Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Knipperlichten blijven brannen


[I]vo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Weet  niet of ik hier dit topic mag starten, maar ik zit met het volgende:

Mijn Vespa S50 uit 2010 heeft een probleem met de knipperlichten. Ze blijven namelijk zowel links als rechts branden bij gebruik van de knipperlichten.

De scooter is volledig origineel en er is nooit wat aan geknutseld. 

Ik weet eigenlijk even niet goed waar ik moet zoeken. De lampjes zijn allemaal intact en ik weet niet of er ergens een relais voor is wat wellicht kapot is. Enige relais wat ik kon vinden, is naast de accu. 

 

Deze> 58115R.jpg (al meen ik dat dit het starterrelais is)

 

Wellicht heeft iemand een tip voor.

 

bedankt Ivo

 

 

Link naar reactie

Ik zou zelf eens beginnen met de pinkdoos.
Of dat deze is zoals jij toont met de foto ?
Als je eens kijkt op easyparts.nl zal je direct zien of het die van de foto is.
Je kan daar de onderdelen makkelijk bekijken op de "exploded views".
Vroeger hadden pinkdoosjes slechts 2 pinnetjes , of dit nu nog zo is ? Zou eens moeten kijken :)

Link naar reactie

Ga er evan van uit dat het een s50 4T4V is, dan zit de knipperlichtrelais in de spanningsregelaar en is dus geen los relais.

Download van onderstaande link de workshop en diagram van de Vespa S50 4T4V. 
Als je nu de de workshop manual download en op pagina 58/59 kijkt, dan staat daar stap voor stap beschreven hoe je simpel met een multimeter de knipper functie kunt testen. 
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa/S50/

Een alternatief is een knipperrelais met klik monteren, de spanningsregelaar hoeft dan niet vervangen te worden. Met een beetje zoekwerk (vespa knipperlicht klik) kom je er wel.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Pilaf zei:

Ga er evan van uit dat het een s50 4T4V is, dan zit de knipperlichtrelais in de spanningsregelaar en is dus geen los relais.

Download van onderstaande link de workshop en diagram van de Vespa S50 4T4V. 
Als je nu de de workshop manual download en op pagina 58/59 kijkt, dan staat daar stap voor stap beschreven hoe je simpel met een multimeter de knipper functie kunt testen. 
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa/S50/

Een alternatief is een knipperrelais met klik monteren, de spanningsregelaar hoeft dan niet vervangen te worden. Met een beetje zoekwerk (vespa knipperlicht klik) kom je er wel.

Dankjewel, hier kan ik wat mee. Het gaat inderdaad om de scooter zoals je beschrijft. Ik ga ermee aan de slag.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...