Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat denken jullie hier van?


Arno Kremers

Aanbevolen berichten

Dag kenners.

Vandaag eens gaan kijken naar een Vespa acma. Uit de jaren 50

Ziet er naar mijn mening netjes uit maar heb daar nog niet zo veel verstand van. 

Graag jullie mening wat jullie hier van vinden.

En wat dit mag kosten volgens jullie?

alvast bedankt

IMG_7019.JPG

IMG_7020.JPG

IMG_7021.JPG

Link naar reactie

Ik ben geen kenner in dit gebied maar heb me er wel een beetje in verdiept. Ik wil niet zeggen dat het een curry is (nogmaals omdat ik geen kenner ben) maar het chrome standaard icm met de gele rubbers lijkt het wel symptomen te hebben van. Ook vertrouw ik de letters 'Vespa'' voorop niet helemaal. Hier het linkje naar het topic over de curry Vespa's. Ik kan het ook fout hebben hoor neem me het dan niet kwalijk.

  

Link naar reactie

Gele rubbers aan de staander.
Crashbars die vastgevezen zitten op het frame
Verchroomde pakdrager (onder passagierszadel)

Als je er niet zoveel van kent is een zogezegde scooter uit de jaren vijftig niet de beste keuze. Hoeveel vraagt de verkoper ervoor?

Link naar reactie

Op binnenkant van schildbeen moet een plaatje zitten bij een acma. Er staat nummer op die dezelfde als motor nummer moet zijn. Aan de hand van deze nummer kan men het juiste jaartal opzoeken. 

Link naar reactie
1 hour ago, dave said:

Gele rubbers aan de staander.
Crashbars die vastgevezen zitten op het frame
Verchroomde pakdrager (onder passagierszadel)

Als je er niet zoveel van kent is een zogezegde scooter uit de jaren vijftig niet de beste keuze. Hoeveel vraagt de verkoper ervoor?

Heb onlangs een V50 model gerestaureerd dus heb wel wat verstand van vespa's ondertussen, En dacht ga eens kijken naar een nieuw project. Maar om echt de verschillen te zien tussen the real deal of curry model zo ver ben ik nog niet.

De verkoper vraagt €4000.

Is blijkbaar 10 jaar terug opnieuw gespoten en sinds dien niet meer mee gereden.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Arno Kremers zei:

Heb onlangs een V50 model gerestaureerd dus heb wel wat verstand van vespa's ondertussen, En dacht ga eens kijken naar een nieuw project. Maar om echt de verschillen te zien tussen the real deal of curry model zo ver ben ik nog niet.

De verkoper vraagt €4000.

Is blijkbaar 10 jaar terug opnieuw gespoten en sinds dien niet meer mee gereden.

curry model bestaat niet he, het zijn meestal Italiaanse export jaren 50/60 naar Aziatische landen die daar op een nogal artisanale manier worden gerestaureerd. Als het geen Italiaanse modellen waren (Bv Bajaj) was het heel makkelijk te herkennen want het VIN nr is anders.

Link naar reactie
2 minutes ago, sindo said:

curry model bestaat niet he, het zijn meestal Italiaanse export jaren 50/60 naar Aziatische landen die daar op een nogal artisanale manier worden gerestaureerd. Als het geen Italiaanse modellen waren (Bv Bajaj) was het heel makkelijk te herkennen want het VIN nr is anders.

Hahahaha ja dat van die curry begrijp ik. weet inderdaad dat het een geen model is. 

Maar wil eigenlijk weten of dit model dat waard is en dat het niet een artisanaal gerestaureerd model is.

Link naar reactie
12 minutes ago, nero said:

Deze vespa's lijken me idd verdacht. 

Ik denk trouwens dat je voor die prijs beter een "eerlijke" vespa of acma koopt, "dans son jus" zoals de Walen zeggen. 

Groetjes, nero. 

Maar waneer is het een eerlijke vespa?

Link naar reactie

die Acma lijkt me toch geen curry ? Zijn er eigenlijk wel wide-frame-curries op de markt gekomen, ik dacht het niet ?

Maar € 4000,- voor een hersporen acma is behoorlijk veel en omdat hij niet in originele kleur staat, nog eens extra minder waard. Als het  4000,- voor de 2 samen is, kun je het overwegen.

Link naar reactie

Josse er zijn wel zeker wide-frame curry's , de landen die in de tijd koloniën waren daar werden ook de licentie Vespa's naartoe gestuurd 

deze mag je volgens mij 95 % zeker van zijn dat het een curry acma is volgens mij 

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Voor ne acma aan fatsoenlijke prijzen moet je maar eens kijken op leboncoin.fr Voor dat geld vind je vanalles. Grts

Link naar reactie

"Vietnamse foot" ? 

Nope,weinig mensen die Vietnamese voeten gaan eten…

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...