Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoeveel kilometers voor een GTS300


Cantodea

Aanbevolen berichten

Sinds ik de Vespa heb (november 2016) heb ik al flink wat kilometers afgemaald. De teller toont nu al 3600 km. Ik ben werkelijk verslaafd aan de Vespa. Ik gebruik hem of haar? voor mijn woon-werk verkeer, maar ook voor mijn wekelijkse uitstapjes. Ik vraag me dan ook af hoeveel kilometers zo'n motor kan, rekening houdend met een normaal rijgedrag en het voorgeschreven onderhoud. 

Link naar reactie

Ben er op het net tegen gekomen die met hun gts 250 100000 km op de teller hadden staan. Veel hangt af van je onderhouds intervallen de kwaliteit van het onderhouds middelen maar ook je rijstijl ...moet het beestje steeds vol aan de bak wanneer je ermee rijd of ben je een rustiger type. Soms kan je ook pech hebben de één vespa is de andere niet.

Link naar reactie

een goede dealer vinden die goede onderhoud en reparatie doet , de meeste zijn fietsemakers die zelfs de normen niemeer respecteren en kappen er vanalles dan is de vespa dealer onderhouden maar slecht terwijl de eigenaar denkt kijk heb een boekje dealer onderhouden die mannne weten wel wa die doen , hahaha vergeet da ma bij die fietsemaker dealers

Link naar reactie
12 uren geleden, yag zei:

Volgens piaggio gaan ze er meestal van uit dat zo een motor 60.000km aankan, daarna is het steeds bonus. Moest je motor stuk zijn kan je steeds een andere ondersteken, is maar een paar uurtjes werk.

gr, kurt

Ja, blijkbaar. Het onderhoudsboekje gaat alleszins niet verder dan 60000 km. Voordat ik de mijne heb gekocht, heb ik test gereden met een Vespa GTS 300 of 250, weet het niet precies meer,  die ruim 78000 km op de teller had en werkelijk hij reed fantastisch goed. Dus met enige behoudendheid rijden en een onderhoud zoals voorgeschreven moet de 250/300 tot veel meer in staat zijn dan 60000 km. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op ‎12‎-‎4‎-‎2017 om 19:33, ice man zei:

een goede dealer vinden die goede onderhoud en reparatie doet , de meeste zijn fietsemakers die zelfs de normen niemeer respecteren en kappen er vanalles dan is de vespa dealer onderhouden maar slecht terwijl de eigenaar denkt kijk heb een boekje dealer onderhouden die mannne weten wel wa die doen , hahaha vergeet da ma bij die fietsemaker dealers

Met dat soort dealers loont het zich om het basis onderhoudt (olie/filters/bougie) zelf te doen.

Ik heb geen weet van de houdbaarheid van de GTS blokken maar ik mag toch aannemen wanneer je de scooter deftig warm rijdt en onderhoud geeft volgens voorschrift het blok toch wel langer dan 60.000 km mee moet kunnen gaan.

Link naar reactie
3 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Met dat soort dealers loont het zich om het basis onderhoudt (olie/filters/bougie) zelf te doen.

Ik heb geen weet van de houdbaarheid van de GTS blokken maar ik mag toch aannemen wanneer je de scooter deftig warm rijdt en onderhoud geeft volgens voorschrift het blok toch wel langer dan 60.000 km mee moet kunnen gaan.

Amai, ik hoop het ook!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...