Rep Sinn Fein Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 1.Onlangs vernieuwde ik de motor van mijn PX 150: Polini 177 worb5; delorto 24/24; bijgeleverde sproeier; polini luchtfilter; versterkte krukas Pinasco lange slag worb5; versterkte cosa koppeling; malossi vespower; JL uitlaat; tandwiel t35; schakelstang; schakelkruis, lagers, keerringen, pakkingset. Tijdens de rodage, na een 500 tal km 'het kot eens opengezet' waardoor de wijzer vlot over de 120 ging maar plots blokkeerde het achterwiel; ontkoppeld en hij schoot weer aan als ik ongeveer 50 km/h reed. Achteraf geen problemen meer gehad. Suggesties ? 2. Het lukt blijkbaar niet de JL uitlaat perfect dichte te maken aan de cilinder: je voelt uitlaatgassen en er komt olie uit; ook net voorbij het inlaatstuk, waar dit is gemonteerd dmv veren aan 'de body' van de uitlaat verliest hij lucht en zie je olieresten op de veren. Suggesties ? Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 120km/u...ik zou schrik krijgen. Ik haal 100km/u op kilometerteller uit mijn 200 blokje zonder forceren en dat is al snel genoeg op een Vespa voor mij persoonlijk. Die uitlaat kan je dicht maken met een kneedbaar ijzer. Misschien niet de beste oplossing maar het dicht wel. Indertijd ook gebuikt bij mijn 2cv en Mini. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 Ontsteking staat juist ? En de sproeier die er in steekt ? Heb je maar eentje ? Dit is niet altijd een exacte wetenschap maar af en toe een helse zoektocht naar de juiste grtz sidvespa Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 1 uur terug, Thomas78 zei: 120km/u...ik zou schrik krijgen. Ik haal 100km/u op kilometerteller uit mijn 200 blokje zonder forceren en dat is al snel genoeg op een Vespa voor mij persoonlijk. Die uitlaat kan je dicht maken met een kneedbaar ijzer. Misschien niet de beste oplossing maar het dicht wel. Indertijd ook gebuikt bij mijn 2cv en Mini. Gun Gum heet dat spul, in het verleden regelmatig de gaten in de rotte uitlaat van mijn vaders Yamaha Diversion mee gedicht... tot het niet meer kon en er een nieuwe set onder ging. Link naar reactie
Rep Sinn Fein Geplaatst: 27 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2017 Misschien een aanwijzing (of niet, ik ben immers een technologische dwerg): de uitlaat maakt een mooi homogeen geluid bij het optrekken, maar eens de gas op een bepaalde snelheid gehouden bv 70 of 80 in vierde (en hoe lager hoe slechter, dus afhankelijk van de toeren) maakt de uitlaat een pruttelend geluid, net alsof hij niet 'vol' zit. Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 Heb je uw motor zelf opgebouwd of laten doen ? grtz Link naar reactie
Rep Sinn Fein Geplaatst: 27 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2017 3 minuten geleden, Spaniard zei: Heb je uw motor zelf opgebouwd of laten doen ? grtz Heb ik laten doen, anders vrees ik dat er weinig vroem zou uitgekomen zijn. Link naar reactie
pete Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 Ik zou de persoon die de motor arrangeerde dan eens contacteren, Vg pete. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 27 april 2017 Delen Geplaatst: 27 april 2017 Ik zou toch maar eens naar u afstelling kijken en werk maken van die ondichte uitlaat! Link naar reactie
Rep Sinn Fein Geplaatst: 27 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2017 Uitlaat: met gun gum ? Kan je dit gewoon 'opsmeren' aan de cilinder en tussen het inlaat en tussenstuk ? Kan de uitlaat dan nog losgemaakt worden (bv voor achterband te wisselen) ? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 april 2017 Delen Geplaatst: 28 april 2017 11 uren geleden, Rep Sinn Fein zei: Uitlaat: met gun gum ? Kan je dit gewoon 'opsmeren' aan de cilinder en tussen het inlaat en tussenstuk ? Kan de uitlaat dan nog losgemaakt worden (bv voor achterband te wisselen) ? Ik heb daar geen ervaring mee. Nam de laatste tijd uitlaten met viton ring Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 28 april 2017 Delen Geplaatst: 28 april 2017 Aiai... uw rodage is normaal gezien 1000km Na 500 km kan je al eens 'open gaan' maar nie aanhouden, maar dit is enkel als je zeker bent dat alles goed afgesteld is. Op hoeveel graden stond de ontsteking? Welke sproeier zit er in de carbu? Is de sproeier bijgeleverd met de Polini cilinder of de luchtfilter? Voor een standaad uitlaat of een expansie, met de standaard luchtfilter of de Polini luchtfilter? Welke kleur heeft de bougie als de motor warm staat? Is de cilinderkop nog eens op koppel getrokken na +/-200 km? Het zou kunnen dat uw probleem bij de aansluiting van de uitlaat op de cilinder ligt maar 't is waarschijnlijker dat de afstelling van de carbu/onsteking niet correct is. Om dat te weten moet de cilinder eraf om te zien of en welke schade er is aan de piston/segmenten/cilinder... Link naar reactie
propliner Geplaatst: 28 april 2017 Delen Geplaatst: 28 april 2017 16 hours ago, Rep Sinn Fein said: Uitlaat: met gun gum ? Kan je dit gewoon 'opsmeren' aan de cilinder en tussen het inlaat en tussenstuk ? Kan de uitlaat dan nog losgemaakt worden (bv voor achterband te wisselen) ? ja dat kan.. da wordt hard maar hecht niet aan het metaal.. er bestaat ook een soort vuurvaste geweven band om zoiet af te dichten.. je kan dat krijgen bij mensen die openhaarden en houtstoven verkopen. die vuurvaste geweven band rond de uitlaat poort wikkelen. vasttapen met plakbandje en daarover dan uw uitlaatpijp schuiven en aanvijzen.. al da ni in kombinatie met nog eventuele gun-gum Link naar reactie
Rep Sinn Fein Geplaatst: 29 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2017 Hartelijk dank voor de info en ik begrijp uiteraard dat de oplossing niet zo eenvoudig is en afhangt van verschillende variabelen. Nu heb ik eens nagezien en de sproeier welke met de luchtfilter werd meegeleverd is een 140. Is dat niet voldoende ? Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 29 april 2017 Delen Geplaatst: 29 april 2017 je kan best niet enkel op die grote hoofdsproeier afgaan , die daaronder zijn ook belangrijk , is dat zo een foamfilter dat op je carbu staat ? Link naar reactie
Rep Sinn Fein Geplaatst: 29 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2017 Ja zo een polini venturi. Nu heb ik gezien dat de boutjes van het carbu-dekseltje niet muurvast waren gedraaid. Valse lucht binnengekomen via de dichting ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.