Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Warmloper en uitlaat probleem


Rep Sinn Fein

Aanbevolen berichten

1.Onlangs vernieuwde ik de motor van mijn PX 150:

Polini 177 worb5; delorto 24/24; bijgeleverde sproeier; polini luchtfilter; versterkte krukas Pinasco lange slag worb5; versterkte cosa koppeling; malossi vespower; JL uitlaat; tandwiel t35; schakelstang; schakelkruis, lagers, keerringen, pakkingset.

Tijdens de rodage, na een 500 tal km 'het kot eens opengezet' waardoor de wijzer vlot over de 120 ging maar plots blokkeerde het achterwiel; ontkoppeld en hij schoot weer aan als ik ongeveer 50 km/h reed. Achteraf geen problemen meer gehad.

Suggesties ?

2. Het lukt blijkbaar niet de JL uitlaat perfect dichte te maken aan de cilinder: je voelt uitlaatgassen en er komt olie uit; ook net voorbij het inlaatstuk, waar dit is gemonteerd dmv veren aan 'de body' van de uitlaat verliest hij lucht en zie je olieresten op de veren.

Suggesties ?

 

Link naar reactie

120km/u...ik zou schrik krijgen. Ik haal 100km/u op kilometerteller uit mijn 200 blokje zonder forceren en dat is al snel genoeg op een Vespa voor mij persoonlijk. 

Die uitlaat kan je dicht maken met een kneedbaar ijzer. Misschien niet de beste oplossing maar het dicht wel. Indertijd ook gebuikt bij mijn 2cv en Mini. 

Link naar reactie
1 uur terug, Thomas78 zei:

120km/u...ik zou schrik krijgen. Ik haal 100km/u op kilometerteller uit mijn 200 blokje zonder forceren en dat is al snel genoeg op een Vespa voor mij persoonlijk. 

Die uitlaat kan je dicht maken met een kneedbaar ijzer. Misschien niet de beste oplossing maar het dicht wel. Indertijd ook gebuikt bij mijn 2cv en Mini. 

Gun Gum heet dat spul, in het verleden regelmatig de gaten in de rotte uitlaat van mijn vaders Yamaha Diversion mee gedicht... tot het niet meer kon en er een nieuwe set onder ging. 

Link naar reactie

Misschien een aanwijzing (of niet, ik ben immers een technologische dwerg): de uitlaat maakt een mooi homogeen geluid bij het optrekken, maar eens de gas op een bepaalde snelheid gehouden bv 70 of 80 in vierde (en hoe lager hoe slechter, dus afhankelijk van de toeren) maakt de uitlaat een pruttelend geluid, net alsof hij niet 'vol' zit.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Rep Sinn Fein zei:

Uitlaat: met gun gum ? Kan je dit gewoon 'opsmeren' aan de cilinder en tussen het inlaat en tussenstuk ?

Kan de uitlaat dan nog losgemaakt worden (bv voor achterband te wisselen) ?

Ik heb daar geen ervaring mee. Nam de laatste tijd uitlaten met viton ring :)

Link naar reactie

Aiai...

uw rodage is normaal gezien 1000km

Na 500 km kan je al eens 'open gaan' maar nie aanhouden, maar dit is enkel als je zeker bent dat alles goed afgesteld is.

Op hoeveel graden stond de ontsteking? Welke sproeier zit er in de carbu? Is de sproeier bijgeleverd met de Polini cilinder of de luchtfilter? Voor een standaad uitlaat of een expansie, met de standaard luchtfilter of de Polini luchtfilter?

Welke kleur heeft de bougie als de motor warm staat?

Is de cilinderkop nog eens op koppel getrokken na +/-200 km?

Het zou kunnen dat uw probleem bij de aansluiting van de uitlaat op de cilinder ligt maar 't is waarschijnlijker dat de afstelling van de carbu/onsteking niet correct is.

Om dat te weten moet de cilinder eraf om te zien of en welke schade er is aan de piston/segmenten/cilinder...

Link naar reactie
16 hours ago, Rep Sinn Fein said:

Uitlaat: met gun gum ? Kan je dit gewoon 'opsmeren' aan de cilinder en tussen het inlaat en tussenstuk ?

Kan de uitlaat dan nog losgemaakt worden (bv voor achterband te wisselen) ?

ja dat kan.. da wordt hard maar hecht niet aan het metaal.. er bestaat ook een soort vuurvaste geweven band om zoiet af te dichten.. je kan dat krijgen bij mensen die  openhaarden en houtstoven verkopen. die vuurvaste geweven band  rond de uitlaat poort wikkelen. vasttapen met plakbandje en daarover dan uw uitlaatpijp  schuiven en aanvijzen.. al da ni in kombinatie met nog eventuele gun-gum

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...