Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa p200e werkt niet


JorisKE

Aanbevolen berichten

Goeiedag

 

ik heb hier dus een vespa p200e. Volgens de eigenaar werkte deze prima. Maar ik betwijfel het. De elektriciteit doet niets meer.

Nu zei hij dat de startrelais kapot was. Deze heb ik vervangen. Nog steeds niks.

Dus ik meet wat rond. De stroom komt aan het contact, de zekering is goed. En de batterij is nieuw en opgeladen. Dus ik test de schakelaars. De startknop werkt en de toeter doet het ook, dus ik denk dat er niks mis is met de schakelaars.

Aan wat kan dit liggen? ik zag dat de roze kabel van de startonderbreker aan de koppelingshendel door was dus deze heb ik terug gesoldeerd. 

Moeten bij zo een vespa de pinkers werken als ik het contact opzet en de brommer niet draait? Want er gebeurt niks. Heeft dit een standlicht? ik neem aan van wel ? Want het licht gaat ook niet aan.

lijkt me of alles door een probleem wordt veroorzaakt ? Slechte aarding? Kabelboom in het kader ergens kapot ? Want ik vind het heel raar dat alles er zo goed uitziet en niks werkt.

Wie kan me even op weg helpen? Want er moet iets simpel zijn dat me even niet in het hoofd springt.

Link naar reactie

op de regulator heb ik de rode kabel vervangen met de rood zwarte. Deze zat eerst op de knipperlicht relais.

Regulator Zwart( aarde) dan rood wit, dan rood, dan blauw en dan grijs( deze is gekoppelt aan de aarde van de knipper relais?)

Knipper relais  Zwart/rood bovenaan, links wit en rechts groen/grijs

Start relais zit normaal goed  87 rood 85 roos, zwart op de 30 en dikke rode op de andere

klopt dit zo wat?

IMG_3852.JPG

IMG_3850.JPG

Link naar reactie

ok goei nieuws. Heb heb even in gang gekickt en alles van licht en pinker blijkt te werken.

Als ik dan nog even 100% zeker kan zijn van de draden die goed steken?

Dus het probleem ligt bij de starter.  Als ik er rechtstreeks stroom op zet werkt deze.

Maar via het knopke doetem dus niks.

De start relais is vervangen. Kan het dan dat het aan da koppelingscontactje ligt ? Roos kabel ding 

Link naar reactie

Achter op de bobine  (rechts achterop) zitten 2 groene kabels. Haal de meest rechte eens los en probeer dan te starten. De enige manier om de scooter uit te krijgen dan is door de bougiedop los te trekken ;) Maar door die kabel (of de andere groene als ze niet goed zitten) los te trekken omzeil je het contactslot. 

Link naar reactie
19 uren geleden, pdvd zei:

Achter op de bobine  (rechts achterop) zitten 2 groene kabels. Haal de meest rechte eens los en probeer dan te starten. De enige manier om de scooter uit te krijgen dan is door de bougiedop los te trekken ;) Maar door die kabel (of de andere groene als ze niet goed zitten) los te trekken omzeil je het contactslot. 

hij start toch al? lees hierboven

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ok dus die draait mooi, enkel doorverbinden van dat kaske.

 

Aan da kastje heb je een dikke + van de batterij dan die kabel die naar de starter gaat. Deze wordt dan geschakelt door die twee andere. Roze kabel en nog nen andere. Is dit een massa contact ? of kan ik gewoon deze twee polen verbinden en zo gaat die schakelaar toe en dan werkt de elektrostart ?

Link naar reactie

De mijne heeft geen batterij... dus werkt waarschijnlijk anders. Kijk je electrische schema even na en je ziet welke naar het contact gaat. 

Link naar reactie

elektrische problemen oplossen zonder iets van meetgereedschap of documentatie... speciaal!

 

Tip 1... Ik lees dat je een soldeerbout hebt... soldeer eens 2 simpele testers:

kabeltje>lampje>kabeltje. Daarmee kan je meten waar je stroom hebt

Kabeltje>9v batterijtje>lampje>kabeltje. Daarmee kan je meten waar je massa hebt. 

Tip 2... inderdaad... zoek even het elektrisch schema van je scooter

 

Niet perfect, maar beter dan niets. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...