Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw'e lid


Mira

Aanbevolen berichten

Beste allemaal mijn naam is Robin en ben een nieuw lid .

Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Vespa 125cc van 1956.

Ik heb weinig ervaring met Vespa's en het herstellen en restaureren ervan maar ik trek altijd mijn plan.

Ik ben van plan deze de Rat look te geven maar onderhuids wel alles tip top in orde te brengen motor en remmen enz...

Ik heb deze gekocht met de engelse papieren maar deze bevatten enkel cijfers en geen letters als chassis nummer;

Dat maakt het moeilijk om te weten welk type ik juist heb.

Ik sta open voor tips en ervaring van leden om te bepalen welke Vespa het juist is.

Dit zal mijn zoektocht naar onderdelen versnellen .

 

Mvg Robin 

20170330_183401_resized.jpg

20170330_183115_resized.jpg

20170330_183243_resized.jpg

20170330_183334_resized.jpg

20170330_183341_resized.jpg

20170330_183354_resized.jpg

Link naar reactie

Bedankt allemaal,

Ik heb al wat werk gedaan maar komt goed ik zal eens wat foto's plaatsen .

Ik heb hem ook gekocht in gedachten als een ACMA maar ik dacht engelse papieren mischien een Douglas ?

 

 

Link naar reactie

Allereerst welkom op het forum! Mooie Vespa trouwens.

Ik kan je helaas alleen niet verder helpen met de speurtocht naar welk type het is. Wellicht kan je eens contact opnemen met Maskes, misschien dat die het weten.

Link naar reactie

Voor mij ook ne acma. De franse nummerplaat, ook de vloerrails zijn hetzelfde als mijne acma. Zoek de motornummer op de motor eens. Ik schat 1955. Deze nummer is hetzelfde als het plaatje op het chassis. Dit zit er presies niet op. Mooi project veel succes

Link naar reactie

Beste Filientje bedankt,

Van de hand doen neen denk het niet.

Ik heb er lang achter gezocht om hem zo te vinden met deze uitstraling.

Maar ik heb er een goed oog in om er een specialleke van te maken even geduld.

 

 

 

Link naar reactie

Best hier nog wat foto's van de werken,

Al wat laswerken gedaan. 

De originele 125cc staat er al terug onder (Full motorrevisie)

Aangezien ik niet zo bekent was in de Vespa wereld doe ik de revisie samen met ( Jozef Jochems uit Aarschot ) een super gepassioneerde Vespa man.

We zijn nog aan het wachten op verschillende onderdelen en dan gaan we beginnen met de montage.

De foto's volgen...

20170418_160355_resized_1.jpg

20170418_160406_resized_1.jpg

20170407_171413_resized.jpg

20170502_162035_resized.jpg

Link naar reactie

Bedankt alle,

Er is nog veel werk aan .

Onderin gaat alles op en tot zijn motor remmen lagers enz... veiligheid boven alles.

Ik wil de natuurlijke sleet van 60 jaar behouden ik ga hem een beetje slissen en dan behandelen met owatrol het heeft iets deze look.

Moest iemand nog tips hebben ik zie ze graag komen...

 

Gr Robin 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Beste,

Hier nog wat pics van mijjn Vespa .

We zijn bijna klaar even in een notendop wat hebben we gedaan ?

Alles maar ook alles is open geweest en vervangen of hersteld...

*Volledige motor revisie

*Cilinder met piston krukas bL 

*Carb

*Remmen voor en acher

*Heel de ophanging voor en achter

*Elektr bekabeling

*Nieuwe koppelingi inc kabels 

*Alle de lagers van heel de Vespa

En nog 101 dingen alles nieuw ben er super fier op.

De lak moet ik nog behandelen met owatrol.

Enkel het achterlicht word nog vervangen met een mooi rond en een zijstandaard (in bestelling bij Maskes )

Nog enkele weekjes en dan rond rijden.

 

20170703_185719_resized.jpg

20170703_185752_resized.jpg

20170703_185855_resized.jpg

20170703_185905_resized.jpg

20170703_185951_resized.jpg

20170703_190013_resized.jpg

Link naar reactie

Bedankt allemaal,

Hij is wel wat aparte maar ik wou deze look van de jaren 50/60 houden maar ik wou ook dat hij 100% perfect was onderhuids.

Veiligheid en betrouwbaarheid op nummer 1.

 

Link naar reactie
Op 5 juli 2017 om 21:24, Mira zei:

Beste,

Hier nog wat pics van mijjn Vespa .

We zijn bijna klaar even in een notendop wat hebben we gedaan ?

Alles maar ook alles is open geweest en vervangen of hersteld... ..

*Volledige motor revisie

*Cilinder met piston krukas bL 

*Carb

*Remmen voor en acher

*Heel de ophanging voor en achter

*Elektr bekabeling

*Nieuwe koppelingi inc kabels 

*Alle de lagers van heel de Vespa

En nog 101 dingen alles nieuw ben er super fier op.

De lak moet ik nog behandelen met owatrol.

Enkel het achterlicht word nog vervangen met een mooi rond en een zijstandaard (in bestelling bij Maskes )

Nog enkele weekjes en dan rond rijden.

 

20170703_185719_resized.jpg

20170703_185752_resized.jpg

20170703_185855_resized.jpg

20170703_185905_resized.jpg

20170703_185951_resized.jpg

20170703_190013_resized.jpg

Graaf gedaan, heb je hem helemaal geslist? Hoe heb je de look op het voorste spatbord bekomen?

de max van een resultaat!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...