Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK XL Vloermatten


Flavista

Aanbevolen berichten

Bij de PK 50 XL zijn er blijkbaar twee mogelijkheden om de middentunnel te bekleden. 1 klein stuk dat het midden van de tunnel bedekt ofwel 1 grote mat die de tunnel bedekt en dan met de buitenranden links en rechts onder de zijmatten wordt gestopt.

Wat is origineel? Beide?  Of was de grote mat destijds een optie?

Link naar reactie

Geen idee wat destijds origineel was of een optie. Mijn advies is om beschadigingen te voorkomen zo'n mat te plaatsen, het misstaat niet en je hoeft er niet voor de schroeven/boren.

Op mijn PK 50 S heb ik ook zo'n mat, deze heb ik gefixeerd door de mat onder het voetplaatje wat op de middentunnel zit te leggen en deze met de originele schroeven in de originele gaten vast te zetten.

Link naar reactie

Dat is inderdaad een goed idee, het ziet er ook heel netjes uit. De mat die op jouw PK S ligt is specifiek vanwege de alu-strips. De XL heeft geen alu-strips maar enkel een losse mat links en rechts, en dan ofwel een voetplaatje ofwel een mat die onder de mat links en rechts wordt gestopt. Ga dan toch voor grote mat, want deze biedt toch meer bescherming.

Link naar reactie

Klopt, die is inderdaad specifiek voor de PK-S. Maar er zijn ook dergelijk matten voor de PK-XL te vinden bij SIP bijvoorbeeld.

Link naar reactie

worden dat op den duur geen roestnesten?  omdat eventueel water toch moeilijk opdroogt daaronder? Ik heb in italie eens een PX met vloermatten gezien en.. zag er goed uit.. maar ONDER die matten.. amaiii  was kompleet rot.

Link naar reactie

tis heel simpel , als jouw typeplaatje te hoogte van devoetrem staat, dan werk je met een plastieke mat

als jouw typeplaatje meer achteraan staat, aan het einde van de tunnel, dan gebruik je de grotere variant

Link naar reactie
Op ‎14‎-‎4‎-‎2017 om 09:15, propliner zei:

worden dat op den duur geen roestnesten?  omdat eventueel water toch moeilijk opdroogt daaronder? Ik heb in italie eens een PX met vloermatten gezien en.. zag er goed uit.. maar ONDER die matten.. amaiii  was kompleet rot.

Even droog maken na een regenbui en de matten met een knijper bij elkaar zodat deze omhoog staan en de voetplaten kunnen drogen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...