Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat is jullie kruissnelheid met een Vespa GTS 250/300?


Cantodea

Aanbevolen berichten

Zal zowat ook mijn gemiddelde kruissnelheid zijn, omdat je tegenwoordig overal "flitspalen" hebt...een 250/300 is op die "snelheid" niet "kapot" te krijgen ;)

Wat niet wil zeggen dat het op de "gepaste momenten" ook wel eens plezant kan zijn, om de "pittige motor" eens te testen op zijn "limieten"...

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Bij mij ook 70, probeer mij te houden aan de wettelijke snelheid op de openbare weg...bij 50km/u moet ik wel opletten want hij is zo vinnig dat je er snel over zit als je aan de lichten vertrekt ;-) 

Link naar reactie

Als mijn vrouw en ik gaan touren op  zondag dan ligt ons gemiddelde op het eind van de dag meestal tussen 50 en 54 kmh . Onze ritjes zijn bijna altijd tussen de 250 en 400km.

De staat van het Belgische wegen net is erbarmelijk ...links en rechts enkel uitzonderingen .Waar het kan geven we de GTS toch de sporen ...anders wordt hij lui :lol:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Laatste flitsboete was 141€... Dus vermoed dat ik iets te snel reed... Probeer me meestal rond de toegelaten snelheid te houden met max van 10km/u teveel. Maar af en toe 'kot' eens opendraaien is ook wel aangenaam. Ik persoonlijk vind het aangenaam rijden tssn de 100-120km/u. Anders rij je toch niet met een 250 of 300.

Link naar reactie

Op de teller zo rond de 90 km/u, hoeveel 'echte' kilometers dat zijn, geen idee. Maar dan heb je al 't idee dat het vooruit gaat.

Met m'n FJR durft het al eens iets harder te gaan (maar alleen daar waar 't mag natuurlijk :P)

Link naar reactie
46 minuten geleden, WimDC zei:

Op de teller zo rond de 90 km/u, hoeveel 'echte' kilometers dat zijn, geen idee. Maar dan heb je al 't idee dat het vooruit gaat.

90km/u waar 50km/u moet is voor de rechter komen, met correctie is dit 85 km/u dus meer als 30 km/u te hard...

Uw gemiddelde (kruis) snelheid op onze Belgische wegen met overal 50 en 70 km/u zou dus lager moeten liggen (of je neemt altijd de autostrade?) ;-) 

Link naar reactie

@JPU aangezien de teller al 70 aangeeft als ik in werkelijkheid amper 50 rijd (gecheckt aan enkele van de vele slimme borden die tegenwoordig overal staan), ga ik er van uit dat die 90 km op de teller hoop en al 70 km in werkelijkheid is, dus dat zal nog wel meevallen denk ik dan.

En dat is niet mijn snelheid in de dorpskernen, daar gaat het een pak trager

Link naar reactie

Op mijn GTS 300 modeljaar 2017, heb ik volgende afwijkingen, volgens TomTom.

60 op de teller is 55 op GPS

80 op de teller is 73 op GPS

100 op de teller is 91 op GPS

135 op de teller is 122 op GPS

Topsnelheid gemeten is 123 volgens de TomTom, volgens de technische gegevens 118.

Ik vind de 300 het aangenaamst rijden tussen de 70 en 80 op de teller. Je hebt dan nog ruim extra power over bij onverwachte omstandgheden. 

Link naar reactie
10 uren geleden, WimDC zei:

@JPU aangezien de teller al 70 aangeeft als ik in werkelijkheid amper 50 rijd (gecheckt aan enkele van de vele slimme borden die tegenwoordig overal staan), ga ik er van uit dat die 90 km op de teller hoop en al 70 km in werkelijkheid is, dus dat zal nog wel meevallen denk ik dan.

En dat is niet mijn snelheid in de dorpskernen, daar gaat het een pak trager

Vergelijk uw snelheid eens met de snelheid op een gps, dan ga je zien dat er niet zoveel verschil op zit als jij denkt. Als uw teller 70 aangeeft en het is in werkelijkheid maar 50 dan scheelt er iets met uw teller...

70 op de teller is bij mij 64 werkelijkheid ;-) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...