Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vermogen minder na benzinetank op reseve


Filientje!

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Mijn wespje, een PX200E uit 1982, liet het tijdens het rijden deze week even afweten door benzinetekort denk ik :huh:? Al rijdend draaide ik de kraan om naar de reserve en de motor ging opnieuw lopen. Bij het gas geven hield de motor aanvankelijk in maar bij hogere toeren trok die goed, na het opschakelen opnieuw hetzelfde fenomeen... eerst even inhouden en dan weer voldoende power. Dit duurde toch wel een 4-tal minuten vooraleer het allemaal weer normaal liep. Intussen ook volgetankt en even later reed mijn lieverd weer normaal :lol: . Moet ik me nog zorgen maken? :unsure:

Link naar reactie

Misschien zijn het luchtbellen in de benzineleiding geweest, geen idee eigenlijk.

Als het probleem nu weg is zal ik mij er niet al te veel zorgen om maken.

Link naar reactie

Vaak ligt het aan vuil dat uit de tank wordt meegezogen wanneer benzine bijna op is en in de sproeiers terecht komt.

de tank en eventueel de carburator zuiver maken kan dus nooit kwaad in uw geval.

Link naar reactie

Daarnet nog eens een "toerke" gaan doen van 25km doorheen ons wondermooi krekengebied :D

Vreemd genoeg heeft m'n wespje opnieuw eenmaal heel kort ingehouden maar hernam zich meteen en reed verder zoals anders, even vinnig, mooi stationeer draaien... toch vreemd hoor :unsure:

Bedankt voor jullie tips & tricks!

Link naar reactie

Als het daarbij blijft zou ik uitgaan van een paar kleine koppige luchtbelletjes in de benzineleiding bij het droogrijden. Niks om je zorgen over te maken. Laat de boel maar voorlopig dicht.

Link naar reactie

als het blijf duren.. misschien toch vuiltjes in sproeiers 

Luchtbellen zijn er normaal snel uit.   Wat ik zelf wel ns heb voorgehad is.. dat mijn benzinekraantje valse lucht trok aan de afdichtingsrubber..(alsook dan klein lekje ) met luchtbelletjes in de leiding als gevolg.. nieuwe rubber gestoken maar fenomeen bleef . uiteindelijk een nieuw kraantje gemonteerd.  Hopelijk heb je hier iets aan.. succes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...