Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kilometerkabel van px 125 (2011) is gebroken aan het wiel


patje brouwers

Aanbevolen berichten

Gewoon een nieuwe binnenkabel door de buitenkabel opvoeren.

Wellicht dat je daarvoor het stuurkapje en de teller los moet hebben.

Link naar reactie

Zeker dat ie gebroken is? Indien ja, inderdaad een nieuwe steken, stuurkap moet even los en connectie aan de teller lostrekken. Indien niet terug bevestigen aan het wiel want dat kan soms losschieten. Bij mij is dat begonnen met in een put te rijden. Ik vind het wel een vervelend werkje, je kunt er moeilijk aan met sleuteltjes, vespa moet wat door de vering.

Link naar reactie

hey Wutsie 75, ja de kabel is gebroken aan het wiel. De volledige kabel met omhulsel is los en je ziet de binnenkabel die afgebroken is dus der zal waarschijnlijk nog een ontbrekend stukje kabel in het wormwieltje steken van de kilometerteller, ik heb inderdaad al gezien dat je daar moeilijk tussen kunt

Link naar reactie
2 uren geleden, Wutsie75 zei:

Zeker dat ie gebroken is? Indien ja, inderdaad een nieuwe steken, stuurkap moet even los en connectie aan de teller lostrekken. Indien niet terug bevestigen aan het wiel want dat kan soms losschieten. Bij mij is dat begonnen met in een put te rijden. Ik vind het wel een vervelend werkje, je kunt er moeilijk aan met sleuteltjes, vespa moet wat door de vering.

hey Wutsie 75, ja de kabel is gebroken aan het wiel. De volledige kabel met omhulsel is los en je ziet de binnenkabel die afgebroken is dus der zal waarschijnlijk nog een ontbrekend stukje kabel in het wormwieltje steken van de kilometerteller, ik heb inderdaad al gezien dat je daar moeilijk tussen kunt

Link naar reactie

1. Verwijder de kop met de vier vijzen en draai/klik de tellergaine uit de teller. Oude kabel uit de gaine trekken langs boven.

2. Nieuwe kabel langs onder in de oude gaine duwen (ondersteboven dus).

3. Oude gaine langs de kop uit de vork trekken en tegelijkertijd de nieuwe kabel op z'n plaats houden.

4. Nieuwe gaine langs de kop over de nieuwe kabel door de vork duwen/geleiden; wipt normaliter mits wat peuteren vrij eenvoudig door het gaatje in de vork.

5. Nieuwe kabel langs onderen uit de gaine trekken, even ontdoen van eventueel vuil en indien nodig herinvetten en definitief op z'n plaats steken via de kop.

6. Met een 8-tje het boutje onderaan losdraaien (peuterwerk). Onder de metalen lip zit een rubberen bus die je best meteen vervangt, idem voor het wormwiel. Het terugindraaien van dat kleine boutje is vloek-en-knoeselpijn werk, dus vervang meteen de goedkope deeltjes want je wil dit binnen enkele maanden niet nog es doen. :-)

Easy-peazy!

Link naar reactie
8 uren geleden, patje brouwers zei:

hey Wutsie 75, ja de kabel is gebroken aan het wiel. De volledige kabel met omhulsel is los en je ziet de binnenkabel die afgebroken is dus der zal waarschijnlijk nog een ontbrekend stukje kabel in het wormwieltje steken van de kilometerteller, ik heb inderdaad al gezien dat je daar moeilijk tussen kunt

Ok, t was gewoon dat je zeker bent want een kabel die er uit schiet leek me de eerste keer ook gebroken en was niet zo.

succes met het peuterwerk aan dat plaatje en dat boutje. Zo klote dat ik ook dacht die schroefdraad te hebben kapot gemaakt door scheef indraaien, gelukkig niet. Prutsdingetjes best mee vervangen zoals Frederik zegt. Ik heb dat niet gedaan want mijn kabel was niet kapot en hoefde niets te bestellen. Toch let ik steeds dat ik niet meer in een put rij of over verkeersheuvels jump :-)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo iedereen,

Ik zit met een vreemd probleem, mijn kabel van de km teller voor de 3de keer gebroken op nog geen 1000km, reeds iedere keer de kabel langs een andere weg gestoken omdat ik dacht dat het aan te scherpe bochten zou liggen maar geen verbetering! Heeft iemand hier een oplossing voor of eventueel een mogelijke oorzaak? Het gaat om een LML scooter 125CC automaat maar denk dat het hetzelde is als een Vespa PX qua kabel?

Mvg

Johan

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
On 5/2/2017 at 2:47 PM, Johan1 said:

Hallo iedereen,

Ik zit met een vreemd probleem, mijn kabel van de km teller voor de 3de keer gebroken op nog geen 1000km, reeds iedere keer de kabel langs een andere weg gestoken omdat ik dacht dat het aan te scherpe bochten zou liggen maar geen verbetering! Heeft iemand hier een oplossing voor of eventueel een mogelijke oorzaak? Het gaat om een LML scooter 125CC automaat maar denk dat het hetzelde is als een Vespa PX qua kabel?

 Mvg

Johan

Mijn excuses om dit omhoog te halen, maar ik ervaar hetzelfde probleem (LML Star 125cc Dlx) 

+-250km geleden een nieuwe km-kabel gestoken, en gisteren opnieuw gebroken aan het wiel.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen extra vet in de kabel gedaan heb, gewoon geinstalleerd zoals die toekwam.

Iemand enig advies hoe we dit kunnen vermijden?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...