Ga naar inhoud
Vespaforum.be

akrapovic uitlaat de moeite ?


Applefan0007

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Ben ook aan het nadenken om de originele uitlaat te vervangen, maar eigenlijk alleen omdat ik lees dat deze heel snel roest. Na wat grasduinen op het net ben ik het volgende te weten gekomen over de Akropovic.

-Geeft bijna geen vermogenswinst met decibelkiller.

-Geeft wel een mooier/voller uitlaatgeluid.

-Geeft wel een gewichtsbesparing tov de originele.

Sommigen beweren dat er een verhoogd gevaar is voor oververhitting van de motor wat natuurlijk niet goed is voor de levensduur van het blok, hierdoor ben ik ook wat terughoudend voor de aanschaf ervan. Wie heeft er ervaring (veel km's) met zo'n uitlaat op een 250/300?

Link naar reactie

... ... ..JPU, in plaats van zo'n "grote schoorsteen" aan zo'n mooie Vespa te hangen kan je beter je "kachelpijp" lichtjes opschuren met wat staalwol.

                        En nadien gewoon met Motip hittebestendig, matzwart spuibusje een "laagje" geven, na jaren doe je dit opnieuw, en roest heeft geen kans.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Vespaciao zei:

... ...JPU, in plaats van zo'n "grote schoorsteen" aan zo'n mooie Vespa te hangen kan je beter je "kachelpijp" lichtjes opschuren met wat staalwol.

                        En nadien gewoon met Motip hittebestendig, matzwart spuibusje een "laagje" geven, na jaren doe je dit opnieuw, en roest heeft geen kans.

Merci voor de tip ;-) 

Link naar reactie

Yep! That's my middle name. Ik ken er niks van. Ik lul maar wat... :lol:

Link naar reactie

voordelen akrapovic  - geen oudjes meer die net voor je wiel de weg willen oversteken, omdat ze denken dat je maar 50 per uur aan het rijden bent.

                                  - een uitlaat die op een dure Vespa past ,en geen roest plaatje zoals origineel.

                                  - platte band achter geen nieuwe dichting van 20 euro.                                                                                                                                                                                        -sound veel leuker om te rijden.                                                                                                                                                                                                                             -makkelijk te plaatsen.                                                                                                                                                                                                                                           -trekt bij mij onderin iets harder op .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   nadelen-  topsnelheid min 10 per uur                                                                                                                                                                                                                                 - iets meer verbruik , amper merkbaar.                                                                                                                                                                                                                 - warmte verschil motor is bij mij tussen de 2 uitlaten 3 graden meer bij de akrapovic  (gemeten op een rit van 50 km op een rit bij 25 °).                                                        zou ik terug een uitlaat steken ,dat zo veel geld kost ?                                                                                                                                                                                         zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeker                                                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                                                                                                                            

Link naar reactie
12 uren geleden, witte van zichem zei:

zou ik terug een uitlaat steken ,dat zo veel geld kost ?                                                                                                                                                                                         zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeker                                                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                                                                                                                            

Bedankt voor de leuke (leerrijke) reactie Witte ;-) 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...