Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppelingsproblemen PX


TOM and Ozzy

Aanbevolen berichten

Goeiedag Vespagisten,

Zit met een DR 177 kit en ondervind nu schakelproblemen als ik van 2 naar 3 schakel,heb de indruk dat het minder erg is als de motor warm staat.Waarschijnlijk platen versleten koppeling.Wat moet ik allemaal vervangen en kan iemand mij dan zeggen het juiste type en waar te bestellen(bv.Sip?)

Alvast bedankt!

Link naar reactie

denk eigenlijk van niet  als het alleen bij opschakelen van 2 naar 3 is

Als er een probleem is met uw kabels zou dat in alle vitessen , zowel op en neer ,

merkbaar moeten zijn,

 

Shimring versleten ?

Teveel speling op uw schakelklok ?

 

 

aangepast door Adrian
Link naar reactie

Haal de selectorbox er es af. Kan ook een versleten schakelblokje zijn of speling op het scharniertje. Check dan meteen de speling om het schakelrkuis binnen en tussen de versnellingsplaten. Indien te veel "wiebelbaar" -> blok open en speling opmeten.

Link naar reactie

"Schiet" je uit de versnelling (hoog in toeren gaan)? 

Zo ja, schakelkruis versleten en/ of selectorbox. 

Om de selectorbox te vervangen hoeft de motor niet open, misschien daarmee beginnen? 

Groetjes, nero. 

ps: als je zo blijft rijden gaat het schakelkruis er binnen de kortste keren ook aan zijn. 

Link naar reactie

De mijne schoot hoogbelast ook uit z'n versnelling. Aangezien een Vespa een beetje lekt heb ik de carterolie netjes bijgevuld en rarara het probleem was opgelost! 

Link naar reactie

Echt schakelhuis eens bekijken... hoe zit het met die tandjes en met je kabels. Die zijn zo vervangen (en kan sowieso geen kwaad). 

Link naar reactie

Vanwaar ben je? PB me even een fotootje van de selectorbox en de staat van de kabels.

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie

Jep , gewoon dat selectorboxje eraf en dan kan je binnenin eens controleren , als er veel speling zit op je schakelarmpje , dat is al een oorzaak van slecht kunnen schakelen .

grtzz 

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Hey Tom and Ozzy, wat was het probleem dan allemaal?

ik heb hetzelfde voor nu, op lage toeren gaat hij wel in derde of als ik met tussenfase schakel ook.

mvg

Op 30/4/2017 om 11:46, TOM and Ozzy zei:

Er was dus meer aan de hand dan de selectorbox!Allemaal bedankt voor de tips en de hulp,geniet nog van het verlengde weekend!

 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Dimpi zei:

Hey Tom and Ozzy, wat was het probleem dan allemaal?

ik heb hetzelfde voor nu, op lage toeren gaat hij wel in derde of als ik met tussenfase schakel ook.

mvg

 

Schakelkruisje was op, cilinder had al een paar vastlopers achter de rug. Kortom: tijd voor een blokrevisie (en er zat +/- 2-3 keer teveel olie in't blok).  

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...