Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V50 motor kwijt


kvdpoort

Aanbevolen berichten

Sad but true story:

Door een project dat "iets te lang" aansleepte is het revisiebedrijf mijn V50 (special, 4v) motor waarschijnlijk kwijt.

Na het drama, graag wat perspectief. Een idee of het eenvoudig is een nieuw blok te vinden? Zijn er alternatieven mogelijk? En oudere / jongere 50 motor, 

Ik heb wat research gedaan en op eBay Duitsland vind ik wel wat gelijkaardige motoren. 

Wat met een 125 motor? Het frame is toch gelijkaardig.. Kan ik de vespa dan als een 125 laten verzekeren of wordt dat rommel met papieren?

Graag wat tips, waarvoor reeds dank!

 

Link naar reactie

Volgens mij past een PK 50 motor ook. Weet alleen niet hoe dat met de elektra gaat.

Wel ontzettend balen dat die motor is "kwijtgeraakt"

Wat betreft het 125cc verhaal kan ik je niks wijzer maken.

Link naar reactie

Als het echt de fout is van het revisiebedrijf en zijn ook bereid om te betalen (wat mij vrij logisch lijkt als zij het echt kwijtgeraakt zijn). Dan zou ik even bij SIP kijken daar verkopen ze ook nieuwe carters. Het wordt dan alleen wel een prijzig totaal plaatje natuurlijk om (bijna) alles nieuw te kopen.

Link naar reactie
1 hour ago, Vespa Reng Deng Deng Deng said:

Volgens mij past een PK 50 motor ook. Weet alleen niet hoe dat met de elektra gaat.

Wel ontzettend balen dat die motor is "kwijtgeraakt"

Wat betreft het 125cc verhaal kan ik je niks wijzer maken.

PK50 motor past 'niet helemaal', er is een verschil in de aanzuigbuis naar de Carbu (2-gaten tov 3-gaten) waardoor het gat in het frame iets anders is op een PK50 dan op een V50 dacht ik...

Link naar reactie
14 minuten geleden, Speedracer zei:

PK50 motor past 'niet helemaal', er is een verschil in de aanzuigbuis naar de Carbu (2-gaten tov 3-gaten) waardoor het gat in het frame iets anders is op een PK50 dan op een V50 dacht ik...

 

als je het  carbu rubber  tegen het vuil weglaat is dit geen probleem bij montage ,

, er zijn ook speciale  spruitstukken op de markt speciaal om pk motors in oude smallframes  te doen passen.

 

gr

Link naar reactie
1 uur terug, Speedracer zei:

PK50 motor past 'niet helemaal', er is een verschil in de aanzuigbuis naar de Carbu (2-gaten tov 3-gaten) waardoor het gat in het frame iets anders is op een PK50 dan op een V50 dacht ik...

Weer wat bij geleerd vandaag :)

1 uur terug, MAR1997 zei:

Als het echt de fout is van het revisiebedrijf en zijn ook bereid om te betalen (wat mij vrij logisch lijkt als zij het echt kwijtgeraakt zijn). Dan zou ik even bij SIP kijken daar verkopen ze ook nieuwe carters. Het wordt dan alleen wel een prijzig totaal plaatje natuurlijk om (bijna) alles nieuw te kopen.

^^^^^^ een fatsoenlijke vergoeding lijkt mij inderdaad ook niet meer dan logisch.

Link naar reactie

Alle 2- takt small frame motoren passen (mits kleine aanpassing zoals Speedracer hier al vermeldde): pk, pks, primavera,... 

Ook de 125cc- motoren passen, alleen, als je geen moto-nummerplaat hebt ga je snel op de rollen belanden of omver gereden worden op het fietspad. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
36 minutes ago, sindo said:

je kan die altijd opnieuw laten homologeren

ja, maar dat blijft toch eerder een theoretisch verhaal vanwege de rompslomp en de kost, niet. Dan kun je beter de 50cc verkopen en een 125cc kopen.

 

Link naar reactie

idd, was ook mijn gedacht ;).  Ik ken wel iemand die het al gedaan heeft van een PX80 naar 177 dacht ik

 

Link naar reactie

voila zeer oude topic, maar ging wel over een scooter die in Duitsland gehomologeerd was, geen idee of je dit in België überhaupt gefixed  krijgt...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

De motor is teruggevonden. Hoera!

Werkzaamheden kunnen verder gaan.

Volgend vraagje: ik heb een verkeerde segmentring besteld. Iemand een idee waar ik daar kan aangeraken (Gent / Ninove).

Het is voor een polini (50 diameter).

Ik had per ongeluk eentje voor een 55 op SIP besteld (Wie deze graag heeft voor een pint... let me know)

https://www.sip-scootershop.com/en/products/piston+ring+polini+102cc+_20600380

Als ik weer op SIP moet bestellen is dat nogal veel met verzending.

Ik heb het toch correct dat er geen verschil is tussen de bovenste en de onderste ring?

Gr K

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

oppassen met de veren! normaal zijn ze identiek, maar niet altijd (de mijne hadden een verschillende dikte, de onderste veer paste niet in de bovenste gleuf)

En wat betreft een 50cc om te bouwen naar een 125cc, dat is technisch mogelijk en ook administratief (alleen administratief moet je dan aanvragen bij de DIV, heel veel geduld hebben (9maand tot 1jaar ong) en een dikke buidel want je moet via de autokeuring deze homologatie waarmaken (budget; 800€) + papieren DIV

=>  Dus best niet doen tenzij je geld hebt en veeeeel tijd, beter onmiddelijk een 125cc kopen dan '-))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...