostvlaamse grensgemeente te begeven,zeer zeer welkom!!! Quote Link to post
nero 2,035 Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 "Schiet" je uit de versnelling (hoog in toeren gaan)? Zo ja, schakelkruis versleten en/ of selectorbox. Om de selectorbox te vervangen hoeft de motor niet open, misschien daarmee beginnen? Groetjes, nero. ps: als je zo blijft rijden gaat het schakelkruis er binnen de kortste keren ook aan zijn. Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Neen dat heb ik niet.Rij er momenteel niet meer mee. Vraagje? Zijn er mensen die mij kunnen helpen,Desnoods mijn Vespa komen halen? Alvast bedankt! Quote Link to post
Spaniard 162 Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Ik zou ook beginnen met je selectorbox , grote kans dat je je probleem ermee oplost Hier linkje , chapter 5 https://www.scooterhelp.com/tips/engine/engine.drop.lf.vespa.html hup handjes uit de mouwen succes ! Quote Link to post
pdvd 491 Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 De mijne schoot hoogbelast ook uit z'n versnelling. Aangezien een Vespa een beetje lekt heb ik de carterolie netjes bijgevuld en rarara het probleem was opgelost! Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 29, 2017 Author Share Posted April 29, 2017 Bedankt voor de link! Denk eerder het volgende;De Vespa schiet niet uit versnelling,is gewoon haast niet meer mogelijk om van 2 naar 3 te schakelen dus niet eerder schijf van koppeling die haar werk niet meer doet? Quote Link to post
pdvd 491 Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 Echt schakelhuis eens bekijken... hoe zit het met die tandjes en met je kabels. Die zijn zo vervangen (en kan sowieso geen kwaad). Quote Link to post
Frederik9111 1,326 Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 (edited) Vanwaar ben je? PB me even een fotootje van de selectorbox en de staat van de kabels. Edited April 29, 2017 by Frederik9111 1 Quote Link to post
Spaniard 162 Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 Jep , gewoon dat selectorboxje eraf en dan kan je binnenin eens controleren , als er veel speling zit op je schakelarmpje , dat is al een oorzaak van slecht kunnen schakelen . grtzz Quote Link to post
Frederik9111 1,326 Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Ondertussen :-) 2 Quote Link to post
TOM and Ozzy 2 Posted April 30, 2017 Author Share Posted April 30, 2017 Er was dus meer aan de hand dan de selectorbox!Allemaal bedankt voor de tips en de hulp,geniet nog van het verlengde weekend! 1 Quote Link to post
Dimpi 1 Posted March 31 Share Posted March 31 Hey Tom and Ozzy, wat was het probleem dan allemaal? ik heb hetzelfde voor nu, op lage toeren gaat hij wel in derde of als ik met tussenfase schakel ook. mvg Op 30/4/2017 om 11:46, TOM and Ozzy zei: Er was dus meer aan de hand dan de selectorbox!Allemaal bedankt voor de tips en de hulp,geniet nog van het verlengde weekend! Quote Link to post
Frederik9111 1,326 Posted March 31 Share Posted March 31 33 minuten geleden, Dimpi zei: Hey Tom and Ozzy, wat was het probleem dan allemaal? ik heb hetzelfde voor nu, op lage toeren gaat hij wel in derde of als ik met tussenfase schakel ook. mvg Schakelkruisje was op, cilinder had al een paar vastlopers achter de rug. Kortom: tijd voor een blokrevisie (en er zat +/- 2-3 keer teveel olie in't blok). Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.